Dacia Sandero

Sláger volt a Dacia a francia autópiacon

2023.04.28.

A Dacia először áll a dobogón Franciaországban, miután elvette a Citroëntől a harmadik helyet az újautópiacon.

Történelmi pillanat Franciaországban: a Dacia először végzett az autópiaci képzeletbeli dobogón, letaszítva a harmadik helyről a Citroënt. Még előkelőbb a Sandero pozíciója a magánvásárlók piacán, amely a Renault Cliótól a második helyet lopta el.

Ki gondolta volna a márka 2005-ös visszatérésekor, hogy a Dacia egyszer majd a harmadik helyet foglalja el a francia újautópiacon? A Citroën biztosan nem, amely 2022-ben ezer autóval maradt le a dobogóról. A román gyártó eladásai 5 százalékkal nőttek (130 ezer 860 autó) a Spring (+61 százalék), a Duster (+2 százalék) és a Jogger jó debütálásának köszönhetően. Nem is beszélve az LPG-s változatokról, amelyek megoldásként adódtak az emelkedő üzemanyagárakra. A két márka közötti rivalizálás még csak most kezdődik, a francia gyártó (-20 százalék 2022-ben) az új Citroën C3 bevezetésével 2024 elején rendezi sorait.

Dacia

A Dacia Sandero (64 ezer 295 értékesített példány) a 17 százalékos csökkenés ellenére a második helyen áll a Peugeot 208 (88 ezer 821 autó) mögött, és fejfájást okoz a rokon Renault Cliónak (64 ezer 33 autó), amely iránt 25 százalékkal esett vissza a kereslet. A városi kisautó 2022-ben is a magánszemélyek kedvelt modellje maradt, a román márka (110 ezer 165 autó) csupán 800 autóval maradt el az első Renault márkától (110 ezer 952 autó). Figyelemre méltó a Duster (10. a piacon) teljesítménye, amelynek eladásai 2 százalékkal nőttek (31 ezer 652 autó), bár már pályafutása végén jár.

dacia-spring-bbg-ph1-beautyshot-001_ig_w1500_h517

A Dacia francia sikereinek itt még nincs vége: a Spring a Peugeot e-208 után a második legkelendőbb elektromos járműnek bizonyult 2022-ben Franciaországban. A 2021-ben negyedik helyen teljesítő (11 ezer 386 regisztráció) Dacia Spring értékesítése 61 százalékkal nőtt, és a 2022-es évet a második helyen zárta (18 ezer 326 regisztráció), közvetlenül a Peugeot e-208 (19 ezer 222, +8 százalék) mögött. A sorozatos áremelések ellenére (a 2021-es induláskor 16 ezer 990 euróról 2022 végére 20 ezer 800 euróra drágult) a romániai (valójában Kínából érkező) elektromos kocsi a még így is a legolcsóbb elektromos modell a francia piacon. Ráadásul ebből az árból még kedvezményként levonható a környezetvédelmi bónusz.

Dacia

A román gyártó 2023-ban is folytatni fogja a francia és az európai, köztök a magyar vásárlók hódítását az új márkaarculattal. A Joggerből érkezik a hibrid márciusban, míg a Spring májusban egy erősebb, 65 lóerős motorral bővíti kínálatát. Az 1.0 Eco-G LPG motor 5 lóerővel és 5 Nm nyomatékkal gazdagodik. A hab a tortán azonban a harmadik generációs Duster bemutatása lesz, amely 2024 tavaszától kerül forgalomba.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.27
1377 autóst szondáztattak meg a Budapesti Rendőr-főkapitányság budai rendőrkapitányságainak....
2024.02.27
Könnyen koszolódnak, és úgy tűnik, elég könnyen rozsdásodnak is a Tesla Cybertruckok. ..
2024.02.26
Hétfőn az éjszakai órán két súlyos baleset is történt - jelenti a Katasztrófavédelem. ..
2024.02.26
Idén a kínai márkáké lesz a főszerep, de a Renault Csoport is jelen lesz a Daciával együtt. ..
2024.02.26
A 2024-es év autója a Renault Scénic. A modell 329 ponttal nyerte el az Év Autójaként is emlegetett....
2024.02.26
És rekord mennyiségű víz kellett az eloltásához.    ..
2024.02.26
Helyben előállított villamosenergia segíti a Magyar Suzuki energiaellátását: hétfőn hivatalosan is....
2024.02.26
Négykerekű, három személyt egymás mellett szállító, nagy teherbírású, mini terepjáró a Polaris....
2024.02.26
Ezúttal sem úszták meg a gyorshajtók. A Budapesti Rendőr-főkapitányság XVII. Kerületi....
2024.02.26
Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának új elnöke és Alfons Dintner, a vállalat leköszönő....