Interjú az Opel bossal

Szalonképes interjú az Opel főnökkel

2025.07.04.

Milyen a német márka stratégiája a kínai vetélytársakkal szemben és hogy bírja a háziversenyt.

Több budaörsi meeting és egy budakalászi szalonavató között válaszolt néhány kiválasztott újságíró kérdésére az Opel vezérigazgatója, aki egyben a Stellantis Germany ügyvezetője is. Florian Huettl szerint a német márkának nemcsak a kínaiakkal, hanem cégcsoportján belül is versenyezni kell.

A beszélgetés helyszíne egy új autószalon, mellyel tovább bővült az Opel magyarországi hálózata: a márkának immár 35 telephelyen van értékesítési és szerviz pontja, további 46 telephelyen szervize, tájékozatta az autószektort Dános András kommunikációs menedzser.

A CarNet/Triplex csoport budakalászi telephelye az első hazai Opel márkakereskedés, amely már az új design szerint készült.

Nemcsak a márka logója más a szalonban, de az épület is letisztultabb külsőt és visszafogottabb belső teret kapott. Ahogy Rosta Gergely, a márka hazai vezetője fogalmazott, kevesebb bútor, de több autó lesz az Opel szalonjaiban. „Tisztább, korszerűbb lett az új márkalogóval jelzett Opel-arculat, amely összhangban van a modellek friss és markáns formanyelvével.” A most megnyílt szalont követően az év során a meglévők átalakítása követi majd.

A budakalászi komplexumban az Opel mellett jelen van még az Alpine, a Dacia, a Renault, melyek szintén a Stellantis-csoport részei. A CarNet egyébként összesen húsz autómárkát forgalmaz.

A szalonmegnyitó előtt Florian Huettl, az Opel ügyvezető igazgatója szűk körben válaszolt néhány újságíró, többek között az autószektor munkatársának kérdéseire.

A márka otthon érzi magát, hiszen már 1992-ben beruházott az Opel Szentgotthárdon, ahol először Astrákat kezdtek, a motorgyára pedig napjainkban is fontos bázisa a márkának és a cégcsoportnak. Nem véletlen, hogy a hazai autóállományban 2002 óta dominál az Opel, mely napjainkban 479 ezer autóval a legnépszerűbb márka a KSH adatai szerint.

„Magyarország egy olyan piac, ahol mindig is nagyon sikeresek voltunk, és ahol nyilvánvalóan nagy potenciált látunk, Mint tudják, ipari jelenlétünk is van itt, Szentgotthárdon korábban Opel járműveket gyártottunk, ma ott hajtásláncok készülnek.”

Egykor az Astra dominált, napjainkban „… a Frontera és a Grandland modellekkel az Opel egy új termékciklussal indul. Az Opel teljes modellpalettája többféle hajtáslánccal működő platformokon alapul, ami a mai, eltérő sebességű elektromobilizáció mellett előnyös helyzetbe hozza a márkát.

A portfólió része a megújult Mokka, mellyel a márkakereskedők a jelenleginél nagyobb piaci részesedést érhetnek el, mivel Magyarországon különösen magas az SUV-modellek aránya. A Crosslandből eddig havi száz érkezett Magyarországra, a nagyobb érdeklődés miatt a gyár vállalta, hogy a Fronterából havi 200 darabos mennyiséget szállít. Erre a modellre jelenleg felfokozott az érdeklődés, ráadásul a megrendelések negyede elektromos hajtású modell.

„Nagyon korán és nagy meggyőződéssel fektettünk be az elektromobilitásba, mert úgy véljük, hogy ez a legígéretesebb műszaki megoldás a szén-dioxid-semleges mobilitásra, és ebben továbbra is hiszünk. De igaz, hogy az elektromos járművek terjedése Európában nem a 2018–2019-ben tervezett ütemben halad.”

Üdvözölte az Európai Unió intézkedését, amelyet három évre szóló CO2-kibocsátásról döntött.

„Ez lehetővé teszi, hogy integráljuk a piaci valóságot, azaz, hogy az átállás sebesség nem az, amit előre jeleztünk. Emellett az elektromossá válás üteme is eltérő Európában, melynek északi országaiban gyorsabb, mint délen.”

„Nem véletlenül döntöttünk többféle energiaforrás használata mellett, így ma viszonylag jó helyzetben vagyunk a piacon, hiszen minden modellünknek van elektromos változata, így eldönthetjük, mikor és mit gyorsítunk, csökkentünk, vagy állítunk le.”

