mentő

A száguldó mentősofőr nyomában

2017.06.10.

Napok alatt híres lett 2015-ben az a mentőautó-sofőr, aki feltöltött a YouTube-ra egy vonulásról készített fedélzeti kamerás felvételt. Azóta 4,4 milllióan (!) nézték meg azt, ahogy Csordás Tibor egészen elképesztő tehetséggel, biztonsággal navigálja az esetkocsit Budapest sűrű forgalmában. Utánajártunk annak, mi történt azóta a YouTube-sztárrá vált mentőssel!

Régóta tele van az internet autós fedélzeti kamerás felvételekkel, de ez azonnal feltűnést keltett. Nem minden nap látni ugyanis vágatlan videót arról, ahogyan egy készültségben álló mentőautó indul a sérültért, betegért – ráadásul ilyen tempóban! A felvételen, a kamerabeállítás miatt a sofőrt nem is látjuk, csak az utat és a forgalmat, meg a vezető kezét a kormánykeréken. Az rögtön feltűnik: nyoma sincs idegességnek, hektikusságnak, kimért, okos mozdulatokkal igazít a kormányon, pedig jókora tempóval falja a kilométereket a kocsi, és a forgalom is sűrű. Sofőrünk hihetetlen helyzetfelismeréssel dönt arról, mikor érdemes óvatosan „cikázni”, és mikor jobb lassítással bevárni, amíg a hol lassan, hol példás gyorsasággal reagáló úrvezetők félrehúzódnak.

Olyan játszi könnyedséggel „fűzi át” a mentőautót fővárosi forgalmon, mintha bármilyen úrvezető képes lenne erre. Csak hát, amikor az órára pillantunk, akkor bizonytalanodunk el: a forgalomban majd fél órás távot úgy öt perc alatt abszolválta a sofőr, Csordás Tibor. A videó azonnal óriási siker lett, hihetetlen sebességgel pörgött fel a nézőszám, és a felvétel alatt egymást érték az elismerő szavak. A sikerben talán szerepe volt annak is, hogy a felvételt azzal a szimpatikus kísérőmondattal töltötte fel a Csordás Tibor: „Köszönet a ránk figyelő autósoknak!”

Mentős szív

Éppen két év telt el a videó feltöltése óta, és bő 4,4 millióan látták a felvételt. Megkerestük a sofőrt, hogy megtudjuk, mi lett videója, You Tube-sztárságának utóélete, s mi történt vele azóta. „Már nem dolgozom a mentőszolgálatnál!” – mondta Csordás Tibor. Mint mesélte, bő egy évvel ezelőtt nehéz döntést hozott: a három gyerekes családjuk életével nehezen összeegyeztethető munkabeosztás miatt váltott, elhagyta a mentőszolgálatot. Igaz, a vezetéstől és a járművektől nem távolodott el. Egy autók, buszok, teherautók átalakításával, szervizelésével foglalkozó cégnél helyezkedett el. S hát izgalmakból meg kilométerekből itt sincs hiány: van, hogy egyedi, két csuklós buszt vezet, máskor személyautóval járja Európa útjait.

Ma is izgalmas járműveket vezet Csordás Tibor

„De persze mindig megdobban szívem, amikor hallom a szirénát, vagy látom elhúzni a mentőautót, s még tudom is, melyik egység az, melyik bajtárs ül a volán mögött.” – ismerte el Csordás Tibor, hogy cseppet sem könnyű elszakadni a mentőzéstől, hiszen az sokkal több mint egy egyszerű munka.

Fő a biztonság

És bár Csordás Tibor szerény ember, így magától nem mondja, azért pontosan tudható: abban, hogy a korábbiakhoz képest ma már talán könnyebben húzhat át a városon egy-egy mentőautó, hogy mintha jobban odafigyelnének az autósok a szirénás járművekre, neki is van némi szerepe. Annak idején ugyanis épp azért kapott engedélyt a mentőszolgálat vezetésétől arra, hogy videót készítsen és töltsön fel a YouTube-ra, mert úgy látták, a felvételekből okulhatnak az autósok, vagyis végeredményben gyorsabbá, biztonságosabbá válhat a vonulás.

A videóból kiderül, mivel segítik és mivel hátráltatják az autósok a mentőautó-sofőr munkáját

Csordás Tibor ma sem mulasztja el az alkalmat, hogy tanácsot adjon az autósoknak. A legjobb, mondta, ha idejében kitérnek a mentő útjából, de kisebb forgalmú utakon már az is nagy segítség, ha index-szel jelzik, üzenik, észlelték a mentőt, így a sofőr nyugodtabban, tempósabban kezdhet előzésbe, nem kell arra számítania, hogy elé vág az autós.

Bányamentőből mentőautó-vezető

Bár Csordás Tibor ma már nem mentőautót vezet, őt ismerve azért nem vennénk mérget arra, hogy nem látjuk még szirénázó kocsi volánja mögött. Egyfelől ezt vetíti előre a mentőzés iránti szeretete, másfelől pedig az, hogy már eddig is akadtak váratlan fordulatok az életében. Már az is érdekes, hogy eredetileg bányásznak készült, az utolsók egyikeként végezte el a vájár-képzést, s amikor munkába állt, rögtön beiratkozott bányamentőképzésre.

Csordás Tibor sokféle jármű volánja mögött ült már, volt taxis, buszvezető és mentőautó-sofőr is

Az élet aztán végül a mélyből a felszínre sodorta, ahol a járművek iránti vonzódása miatt csak az volt a kérdés: mit vezessen hivatásszerűen? Végül szinte mindent kipróbált, volt, hogy taxizott, máskor távolsági buszokkal járta a vidéket és Európát, olykor havi tízezer kilométert „nyomott le”, végül pedig rátalált a mentőzésre. Hozzáállásáról sokat elárul, hogy a híres videója alatt ma is övé az utolsó bejegyzés: „Mindenkinek köszönöm! A bajtárasaim ugyanezt a munkát végzik, és nekik is pontosan ez az elismerés jár! Tisztelettel: Csordás Tibor”.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....