Korunk egyik legnagyobb autóipari ex-vezére szerint Kína mentheti meg az európai gyártósorokat és mindössze öt globális konszern élheti túl az évtizedet.
Korábban az európai márkák alapítottak autógyárat, Kínában. Most egészen más üzleti húzásról van szó: az európai Stellantis, a PSA-Citroën csoportot és a Fiat-Chryslert egy ernyő alatt egyesíti és közös vállalatot alapított a kínai Leapmotorral.
A Fiat Chrysler és a PSA Group egyesüléséből létrejött Stellantis NV járműgyártó 13 százalékkal növelte bevételét és ugyanilyen mértékben a kiszállításait az idei harmadik negyedévében - derült ki a cég honlapján minap közölt jelentésből.
...
Mindenképp hangulatjavító egy hatalmas kijelző jelenléte a kabinban, de biztosan létszükséglet?
Nem ok nélkül fektettek be csillagászati összeget a zaragozai akkumulátor gyárba.
Az autógyártó konglomerátum által gyártott járművekből több mint 1 millió 650 ezeret regisztráltak az Európai Unió területén.
A Stellantis alá tartozó Ram hivatalosan is bejelentette, hogy leállították az EV pickup fejlesztését.
Még csak most debütáltak az európai piacokon, de máris új modellel jelentkezik a Müncheni Autószalonon a Leapmotor.
Gilles Vidalról túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a francia formatervezés sztárja. Ő az, aki a vagány Peugeot 208-as, a harmonikus 308-as és az újító szellemű 3008-as modellek mögött állt. Vidal most visszatér a Stellantis európai márkáihoz: 2025. október 1-jétől ő viszi tovább vállalatcsoport...
A Chrysler hisz abban, hogy van jövője az elegáns szedánoknak, ezért 2029-re szeretnék visszahozni a 300-as modellt.