WRC

Sordo vezet a Szardínia-ralin

2020.10.10.

A tavalyi szardíniai győztes fél év után ült vissza a Hyundai-ba, és azonnal formába lendült.

Szűk, murvás pályák, hajtűkanyarok, köves részek és ugratók vártak a mezőnyre a 2020-as rali világbajnokság hatodik versenyén, a júniusról októberre áttett Szardínia-ralin, Olaszországban.

Pénteken hat gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni, ami után Dani Sordo vezeti az összetettet 17,4 másodperces előnnyel. Tavaly szerencsésen tudott itt nyerni a spanyol versenyző (Tänak az első helyét az utolsó szakaszon vesztette el a kormányszervo hibája miatt), idén azonban bizonyítja, hogy nem volt véletlen a tavalyi jó szereplés.

 

Sordo öt darab közepes keverékű Michelin gumival vágott neki a nap első etapnak, ami jó döntésnek bizonyult, hiszen a hatból négy gyorsaságit is megnyert, a vezetést a negyedik szakasz után vette át. Aki kemény gumikon ment, gyengébb tapadással szembesült. Most az is segítette a spanyolt, hogy mivel a vb-pontversenyben hátul helyezkedik el, a WRC-k közül utolsóként rajtolhatott el, vagyis a többiek takarították a pályákat előtte.

Sordo szereplése azért is felért egy kisebb meglepetéssel, mivel a márciusi Mexikó-rali óta nem ült versenyautóban, a Hyundai harmadik autóját azóta ugyanis felváltva Craig Breen és Sébastien Loeb vezette.

„Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy a visszatérés ilyen jól sikerült. Mindig mondjuk, hogy a rajtpozíció milyen fontos itt, és most nagyon jó helyről indultunk. De a vezetéshez az is kellett, hogy keményen nyomjuk a gázt és jól válasszunk gumit” – nyilatkozta Sordo péntek este.

A második helyen a nap végén Teemu Suninen, az M-Sport versenyzője áll. A finn három szakaszon át vezette az összetettet annak köszönhetően, hogy a nap első gyorsaságiján, a roppant szűk és kanyargós Tempio Pausanián 12,4 másodpercet adott a második helyezettnek is. A rövid tengelytávú Ford Fiesta WRC remekül működik a nehéz szardíniai pályákon, talán ez a terep fekszik neki a legjobban.

A harmadik helyen áll Thierry Neuville a Hyundai i20 WRC-vel. A belga a szűk szakaszokon küszködött az autójával, de aztán a gyorsabb pályák már feküdtek neki, viszont délután a gumiválasztást is elrontotta: magas hőmérsékletre számítva két kemény és három közepes gumival vágott neki az 5. és a 6. gyorsaságinak, azonban az árnyékos területeken nem volt olyan meleg, hogy a kemény gumik igazán jól működni tudjanak. 17,8 másodperccel van lemaradva az összetettben Suninen mögött, de ennek legalább a fele annak köszönhető, hogy kétszer is lefulladt a kocsija a hajtűkanyarokban, és nehezen tudta újraindítani.

Sébastien Ogier őrzi a negyedik helyet (mindössze 0,8 másodperccel Neuville mögött) annak ellenére, hogy másodikként kellett rajtolnia a pénteki gyorsaságikon, és takarította a pályákat a többiek előtt. A Toyota francia versenyzője hibátlanul, taktikusan vezetett, és egyelőre jobban áll, mint a vb-pontversenyt vezető csapattársa, Elfyn Evans, aki 15,9 másodperccel és egy hellyel van mögötte az összetettben.

Gus Greensmith a hatodik a Ford Fiestával, mögötte szintén egy tapasztalatlan versenyző, Pierre-Louis Loubet áll a privát színekben indított Hyundai-jal. A fiatal francia szerencsésen fejezte be a napot, ugyanis az utolsó előtti szakaszon megsérült az autójának a hátsó futóműve és a kereke, valamint leszakadt a lökhárító egy darabja is.

A világbajnoki címvédő Ott Tänak hétvégéje rosszul indult, egy rejtélyes futóműprobléma miatt az első négy szakaszon több mint 2 perc hátrányt szedett össze. Aztán a nap közepén a szervizben a csapat gatyába rázta az i20 WRC-t, és utána már jól ment az észt sztár, de így is csak a nyolcadik az összetettben. Lehet, hogy a vb-cím megvédése itt úszott el számára…

Kalle Rovanperä szintén műszaki hibával küzdött. A Toyota 20 éves versenyzője a hatodik helyről esett vissza a kilencedikre, amikor valami elromlott a Yaris kormányzásában.

 

A legjobb 10-be még a WRC3 kategória éllovasa, Oliver Solberg fért be egy R5-ös Skoda Fabia Evóval.

Két WRC-s kieső is volt: Esapekka Lappi Fordjában megfőtt a motor a második gyorsaságin (szombaton sem fog újra indulni), Kacuta Takamoto pedig árokba csúszott a Toyotával egy jobbkanyarban. Ő újraindulhat majd jelentős időbüntetéssel szombaton.

A Szardínia-rali második napján hat gyorsasági szakasz és 101,7 km össztáv vár a mezőnyre, rögtön a nap elején mennek majd át a legendás ugratón, a Mickey’s jump-on.

Az állás péntek este:

1

RC1

Sordo/Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1h12m40.9s

2

RC1

Suninen/Lehtinen

M-Sport Ford WRT

Ford

17.4s

3

RC1

Neuville/Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

35.2s

4

RC1

Ogier/Ingrassia

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

36.0s

5

RC1

Evans/Martin

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

51.9s

6

RC1

Greensmith/Edmondson

M-Sport Ford WRT

Ford

1m07.1s

7

RC1

Loubet/Landais

Hyundai 2C Competition

Hyundai

1m33.5s

8

RC1

Tänak/Jarveoja

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m53.7s

9

RC1

Rovanperä/Halttunen

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2m32.3s

10

WRC3

Solberg/Johnston

Skoda Motorsport

Skoda

3m01.2s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..