Arra a kérdésre, hogy várhatók-e izgalmas modellek, az volt a válasz, hogy az Opel a közeljövőben nem bővíti kínálatát klasszikus formájú autókkal, mert a vevők nem igénylik a kupé, kabrió, szedán modelleket.

Költség és piaci igény is egyben, hogy a többi Stellantis márkával együtt fejlesztik és gyártják a Vivarokat és Zafirákat. Huettl szerint az Opel szerencsés, mert azzal, hogy a Stellantison belül vannak más márkák is, ez lehetővé teszi, hogy bizonyos technológiákat közösen fejlesszenek, és kihasználják a méretgazdaságosság előnyeit, amik szükségesek a nyereségességhez.

„A következő generációs járművek fejlesztése során azt látjuk, hogy az elektromos hajtás változásokat indít el: csökken a szerepe a klasszikus alacsony tetős, C-szegmensű autóknak, például az Astrának. míg nagyobb szerepet kapnak a SUV-osk, crossoverek. Magyarország erre nagyon jó példa: manapság az emberek a magas üléspozíciót és a SUV-járművek sokoldalúságát értékelik. A jövőben biztosan a B és C SUV szegmensben fogunk fejleszteni.”

A kínai márkák európai megjelenésére ezt ondta: Sok új szereplő lépett be a piacra új technológiákkal és meg fogják szerezni a részesedésüket, de ez önmagában nem újdonság. Ez mindig is így volt. Fontos, hogy a gyártók képesek legyenek az új beszállítói lánc kialakítására, különösen az akkumulátorok terén. Jó példa erre az új Grandland, amely „az első teljes egészében Európában gyártott európai autó, amelyet európai gyártmányú akkumulátorral szereltek”.

„Elindultunk, megvan a gyárunk, elkezdtük a technológia fejlesztését házon belül, és gyártjuk is, ami fontos lépés. Egy autó nem egy önálló tárgy, egy ökoszisztéma része. Az elmúlt évtizedekben nemcsak márkánkban, hanem a velünk együttműködő kereskedőkben is igen erős bizalmat sikerült kiépítenünk. Ez pedig nem könnyen másolható.

Arra törekszünk, hogy jó, megfizethető, izgalmas autókat gyártsunk, amelyek kielégítik sok ügyfelünk igényeit és amelyeket kereskedőhálózatunkon keresztül, megbízható márkanév alatt értékesítünk. Erre megvan a saját fejlesztési és dizájnközpontunk Rüsselsheimben, ami garancia az egyéni megjelenésre.

Az Opelnek nagyon egyedi arculata van, amely a márka hagyományain alapuló, nagyon egyedi formatervezésben nyilvánul meg, miközben minden Opel a német autógyártás értékeit hordozza, ilyenek a futóműhangolás, útfekvés, zajszigetelés, üléseink kényelme, az általunk használt világítástechnológia, a kormányzás pontossága.

Az elektromos hajtás tovább gyorsítja az aerodinamikai fejlesztéseket, így biztosan áramvonalasabb, dinamikusabb modell jelenik majd meg.”

Az igazgató szerint nem véletlen, hogy az Opel messze a legkelendőbb Stellantis-márka Észak-Európában, ahová Magyarországot is sorolja. Ráadásul az Opel messze a legsikeresebb Stellantis márka, Magyarországon is. „Ez az, ami megkülönböztet minket. Mi vagyunk a Stellantis márka Észak-Európában, és így Európa elektromos járműveinek, a C-szegmens SUV-jainak, valamint azoknak az európaiaknak a márkája, akik értékelik a német design előnyeit. Ez a mi szerepünk a Stellantisban.”

Florian Huettl üzleti megbeszéléseket folytatott az Opel-t Magyarországon képviselő AutoWallis vezetőivel, majd megnyitotta az új szalont, melyben ott parkolt az Opel teljes személyautó választéka, élén az új Fronterával, amelynek értékesítése néhány hete kezdődött.

Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója a megnyitón hangsúlyozta: „Fontos, hogy Magyarországon új üzleti partnerek látnak lehetőséget az Opel márkában és azzal, hogy beruháznak egy új kereskedésbe, a márkának szavaznak bizalmat. Az Opel megújult termékpalettájával, legújabb szabadidő autóival és valamennyi modelljében kínált hagyományos, hibrid, vagy teljesen elektromos hajtásláncaival igazán jó ajánlat a potenciális ügyfeleknek. Abban, hogy ezek az Opel újdonságok eljussanak a vásárlókhoz, a márkakereskedéseknek továbbra is meghatározó szerepe van.”

