Solar Impulse 2

A Solar Impulse 2 több mint háromezer kilométer repült

2015.06.02.

– Bár meg kellett szakítani a Csendes-óceán átrepülését, a Solar Impulse 2 már elérte a célját, hogy napelemes repülőgépként a világ leghosszabb útját tegye meg – közölte keddi sajtótájékoztatóján Bertrand Piccard társpilóta.

45 óra alatt 3265 kilométer repültek már – tette hozzá a napelemes repülőgépprojekt kezdeményezője. A kizárólag napenergiával hajtott repülőgép több mint 40 órás repülés után hétfőn landolt Japánban, a rossz időjárás akadályozta meg abban, hogy világkörüli útjának hetedik szakaszát teljesítse, és a kínai Nankingból a 8175 kilométerre fekvő Hawaiira repüljön.

A szervezők közölték, most arra várnak, hogy az időjárás javuljon és nekivághassanak a Csendes-óceánnak. – Csak az időjárás akadályoz minket. Mindent megtettünk, ami lehetséges, és sikeresek voltunk. Az időjárást azonban nem tudjuk uralni – hangoztatta a misszió monacói irányítóközpontjából élő adásban közvetített sajtótájékoztatóján Piccard.


A meteorológusok szerint néhány napot várniuk kell a folytatásra. Nagojában a helyi hatóságok segítségével hangárt kell építeniük, hogy megvédjék különleges repülőgépüket a rossz időtől. A Solar Impulse 2 márciusban indult 35 ezer kilométeres, többszakaszos világkörüli útjára Abu Dzabiból. Több mint 40 órányi folyamatos repülés után hétfő hajnalban landolt a Japán középső részén fekvő város repülőterén.

Általában a Nanking-Nagoja közötti 1700 kilométeres távolságot három óra alatt teszik meg a repülőgépek, de a napelemes gép csak mintegy óránkénti száz kilométeres sebességgel halad. Ráadásul a gépet vezető André Broschbergnek hét órát várnia kellett arra, hogy leszállhasson a nagojai repülőtéren zárás után, hogy semmi ne zavarja a 72 méter szárnyfesztávolságú repülőt.

Amikor el kezdett gépével süllyedni, napelemei még teljes töltöttséggel bírtak, amire Földet ért, már csak 74 százalékossal, ez mutatja mennyivel több energiára van szükség a landoláshoz – magyarázták a pilóták. Egy felhőzet kikerülése is extra energiát igényel, ám még fontosabb, hogy a repülőgép nem képes szélsőséges időjárási körülmények között repülni. Nem szereti az esőt vagy a turbulenciát – hangoztatta Claudia Durgnat, a projekt szóvivője.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.21
Súlyos baleset történt szombaton délután a szlovákiai Vysoká nad Kysucou községben (Čadcai járás):....
2024.06.20
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.06.20
A Múzeumok éjszakáján, szombaton nyílik meg a Földalatti Vasúti Múzeum új kiállítása, amely a 150....
2024.06.20
1999-ben történelmet írt a BMW V12 LMR, ami két Le Mans korszak között tudta megnyerni a 24 órás....
2024.06.20
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma májusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai....
2024.06.20
A Le Mans-i 24 órás versenyen debütált a Michelin bemutatja levegő nélküli holdjárókerekének....
2024.06.20
Május végén rendezték meg a szlovákiai Svidnikben az idei Big Rocket Cup-ot, melyre a Szegedi....
2024.06.20
A Miskolci Egyetem (ME) és a CATL Debrecen együttműködési megállapodást kötött, amely szerint a....
2024.06.20
Dubaj rendőrsége ezen a héten avatta fel a Tesla elektromosautó-gyár extravagáns terepjárójának....
2024.06.20
Májusban 63 százalékkal nőtt az újonnan forgalomba helyezett villanyautók száma Magyarországon. ..