undefined
Amint a szervezet írja, ahhoz, hogy 2025-ben bármelyik díjra jogosultak legyenek a járművek, jó minősítést kell kapniuk a kis átfedésű frontális és az újfajta oldalsó teszteken. Emellett elfogadható vagy jó pontokat kell kapniuk a gyalogosok frontális elgázolásának megelőzését vizsgáló értékelésen, és minden felszereltségi szinten elfogadható vagy jó minősítést kell kapniuk a fényszóróknak.
A Top Safety Pick cím elnyeréséhez elegendő a frissített, közepes átfedéses frontális ütközési teszt elfogadható minősítése, de a „plusz” minősítéshez a „jó” minősítés szükséges.
Az IIHS négy minősítési fokozatot használ, amelyek közül a legmagasabb a „jó”, a második az „elfogadható”, majd a „marginális” és – utolsóként – a „szegényes” eredményeket rögzítő kategória következik.
Ezekre a tesztekre azért volt múlhatatlanul szükség, mert az amerikai autóépítés aranykorában, az ötvenes években ugyan szebbnél szebb modellek árasztották el a piacot, de az utastér védelme szempontjából nem sokat értek.
Ennek bizonyítására az IIHS – fennállása 50. évfordulóján – 2009-ben egymásnak eresztett egy Chevrolet Malibut és egy történelmi ereklyét, egy 1959-es Chevrolet Bel Airt. Amint a mellékelt fotók és a videó mutatják, a szárnyas szépség megölte a vezetőjét: a kormánykerék nyakon-fejen találta.
A képre kattintva megnézheti a videót.
És elképzelhetjük, hogy mi lett volna, ha ez az egyébként jó vastag lemezekkel burkolt nehéz kocsi a tetején landol. A vékony oldaloszlopok semmi esélyt sem adtak volna a bennülőknek.
A cikk forrása a dasblog.hu, az Audi Q6 e-tront nemrégiben teszteltük.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!