WRC

Tänak vezet a Chile-ralin

2019.05.11.

A Toyota észt versenyzője a kezdeti hibáját követően magabiztosan állt az élre pénteken, és jelentős előnyt épített ki Ogier és Latvala előtt.

Ott Tänak tempójára ismét nem volt válasza a világbajnokság mezőnyének, a leggyorsabbnak tartott pilóta hatból három gyorsaságit nyert meg pénteken a roppant csúszós, murvás-saras erdei utakon a dél-amerikai ország első raliján. Az észt 22,4 másodperccel vezet Sébastien Ogier előtt, és további 6,4-el a harmadik helyen álló csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt.

A pályák állapota szinte percről percre változott az elhaladó autóknak köszönhetően, a versenyzőknek a kiszámíthatatlan tapadási viszonyok mellett a gyakran szembe sütő erős Nappal is meg kellett küzdenie az ismeretlen pályákon. Mivel először rendeztek itt versenyt, az itinerek pontosságával is többeknek meggyűlt a baja, mivel amikor felírták a pályákat pár nappal ezelőtt, akkor ködben mentek.

Tänak ez első gyorson egy apró hibát vétett, egy híd után túlcsúszott, és lefullasztotta a Yaris WRC-t, és a kocsi egyensúlyával sem volt elégedett. Aztán visszatért az önbizalma, lehengerlő tempót diktálva magabiztosan az élre állt, délutánra az autó beállításait is kijavította a csapata. „Jó munkát végeztek a szerelőink az ebédszünet alatt a kocsi finomhangolásával. Jobb érzés lett vezetni a kocsit, ami visszahozta az önbizalmamat. Holnap nem lesz könnyű, de megpróbálunk koncentráltak maradni, és remélhetőleg tartani fogjuk a ritmusunkat” – nyilatkozta péntek este az észt versenyző.

Ogier az első szakaszon ugyanott hibázott, ahol Tänak, de aztán gyorsan elfoglalta a második helyet az összetettben, amit a nap végéig őrzött. a hatszoros világbajnok határozottan úgy érezte, hogy a Citroën C3 WRC-je jobban működik, mint az előző versenyen, Argentínában.

Latvala hullámvasúton érezhette magát Chilében az első napon, ugyanis az első szakaszt még megnyerte holtversenyben csapattársával, Kris Meeke-kel, aztán viszont visszaesett, több hibát is vétett (egyszer például önhibájából lefullasztotta a Toyotát, amikor szakaszt nyerhetett volna), de így is a harmadik helyen áll.

A bajnokságban vezető Thierry Neuville a negyedik a legjobb Hyundai pilótaként, a hátránya csak 0,7 másodperc Latvala mögött. A belga a második szakaszra megállapított időt kapott, ugyanis biztonsági okokból akkor zárták le a gyorsaságit, amikor ő már elrajtolt rajta. Nem volt elégedett azzal, hogy 6,6 másodperccel lassabb időt állapítottak meg neki a versenybírák, mert amíg ment, a szektoridők alapján nem volt akkora a lemaradása.

Meeke az első gyorson elért győzelem után fokozatosan visszaesett, mert nem találta az önbizalmát a nehezen olvasható, rendkívül alacsony tapadású pályákon. 46,5 másodperccel van Tänak mögött az ötödik helyen, és csak 2,2 másodperccel előzi meg Sébastien Loeböt, aki délutánra a felszáradó pályákon megtáltosodott a Hyundai-jel. Bár a kilencszeres világbajnoknak ez még csak az első murvás versenye új csapatával, két második időt is autózott, és csökkentette a délelőtti lemaradását az élmezőnnyel szemben.

Elfyn Evans a bíztató kezdet után visszaesett hetediknek a Forddal, de így is több mint egy perccel van Andreas Mikkelsen előtt, aki küszködik a Hyundai i20 vezethetőségével (az utolsó előtti gyorson kis híján fel is borította az autót). Az eredménylistát Teemu Suninen (Ford) és Esapekka Lappi (Citroën) zárja, mindketten csak a célba érésnek örültek este.

Szombaton hasonló murvás pályák várnak a mezőnyre Concepióntól délre, a Csendes-óceán és a Biobió folyó között, az össztáv 121 kilométer lesz.

Az összetett állás péntek este:

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1h24m12.8s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

22.4s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

28.8s

4

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

29.5s

5

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

46.5s

6

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

48.7s

7

Elfyn Evans, S.Martin

M-Sport Ford WRT

Ford

1m01.4s

8

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2m08.1s

9

Teemu Suninen, M.Salminen

M-Sport Ford WRT

Ford

2m09.1s

10

Esapekka Lappi, J.Ferm

Citroen Total WRT

Citroen

2m18.3s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....