szalonnyitó
Nem is volt olyan túl régen az a pillanat, amikor az egykori NDK (Német Demokratikus Köztársaság) kultúra boltjának helyén megjelentek a Volkswagen konszern autói. Orrunkat a kirakatüvegnek nyomva vágyakoztunk befelé, ahonnan viszont már egy egészen más világ tekintett ki felénk. Azóta persze sok víz lefolyt a Dunán. Az autók értékesítése is alapos metamorfózison ment keresztül és a piaci verseny is egészen más lett, mint pár évtizeddel ezelőtt. Ugyan a 2008-as válság alaposan elkaszálta az iparágat, az autóipar azonban nem hagyta, hogy túlzottan sokat rászámoljanak. Ma ismét a fénykorát éli a verseny pedig nagyobb, mint valaha.
A Porsche szalon szomszédságában nyitották meg az új Bentley bemutatótermet
A kissé nosztalgikus visszatekintés ébreszt némi de ja vu-t az emberben, hiszen egyfajta jó értelemben vett sóvárgás továbbra is megbújik a sorok között. Mindennek ellenére ez most mégis valami más. Ugyanis a mostani Bentley Szalon megnyitásával a honi autókereskedelem egy újabb magasságot ért el. A Porsche Inter Autó Kft. frontnyitása pedig határokon átívelő, hiszen ezzel a magyar kereskedés fekvésének köszönhetően regionális szerephez is jut.
Balról jobbra: Riedl Tamás értékesítési vezető, Aradi Géza márkaigatgató, Árvay Péter marketingvezető, Nagy Szabolcs ügyvezető igazgató
A vállalat 25 éves tapasztalattal bír luxusautók értékesítésében, piaci rálátásnak köszönhetően pedig nem véletlen, hogy elnyerték a jogot a patinás brit márka képviseletének ellátására. A 180 négyzetméteres Bentley Budapest, 400 ezer eurós beruházással épült fel a cég Porsche szalonjának szomszédságában. A létesítmény fontosságát hivatott jelezni, hogy a kékvérű márka központja itt állította ki először a néhány nappal korábban bemutatott vadonatúj nyitott tetejű modelljét a Continental GTC-t, amiből jelen pillanatban két "élő" példány létezik.
A kettőből az egyik Continental GTC
A csaknem két és fél tonnás napfény fiú, W12-es motorja 635 lóerős és 900 Nm abszolvál. Ennek a hajtásláncnak mindössze 3,8 másodperc kell ahhoz, hogy az autót százas tempó gyorsítsa. És ez csak néhány emblematikus technikai adat a demonstráció kedvéért. A luxus felszínét még meg sem kapargattuk, amiben – többek között - olyan elemek is vannak, mint a középkonzol forgó kijelzőegysége vagy a tweed gyapjúból készült többszörösen hangszigetelt vászontető.
A napfény ízének szomszédságában a Bentley nagyágyúja Mulsanne borította be a teret, melynek árcéduláján 166 millió forint áll. Nyilván hétköznapi szemlélőként mellbevágó az összeg, viszont ebben a szalonban - "ahol 50 milliótól kezdődik az időszámítás" - nem csoda, hiszen ebben az autóban gyakorlatilag minden benne van, ami ma egy Bentleyben elképzelhető, a pezsgőhűtőtől a kristálypohár készleten át a süppedős szőnyegig.
A gyári bemutató autó – ami tavasszal megjárta a Genfi Autószalont is - gépteteje alatt egy 6,75 literes motor teljesít szolgálatot, amit a mellékelt képek szerint, akár igény szerint kézzel fel is políroznak. Azonban a legnagyobb márkarajongók közül is csak kétezerből legfeljebb egy vevő él ezzel a fényes lehetőséggel. A motorcégéren a szerelő neve, ha esetleg probléma adódna, akkor kizárólag az ő hatásköre a javítás.
Bentley Mulsanne: luxus 166 millióért
A két premiermodell mellett természetesen a márka teljes portfólióját kínálják a Bentley Budapestben. A szalonnyitás híre egyébként alaposan megbolygatta a luxusautók iránt érdeklődők piacát. Szinte még csak a "falak álltak", de már az éves kontingensét eladta a cég, és a jövő évi 15 darabos kvótának is a felét már lekötötték. A legtöbben a Continental Coupét illetve a Bentaygát választották, de van jelentkező Mulsanne modellre is.
Minden benne van, ami ma egy Bentleyben lehet
Nagy Szabolcs, a Porsche Inter Auto Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, rendkívül büszke arra, hogy a világ egyik legexkluzívabb autógyártójával egészülhetett ki az idén 25 éves vállalat portfóliója.
Felpolírozott motor igény szerint
A Bentley képviseletre pedig nagy szükség van az országban, hiszen az elmúlt években a magyarországi luxusautópiac alapos feltérképezését követően az anyavállalattal együtt arra a következtetésre jutottak, hogy a magyar piac jelentős potenciállal bír a csúcskategóriás luxusmodelleket illetően, ráadásul a Bentley márka iránti érdeklődés már régóta megfigyelhető az ügyfelek részéről.
A márka hivatalos bevezetésének másik nagy fegyverténye, hogy a modellek forgalmazása mellett az, hogy a szervizháttér is biztosított lesz. Jövőre a tervek szerint a cég csatlakozik a márka szervizhálózathoz, így nem kell a tulajdonosoknak nyakukba venni Európát egy adódó probléma esetén, elég lesz majd csak begurulniuk a Szerémi útra.