WRC

Tänak átvette a vezetést Svédországban

2023.02.12.

Elképesztően szoros eredmények születtek az egyetlen idei havas rali második teljes napján, amelynek végén az M Sport észt pilótája örülhetett a legjobban.

A Svéd-rali második teljes napján nagyon gyors pályák várták a mezőnyt, volt, hogy kilométereken át 185-190 km/h sebességgel száguldottak az autók a jeges-havas utakon a fák között. Mivel kevés volt a kanyar, és az autók nagyjából egyforma erősnek tűntek, igazán nagy különbségek sem tudtak kialakulni.

Ott Tänak és Craig Breen péntek reggel óta késhegyre menő küzdelmet folytatott a Svéd-rali első helyéért: egészen szombati ebédszünetig a Hyundai ír pilótája állt jobban, igaz, előnye sosem haladta meg a hat másodpercet. Aztán délután Tänak begyújtotta a rakétákat a Ford Pumán, és a 14. gyorsaságin átvette a vezetést 2,3 másodperccel, aztán a nap utolsó gyorsasági szakaszán, az umeåi arénában tovább növelte előnyét 8,6 másodpercre. Itt Breent már az is hátráltatta, hogy nem működött a hibrid rásegítés a Hyundai i20-asában.

 

A 2019-es világbajnok Tänak 6-7 másodpercet vesztett az utolsó előtti szakaszon amiatt, hogy levált a futófelület a bal első gumijáról, emiatt egy jobb kanyarban kicsúszott a Forddal. Igaz, Breen egy szakasszal korábban találkozott ugyanezzel a problémával, ami meglehetősen szokatlan egy havas versenyen. A versenyzők emiatt elégedetlenek is voltak a Pirelli abroncsokkal, persze a gumigyártó védelmében azért fel lehet hozni, hogy a pályákat rendesen kikaparták a versenyautók kerekei, és a jég alól előbújó murva komolyan igénybe vette a gumikat és a bennük lévő, egyenként 284 darab szöget, amelyek néhol szikrázva estek ki a helyükből.

„Kihívásokkal teli nap volt” – ismerte el Tänak, a szombati nap végén. „Mindent olyan jól elterveztünk az utolsó két szakaszra – vigyáztunk a gumikra, hogy ott nyerjünk időt –, de aztán így sem maradt gumink, és az utolsó szakaszt úgy kellett teljesítenünk. nem voltak szögek az abroncsokon. Soha nem lehet kiengedni, amíg nem érünk a célba. Reméljük elsők leszünk a végén" – tette hozzá.

Esapekka Lappit hasonlóan utolérte a gumis végzet, mint az első két helyezettet: neki a 13. szakaszon vált le a futófelület az egyik gumijáról, ettől a második számú Hyundai kicsúszott, és a hófalba ragadt. Végül a szurkolók lapátolták el a havat előle, és így tudta folytatni a finn, de több mint hét percet bukott, és elbúcsúzhatott a dobogós álmaitól. Lappi idővesztesége megnyitotta a lehetőséget Thierry Neuville és Kalle Rovanperä számára, hogy megküzdjenek a harmadik helyért. A párost már csak 3,8 másodperc választja el egymástól. A nap nagy részében a finn világbajnok volt a gyorsabb (pedig egyszer ő is megpördült, igaz, nem ragadt hófalba), de az utolsó szakaszra elfogytak a szögek a Toyota abroncsaiból, és a belga visszavágott, így 3,8 másodperccel előrébb került az összetettben.

Elfyn Evans továbbra sem érezte magát kényelmesen a Toyotában, ő már több mint fél perccel áll Rovanperä mögött. Egyszer ő is megpördült, amivel legalább 10 másodpercet vesztett délelőtt. Pierre-Louis Loubet a hatodik helyen áll a második számú Forddal, a hetedik helyet pedig már a WRC2 kategória éllovasa, Oliver Solberg foglalja el az új Skoda Fabia Rally2-vel.

Vasárnap már csak három gyorsaságit rendeznek meg, de az össztáv így is több mint 60 km lesz, így még bármi előfordulhat az eredmények alakulásában.

Az állás szombat este:

1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) 1h54m45.4s

2 Craig Breen/James Fulton (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +8.6s

3 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +23.7s

4 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +27.5s

5 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +57.7s

6 Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m28.1s

7 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +5m55.0s

8 Ole Christian Veiby/Torstein Eriksen (Volkswagen Polo GTI R5) +6m46.6s

9 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +7m08.9s

10 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +7m20.0s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....