WRC

Tänak vezet a finn-ralin

2018.07.28.

A Toyota észt versenyzője 4 gyorsaságit nyert meg a nyári szünet utáni verseny első napján, az előnye közel 6 másodperc Østberg előtt.

Az év egyik legjobban várt versenye a WRC-ben mindig a finn-rali, ugyanis a gyors, sima burkolatú, ugratókkal tűzdelt erdei murvás pályákat a versenyzők és a nézők is nagyon kedvelik.

A 2018-as versenyen Ott Tänak már a csütörtöki szuperspeciálon magához ragadta a kezdeményezést, azaz átvette a vezetést, aztán péntek reggel ott folytatta, ahol az előző nap abbahagyta. Csak a Citroënnel versenyző Mads Østberg tartotta vele a lépést, olyannyira, hogy a norvég kétszer át is vette tőle a vezetést pénteken, de a mezőny harmadikjaként rajtoló Tänak mindkétszer visszaelőzte őt a következő gyorsaságin.

Azt sejteni lehetett, hogy a Toyoták jól mennek majd Finnországban, mivel tavaly is ők nyertek, a csapat bázisa ebben az országban van, és a Yaris fejlesztését is ezeken az utakon végezték 2016-ban. Mind Esapekka Lappi, mind Jari-Matti Latvala nyert már Finn-ralit, utóbbi háromszor is. Most azonban nem ők, hanem az észt csapattársuk diktálta a tempót.

„Nagyon elégedett vagyok a napommal. Minden tökéletesen működött, magabiztos vagyok az autóban, remek dolog ezeken az utakon vezetni. Azt a momentumot leszámítva, amikor lefulladtam az autóval, mindent megtettem és a maximumot hoztam ki magamból. Az utak nagyon csúszósak voltak az elöl rajtolóknak, a tisztítás sokat számított. Nagyon fontos volt, hogy jó rajtpozíciót szerezzek holnapra, hat autó lesz közöttünk, ami nagy különbséget jelenthet” – nyilatkozta a versenyben vezető Tänak arra utalva, hogy szombaton Sébastien Ogier ennyivel előrébbről fog rajtolni nála a fordított sorrendes szabály miatt.

A Citroënnel versenyző Mads Østberg elképesztő formában érkezett Finnországba, és az is segítette, hogy a C3 WRC új első futómű-geometriát kapott a versenyre, ami javította a vezethetőségét. A norvég három gyorsaságit nyert még, csak eggyel kevesebbet, mint Tänak, és a nap végén a lemaradása a 6 másodpercet sem érte el. Délután a fokozott gumikopás miatt volt kénytelen kicsit visszavenni a tempóból.

Kemény napon van túl a bajnokságban vezető Thierry Neuville. A Hyundai belga versenyzője elsőként rajtolt, takarította a pályákat a többieknek, ezen kívül elnézett egy kereszteződést is, ahol rossz irányba fordult, és amikor rájött, hogy hibázott, az i20 WRC hátuljával eltalált egy fát is. Végül csak a 10. helyen áll a nap végén.

Nem sokkal volt könnyebb dolga a másodikként rajtoló Sébastien Ogier-nek sem, a Forddal versenyző ötszörös világbajnok szintén az úttakarítás miatt küszködött, végül csak úgy lett hatodik a nap végén, hogy csapattársa, Elfyn Evans egy csapatutasítás miatt maga elé engedte.

A jó napot záró, hiba nélkül vezető toyotás Jari-Matti Latvala a harmadik az összetettben, 17,3 másodperccel Østberg mögött, 13,3 másodperccel megelőzve a legjobb hyundai-pilótát, Hayden Paddont.

Az új-zélandi Paddon egész nap parázs csatát vívott Teemu Suninennel a negyedik helyért, a finn a nap végén a Fiesta fékproblémái miatt esett vissza, és egyszer az árokba is lecsúszott egy pillanatra.

A tavalyi győztes Lappi nem zárt jó napot. Már az első gyorsaságin sok időt vesztett, amikor egy balkanyarban megpördült és lefulladt a Toyotája, aztán pedig a központi differenciálmű rendetlenkedett a Yarisban, most a nyolcadik.

Mögötte Craig Breen a kilencedik, a Citroën ír versenyzője defektet kapott, amikor egy balkanyarban ki kellett kerülnie az út közepén lévő köveket, a nap végén pedig az üzemanyagnyomás nem volt rendben a C3 WRC-ben. A nap vesztese Andreas Mikkelsen, aki egy félrehallott navigációs információ miatt egy tempós balkanyarban felborította a Hyundai i20-ast.

Szombaton, a leghosszabb napon 16 órán át tart majd a verseny, összesen 143 kilométert kell majd megtennie a mezőnynek.



Az állás péntek este:

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1h04m14.9s

2

Mads Ostberg, T.Eriksen

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

5.8s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

23.1s

4

Hayden Paddon, S.Marshall

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

36.4s

5

Teemu Suninen, M.Markkula

M-Sport Ford WRT

Ford

46.1s

6

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

58.9s

7

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

1m01.1s

8

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m01.4s

9

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

1m34.1s

10

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m57.7s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.16
Az időjárás-előrejelzésektől kezdve a forgalomtervezésen át a tőzsdéig az emberek mindig előre....
2024.04.16
Elődje sikerét megismételve nem egyszerűen maximális ötcsillagos teljesítményt nyújtott a vadonatúj....
2024.04.16
A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített. A....
2024.04.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinform reggeli jelentése. ..
2024.04.16
A Porsche sportautó-gyártó tavaly több nyereséget ért el. Ebből a dolgozók is profitálnak. A....
2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....