Rosta Gergely, az Opel országigazgatója: „Jó látni, hogy a sokszor több évtizedes múlttal rendelkező márkakereskedői partnereink mellé újak is érkeznek, mint most a budakalászi CarNet Triplex. Az új Opel szalon a márkakereskedői arculat megújulását is példázza, amely a tervek szerint a jövő évben valamennyi hazai márkakereskedésben megjelenik. Tisztább, korszerűbb lett az új márkalogóval jelzett Opel arculat, amely összhangban van a modellek friss és markáns formanyelvével.”

„A szalonban debütált az új Frontera is, amely a siker reményében indul a rendkívül népszerű B SUV szegmensben. A modell hivatalos bevezetése, promótálása még csak most kezdődik, de az érdeklődést jelzi, hogy májusban már száznál több megrendelést vettünk fel rá – és ami nagyon fontos, minden negyedik rendelés elektromos volt.”

Az Opel Frontera, amely hibrid és elektromos hajtással is elérhető, hűen tükrözi az Opel új formanyelvét, miközben klasszikus és nagyon praktikus megoldásokat is kínál. A szögletes, erőteljes hátsó rész, a vízszintesen futó tetősík például meglepően nagy tetőteret nyújt a hátul ülőknek, sok hely marad a csomagoknak is, illetve lehetővé teszi, hogy ez a kompakt szabadidő autó hétüléses változatban is rendelhető legyen.

Méreteit tekintve a Frontera a B-SUV szegmens tetején található, igazi családi autó, amely elektromos változatban a kisebb, 44 kilowattos akkumulátorával és 113 lóerős motorjával több, mint 300 kilométer megtételére alkalmas egy töltéssel. Az új elektromos Frontera, induló ára 10,59 millió forint, a hibrid változat alapból 8,79 millió Ft.

Rosta Gergely, Floria Huettl és Dános András

A Stellantis és az Opel főnök

A magyarul fénylő csillagot jelentő Stellantis cégcsoport 15 márkából áll, része a Chrysler, Jeep, RAM, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel és Vauxhall, de birtokol olyan klasszikusokat is, mint a Berliet, Panhard, Simca és Talbot.

Florian Huettl 2022-től az Opel/Vauxhall vezérigazgatója, aki 2024. végén a Stellantis Germany ügyvezetője is. Huettl a németországi Bergisch-Gladbach gazdasági főiskoláján szerzett nemzetközi üzleti menedzsment diplomát.

Dolgozott vezetői pozíciókban a Renault Csoportnál, majd a Stellantisnál, miközben az elmúlt 20 évben nemzetközi tapasztalatokat szerzett az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Svájcban és Oroszországban. Korábban az Opel/Vauxhall értékesítési és marketingvezetője, valamint az Opel Automobile GmbH ügyvezető bizottságának tagja volt.

Fotók: Opel, Boros Jenő

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.13
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 07. 13.....
2025.07.12
Az 1970-es években az IKARUS a világ egyik legnagyobb autóbusz gyára volt. Történetéhez számos....
2025.07.12
A balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni vasúti átjáróban készült el a figyelmeztető....
2025.07.12
Kifizetődőbb a Kínában sikeres modellek európaisítani és onnan importálni őket még az extra vám....
2025.07.12
A Szlovák Vasutak (ŽSR) alkalmazottai pénteken arról tájékoztattak, hogy a következő hetekben....
2025.07.12
Az Xpeng is ugyanolyan álmokat szöveget, mint jó néhány autógyártó Kínában: le akarja taszítani a....
2025.07.12
Informatikai rendszerprobléma merült fel 2025. július 12-én 11 óra 30 perctől a közúti....
2025.07.12
Immár hatodik alkalommal díjazták Családbarát Munkahely címmel a tatabányai Bridgestone-t. A „....
2025.07.12
A HUMDA Országos Ralibajnokság márkakupája a Peugeot Kupa, melyet a Peugeot magyarországi....
2025.07.12
Mi a közös a 37 fogú emberben, a világ leghosszabb orrában és egy 101 ütéses labdamenetben? Az,....