Sebastian Vettel

Tanácstalanság és gyanakvás: mi az oka Vettel és Ferrarija kudarcának?

2020.08.09.

Teljesen tanácstalanná vált Sebatian Vettel Ferrarija silverstone-i gyenge teljesítménye kapcsán. Egyesek már a szabotázsról kezdtek találgatni - írja az m4sport.hu.

Csütörtökön még bizakodva jelentette: „Elemeztünk, és van pár ötletünk.” Kipróbálták őket, az autóját vezethetőbbé is tették, de a szombati időmérőt kettővel rosszabb pozícióban zárta, mint egy héttel korábban. Sebastian Vettel végigszenvedte az első silverstone-i hétvégét, és nagyon úgy fest, hogy a másodikat is végigszenvedi. Hogy az idényben másodszor nem jutott a Q3-ba, az a Ferrari formáját látva még nem annyira meglepő. Az már annál inkább, hogy a Charles Leclerc-rel szembeni hátránya most is ledolgozhatatlan.

Pedig a négyszeres bajnok úgy érezte, mindent kihozott az utolsó köréből. „Ennél sokkal rosszabb körökkel is értem már el jobb helyezést pályafutásom során” – konstatálta egykedvűen.

Az olasz Sky televízónak tanácstalanságáról is beszélt. „Sok mindennel próbálkoztunk, a csapatot csak dicsérni tudom az elvégzett munkáért. Ezen a hétvégén egy kicsit jobban érzem magam az autóban, mint legutóbb, de ha a stopperórát nézzük, nem látni a különbséget. Úgy érzem, mintha falba ütköznék. Nem hiszem, hogy az én autómban több lett volna. A tizenkettedik hely csalódást keltő, és itt ez a nagy különbség Charles-hoz viszonyítva. De mint mondtam, mindent megtettem, amit tudtam, és nem hiszem, hogy ma az autóm többre lett volna képes ennél.

„Ugyanazon a helyen vagyunk, mint a múlt héten, semmi sem változott. Mindenki mindent belead, de úgy fest, mi valamin nem tudtunk változtatni. Ha őszinte akarok lenni, azért vagyunk ebben a pozícióban, mert nem vagyunk elég gyorsak. Egyértelműen legyőztek a többiek, nem a szerencsén múlt. És hiába próbálkozom bármivel, nem tudok zöld ágra vergődni. A különbség a csapattársammal szemben mindig ugyanakkora.”

Hogy tényleg nem tudott többet kihozni az autójából, az a legjobb szektoraiból is kiderül: az ideális ideje nagyjából megegyezik a valódi legjobbjával.

 
 
Vettel az F1 Insidernek azt is hozzátette: „Hogyan lehettem a spielbergi második versenyen és Magyarországon egyértelműen gyorsabb a csapattársamnál, és hogyhogy nem ismerek rá az autóra Silverstone-ban?”
 
Több szakértő is úgy véli, Vettel problémája olyan súlyos, hogy az nem múlhat kizárólag csak rajta. „Sebastian egy világbajnok, nem veszítette el csak úgy a tehetségét” – állapította meg Jenson Button a Sky Sports adásában. A német RTL szakértője, Christian Danner eközben azt ecsetelte, hogy a Ferrari talán megpróbálkozhatott volna már egy vázcserével Vettelnél.
 
Emellett megjegyezte, abban sem biztos, hogy tényleg egyforma a két Ferrari. „Én a pályafutásom során többször is tapasztaltam olyat, hogy két autó, amiknek azonosnak kellett volna lenniük, nem volt azonos.”
 
Hasonló gyanút egy hete már Helmut Marko Red Bull-tanácsadó is megfogalmazott, aki furcsának találta, hogy miközben Leclerc-nél észrevehető volt a javulás az egyenesekben, addig Vettelnél nem volt nyoma. A két Ferrari között ezen a hétvégén ugyanakkor nincs komoly különbség a végsebességek terén, Vettel leginkább a gyors kanyarokban veszít időt.
 
Az osztrák ORF csatorna szakkommentátora, Alexander Wurz is szívesen a végére járna ennek a kérdésnek. „Én arra a kérdésre vártam volna, hogy hiszi-e, hogy a maximumot hozta ki az autójából, és hogy az a csapattársa autójához viszonyítva mit jelent. Természetesen agresszív kérdés lenne, amit tiszteletből egy négyszeres világbajnoknak nem tesznek föl. De érdekes lenne tudni, hogy van-e különbség, vagy hogy csak a saját és a Ferrari napi formáján múlt” – elmélkedett a korábbi versenyző.
 
A német Sky elemzője, Ralf Schumacher szerint nem is kérdés, hogy különbség lehet a két Ferrari között. „Sebastian nem lassabb a csapattársánál fél másodperccel. Elég egyértelmű: az ő Ferrarija nem tud gyorsabb lenni ennél.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.09
A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az....
2024.05.09
Marokkó egy varázslatos hely, ahol a nomád berber hagyományok üdvözlik és magukba szívják a világ....
2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....