Volkswagen
„A Volkswagen Személyautók márka szeptemberben a komoly kihívást jelentő gazdasági környezet ellenére is jól teljesített a világ piacain, elsősorban Kínában növelve tovább eladásait” – jelentette be Christian Klingler, a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.
Az ázsiai/csendes-óceáni térségben a márka 16,5 százalékkal több, összesen 1,95 (1,68) millió, ebből a régió legnagyobb piacán, Kínában (és Hongkongban) 1,79 millió (1,51 millió; +18,2 százalék) gépkocsit szállított ki idén januártól szeptember végéig. Az indiai eladások ezzel szemben 45.900 (51.000; -10,0 százalék) darabra estek vissza.
Az észak-amerikai régióban a Volkswagen Személyautók 2,1 százalékkal, 466.000 (456.500) darabra növelte értékesítését, amelyből 314.800 (323.100; -2,6 százalék) gépkocsi az Amerikai Egyesült Államokban talált gazdára. Dél-Amerikában az eladások 13,4 százalékos csökkenést mutattak januártól szeptember végéig, a teljes volumen itt 542.500 (626.500), ebből a brazíliai forgalom 407.400 (486.800; -16,3 százalék) darabot tett ki.
Európában 1,23 millió (1,30 millió; -5,7 százalék) Volkswagen személyautó talált gazdára az idei első három negyedév során, ebből 616.400 (653.300; -5,6 százalék) Nyugat-Európában (Németország nélkül) került piacra. A wolfsburgi ítéletidő, illetve az ennek következtében több ezer járműben keletkezett jégkár miatt, továbbra is csökkenést mutattak a márka kiszállításai Németországban, ahol januártól szeptember végéig összesen 8,2 százalékkal kevesebb, 410.300 (447.000) gépkocsi talált gazdára. A Volkswagen Személyautók Közép- és Kelet-Európában 198.900 (199.800; -0,5 százalék) autóját értékesítette szeptember végéig, közülük 117.200 (123.000; -4,7 százalék) darabot Oroszországban.