WRC
Szűk, murvás pályák, hajtűkanyarok, köves részek és ugratók vártak a mezőnyre a 2020-as rali világbajnokság hatodik versenyén, a júniusról októberre áttett Szardínia-ralin, Olaszországban.
Pénteken hat gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni, ami után Dani Sordo vezeti az összetettet 17,4 másodperces előnnyel. Tavaly szerencsésen tudott itt nyerni a spanyol versenyző (Tänak az első helyét az utolsó szakaszon vesztette el a kormányszervo hibája miatt), idén azonban bizonyítja, hogy nem volt véletlen a tavalyi jó szereplés.
Sordo öt darab közepes keverékű Michelin gumival vágott neki a nap első etapnak, ami jó döntésnek bizonyult, hiszen a hatból négy gyorsaságit is megnyert, a vezetést a negyedik szakasz után vette át. Aki kemény gumikon ment, gyengébb tapadással szembesült. Most az is segítette a spanyolt, hogy mivel a vb-pontversenyben hátul helyezkedik el, a WRC-k közül utolsóként rajtolhatott el, vagyis a többiek takarították a pályákat előtte.
Sordo szereplése azért is felért egy kisebb meglepetéssel, mivel a márciusi Mexikó-rali óta nem ült versenyautóban, a Hyundai harmadik autóját azóta ugyanis felváltva Craig Breen és Sébastien Loeb vezette.
„Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy a visszatérés ilyen jól sikerült. Mindig mondjuk, hogy a rajtpozíció milyen fontos itt, és most nagyon jó helyről indultunk. De a vezetéshez az is kellett, hogy keményen nyomjuk a gázt és jól válasszunk gumit” – nyilatkozta Sordo péntek este.
A második helyen a nap végén Teemu Suninen, az M-Sport versenyzője áll. A finn három szakaszon át vezette az összetettet annak köszönhetően, hogy a nap első gyorsaságiján, a roppant szűk és kanyargós Tempio Pausanián 12,4 másodpercet adott a második helyezettnek is. A rövid tengelytávú Ford Fiesta WRC remekül működik a nehéz szardíniai pályákon, talán ez a terep fekszik neki a legjobban.
A harmadik helyen áll Thierry Neuville a Hyundai i20 WRC-vel. A belga a szűk szakaszokon küszködött az autójával, de aztán a gyorsabb pályák már feküdtek neki, viszont délután a gumiválasztást is elrontotta: magas hőmérsékletre számítva két kemény és három közepes gumival vágott neki az 5. és a 6. gyorsaságinak, azonban az árnyékos területeken nem volt olyan meleg, hogy a kemény gumik igazán jól működni tudjanak. 17,8 másodperccel van lemaradva az összetettben Suninen mögött, de ennek legalább a fele annak köszönhető, hogy kétszer is lefulladt a kocsija a hajtűkanyarokban, és nehezen tudta újraindítani.
Sébastien Ogier őrzi a negyedik helyet (mindössze 0,8 másodperccel Neuville mögött) annak ellenére, hogy másodikként kellett rajtolnia a pénteki gyorsaságikon, és takarította a pályákat a többiek előtt. A Toyota francia versenyzője hibátlanul, taktikusan vezetett, és egyelőre jobban áll, mint a vb-pontversenyt vezető csapattársa, Elfyn Evans, aki 15,9 másodperccel és egy hellyel van mögötte az összetettben.
Gus Greensmith a hatodik a Ford Fiestával, mögötte szintén egy tapasztalatlan versenyző, Pierre-Louis Loubet áll a privát színekben indított Hyundai-jal. A fiatal francia szerencsésen fejezte be a napot, ugyanis az utolsó előtti szakaszon megsérült az autójának a hátsó futóműve és a kereke, valamint leszakadt a lökhárító egy darabja is.
A világbajnoki címvédő Ott Tänak hétvégéje rosszul indult, egy rejtélyes futóműprobléma miatt az első négy szakaszon több mint 2 perc hátrányt szedett össze. Aztán a nap közepén a szervizben a csapat gatyába rázta az i20 WRC-t, és utána már jól ment az észt sztár, de így is csak a nyolcadik az összetettben. Lehet, hogy a vb-cím megvédése itt úszott el számára…
Kalle Rovanperä szintén műszaki hibával küzdött. A Toyota 20 éves versenyzője a hatodik helyről esett vissza a kilencedikre, amikor valami elromlott a Yaris kormányzásában.
A legjobb 10-be még a WRC3 kategória éllovasa, Oliver Solberg fért be egy R5-ös Skoda Fabia Evóval.
Két WRC-s kieső is volt: Esapekka Lappi Fordjában megfőtt a motor a második gyorsaságin (szombaton sem fog újra indulni), Kacuta Takamoto pedig árokba csúszott a Toyotával egy jobbkanyarban. Ő újraindulhat majd jelentős időbüntetéssel szombaton.
A Szardínia-rali második napján hat gyorsasági szakasz és 101,7 km össztáv vár a mezőnyre, rögtön a nap elején mennek majd át a legendás ugratón, a Mickey’s jump-on.
Az állás péntek este:
1 |
RC1 |
Sordo/Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1h12m40.9s |
2 |
RC1 |
Suninen/Lehtinen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
17.4s |
3 |
RC1 |
Neuville/Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
35.2s |
4 |
RC1 |
Ogier/Ingrassia |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
36.0s |
5 |
RC1 |
Evans/Martin |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
51.9s |
6 |
RC1 |
Greensmith/Edmondson |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m07.1s |
7 |
RC1 |
Loubet/Landais |
Hyundai 2C Competition |
Hyundai |
1m33.5s |
8 |
RC1 |
Tänak/Jarveoja |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m53.7s |
9 |
RC1 |
Rovanperä/Halttunen |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2m32.3s |
10 |
WRC3 |
Solberg/Johnston |
Skoda Motorsport |
Skoda |
3m01.2s |