Audi Hungaria Motor Kft.

Spanyol tavaszban a győri Audi TT Roadsterei

2015.03.08.

Huszonöt darab, Győrben készült Audi TT Roadster sportautó tréleren jutott el Barcelonáig, onnan pedig behajózva Palma de Mallorcára. Egyet kiállítottak a spanyol szigeten, huszonnégyet pedig a nemzetközi sajtó képviselői próbálgathattak a festői szigeten.

Vezethetősége rendkívül sportos – a Roadster spontán magabiztossággal veszi a kanyarokat, az érzékeny, közvetlen áttételezésű progresszív kormányzás pontos irányíthatóságot biztosít. 

Virágoznak a fák. Nem meglepő ez Mallorcán, ahol a tél csak mutatóba szokott beköszönni, akkor is inkább csak a magas hegyekben. A tengerparti sétányok ugyan kihaltak, a február eleji 10-14 fokos levegőben azonban a fák már tavaszt jeleznek. A fákon kívül a TT Roadsterek is, ilyen hőmérsékleten már nyitott autóban élvezhető a kabrió érzés.

Az ajtók kinyitásával életre kel az Audi virtual cockpit, a teljesen digitális kombinált műszeregység. Képernyőjén látványos, plasztikus grafikákkal jeleníti meg az összes információt – az opcionális navigációs térképtől a TTS Roadster nagy, központi fordulatszámmérőjéig. Az MMI kezelési koncepció is tartogat egy innovációt: immár szabadszavas keresést és a természetes beszédet megértő hangvezérlést is kínál.

Elsőként egy 2.0 TFSI motorral szerelt győri sportkocsit választunk. Kétszázharminc lóerő van alattunk, a hatsebességes automata váltóval szerelt autó gázpedálját tövig nyomva elemi erővel marad mögöttünk a festői táj. A kék tenger, a parton meredező sziklák, a pálmafák képeslapon giccsként hatnának, itt a valóság része. Nem sok időnk van persze Mallorcában gyönyörködni, ha kétszázharminc lőerős autóval közlekedik az ember, jobb ha a másodperc törtrészére sem bambul el.

A TTS Roadster 2.0 TFSI motorjának lenyűgöző tulajdonságai többek között 228 kilowatt (310 lóerő) teljesítménye és vérpezsdítő hangzása. A nulla és száz kilométer/óra közötti sprintet 4,9 másodperc alatt teljesíti – az új Audi TTS Roadster egy igazán magával ragadó sportautó. 

Ötvenre lelassítunk, a vászontetőt ugyanis ennél nagyobb sebességnél nem lehet lenyitni. Egyetlen gombnyomás, tíz másodperc, a tető eltűnik felettünk, s tengerpart sós levegője keveredik a kabrió érzéssel.  Az autóba speciális nyakfűtést építettek be, hogy alacsony hőmérséklet esetén se fázzon sofőr és utasa, ha nyitott sportkocsikázásra vágyna. Az anyósülésen helyet foglaló kollégám többször is kipróbálja a tető mozgását, fel, le, fel le, a szintidőt mindig teljesíti a Roadster.

Az anyósülésen helyet foglaló kollégám többször is kipróbálja a tető mozgását, fel, le, fel le, a szintidőt mindig teljesíti a Roadster.

Ma már nem csak a telefonok okosak, hanem az autók is. Az Audi megjegyzi, hány fokon működött a klíma nyitott és zárt tető mellett, így amikor visszaállítjuk az eredeti állapotot, a hőmérséklet is automatikusan visszaáll.

Csak azért nem illetjük szuperlativuszokkal a kétszázharminc lóerős 2.0 TFSI motort, mert hátra van még a TTS Roadster kipróbálása. Háromszáztíz lóerőt tud a 2.0 TFSI motor quadro meghajtással. Mindössze 4,9 másodperc alatt jut el a százas tempóig, lemértük, nem csalás, nem ámítás. Amikor a TTS-t vezettük, ember nem előzött meg bennünket. Bízunk a spanyol rendőrség jóindulatában, hogy nem küldtek traffipaxokat a nemzetközi újságírókra, mert akkor sokan bajban lesznek. Ezzel az autóval nem csak nem lehet, bűn is lassan menni.

Az új fejlesztésű quattro állandó összkerékhajtás a vezetési élményt és a stabilitást ötvözi. Ezt az elektrohidraulikus lamellás tengelykapcsoló teszi lehetővé, amely a forgatónyomatékot a menethelyzet, az útfelület jellemzői és a vezetési stílus alapján optimálisan osztja el az első és a hátsó tengely között.

Mallorca bizonyos helyein persze kénytelenek voltunk betartani az előírásokat. A hegyi szerpentineken nem lehet gyorsan haladni, annál jobban élvezhető az autó magabiztos útfekvése, a hajtűkanyarokban is könnyű kormányozhatóság.

Az Audi TT Roadster rendelése február közepén indult, az ügyfelek az első példányokat április végén vehetik át a márkakereskedésekben. 

A TT Roadsterek főhadiszállása egy tizenhatodik századi olívabogyó feldolgozó gazdaság gyönyörűen helyreállított épülete volt, ahol megcsodálhattuk a több mázsa súlyú olajbogyó préseket, amelyeket ökrök vontattak.

Varázslatos találkozása volt ez múltnak és jövőnek, nagy utat tett meg az emberiség.  Csupán egy valami nem változott: a vontatás, a helyváltoztatás igénye. 

Az Audi TT Roadster harmadik generációja teljes gyártási mélységben, kizárólag Győrben, az Audi Hungariánál készül. A modell sorozatgyártása 2014. november 5-én indult el a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....