WRC

Tänak növelte előnyét az Argentin-ralin

2018.04.29.

A Toyota észt versenyzője szombaton megduplázta az előnyét a dél-amerikai verseny szombati napján.

Ott Tänak 46,5 másodperces előnnyel várhatja az Argentin-rali vasárnapi, záró napját, miután szombaton ismét leiskolázta a mezőnyt a Toyota Yaris WRC volánjánál. Ahogyan pénteken, szombaton is öt gyorsaságit nyert meg a lehetséges hétből, így a nap végére megduplázta előnyét az üldözők előtt. Szombat délelőtt a pályákra leereszkedett köd nehezítette a versenyzők dolgát a hegyi murvás argentin pályákon. Tanak mind a három reggeli gyorsaságit megnyerte a rossz látási viszonyok közepette, ami nem kevés bátorságot igényelt a részéről. Csak az utolsó pályán érte utol a balszerencse, amikor egy sziklától megsérült a Toyota Yaris jobb első futóműve és a kormányszervója, de nem vesztett sok időt.

„Minden jól működött ma. Nagyon jó érzés vezetni az autót, különösen a mai, gyors pályákon, amik amúgy is nagyon fekszenek neki. Nem nyomtam annyira a gázt, mint tegnap, de így is sokszor a határon autóztunk. Ma egy kicsit jobban foglalkoztam azzal, hogy kontroll alatt tartsam a versenyt, de így is jó időket sikerült futni. Reggel trükkösek voltak a körülmények a köd miatt, de jól menedzseltük a helyzetet, és a délután már nagyon élvezetes volt. Tiszteletet kell tanúsítanom a holnapi pályák felé, mert az El Condor és a Mina Clavero nagyon kemény útviszonyokkal rendelkezik, nagyon különböznek azoktól a pályáktól, amiken ma mentünk. Ennek ellenére magabiztos vagyok” – nyilatkozta az elégedet Tänak szombat este.

Thierry Neuville áll a második helyen, miután megelőzte Kris Meeke-et. A belga nem kockáztatott sokat a köves, nehéz pályákon, inkább arra törekedett, hogy egyben behozza az autót, és, hogy ne kapjon defektet. Neuville mögött a harmadik helyen csapattársa, Dani Sordo áll 21,7 másodperccel, a spanyol kiegyensúlyozottan, jó tempóban vezette a Hyundai i20 WRC-t. Csak a két Hyundai pilóta tudott Tänakon kívül gyorsaságit nyerni szombaton, mindketten egy-egy sikernek örülhettek. Sordo az utolsó szakaszon vette át a harmadik helyet Meeke-től, miután az északír versenyzőnek meg kellett állnia kereket cserélni egy durrdefekt miatt. Több mint két percet vesztett, és visszaesett a nyolcadik helyre. „Volt egy nap kő az út közepén, láttam, de nem tudtam elkerülni. Azonnal kilyukasztotta a kerekünket” – nyilatkozta csalódottan a Citroën versenyzője.

A bajnokságot vezető Sébastien Ogier a negyedik helyen áll a Ford Fiesta WRC-vel. A francia nagyon óvatosan vezetett a délelőtti ködben, a 40 km-es Chuchilla Nevada gyorsaságin közel egy percet kapott Tänaktól, pedig nem volt műszaki jellegű problémája. Andreas Mikkelsen az ötödik a harmadik Hyundai-jal, a norvég délután kezdte jól érezni magát az autóban, miután sikeresnek bizonyultak a beállítási változtatások, amiket a nap közbeni szervizben eszközöltek. Esapekka Lappi az ötödik helyen áll annak ellenére, hogy 20 másodpercet vesztett az egyik gyorsaságin a navigátora hibájából, Janne Ferm ugyanis rossz itinert mondott, és ezért kicsúsztak az útról. A hiba miatt Elfyn Evans a finnek elé került, de Lappi visszaelőzte a walesi versenyzőt a nap utolsó gyorsaságiján. Evans mögött Meeke és a harmadik Fordot vezető Teemu Sunninen áll, a WRC2 mezőnyben Kalle Rovanperä vezet.

A nap vesztese Craig Breen volt, aki bátor taktikával a ködös pályákon akart előnyt szerezni az óvatoskodó többi pilótával szemben, de ez végül öngyilkos taktikának bizonyult, ugyanis nagyot borult a Citroën C3 WRC-vel. Ugyan tovább tudtak menni, de mivel a bukócső megsérült a kocsiban, fel kellett adniuk a küzdelmet.

Vasárnap csak három gyorsasági és 55 kilométer száguldás vár a mezőnyre, de a legendás El Condor és a Giulio Cesare pálya híresen nehéz, így még senki sem dőlhet hátra.

Az összetett állása szombat este:

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2h58m33.9s

2

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

46.5s

3

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m08.2s

4

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

1m59.0s

5

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2m13.8s

6

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2m42.9s

7

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

2m49.1s

8

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

3m20.4s

9

Teemu Suninen, M.Markkula

M-Sport Ford WRT

Ford

4m17.6s

10

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Skoda Motorsport

Skoda

10m50.2s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....