AMTS
Megérdemelt rekord született: három nap alatt 65 ezren látogatták meg a Hungaexpón az Autó Motor Tuning Show idei rendezvényét, melynek ütős része volt a Magyarok a Világ Járműgyártásában című kiállítás. A G-pavilonban minden nemzedéknek jutott látnivaló, volt itt gyermekbiztonsági park, elektromosautó-premier, SUV-park, kerékcsere verseny, és izgalmas bemutatót tartott a Magyar Honvédség, melynek standját több ezer fiatal rohamozta meg.
Már a katonai eszközök bevonulása is ütős volt, hiszen centizve manőverezték a pavilonba legnagyobb kiállítási tárgyukat, a Leopard páncélost, amit trélerel szállítottak Tatáról Kőbányára.
A Magyar Honvédség 25. Klapka György Lövészdandár 11. harckocsizászlóaljának Leopard 2A4HU típusú harckocsiját a szomódi lőtér után a Hungexpón is bevetették, természetesen békés bemutató keretében.
Az A4 a Leopard 2 egyik legelterjedtebb altípusa, az A4-es, mely a német, az osztrák, a finn, a svéd és a lengyel haderőnél is szolgál. Az első 12 páncélos elsősorban kiképzési céllal érkezett Magyarországra, a fő ütőerőt képviselő 44 Leopard 2A7+ 2025-ig kerül a Magyar Honvédség állományába.
A lánctalpas mellett volt a kiállításon helikopterrel szállítható, sőt ejtőernyővel is ledobható gyorsbeavatkozó szállítójármű, valamint támogató feladatokat ellátó Gidran (török nevén Ejder Yalcin) típusú páncélozott harcjármű, melyekből 2019-ben tízet rendelt a Magyar Honvédség.
Látványban ezekkel talán az MG premierje tudott versenyzeni, hiszen az elektromos autó bemutatóján gyönyörű és izgalmasan táncoló lányok növelték a feszültséget.
Az AMTS keretében tartott premier után a Magyarok a Világ Járműgyártáson kiállításon, a M1RA versenycsapat standján a márkaigazgató Markó Zoltán vehette át Knezsik Istvántól, az Autós Nagykoalíció elnökétől az Év magyar autója díjat, mindjárt kettőt: az MG ZS EV az elektromos városi autók, az MG EHS pedig a hibrid városi autók mezőnyében győzött.
Az MG nem véletlenül sikeres az elektromos kategóriában, hiszen vetélytársainál 10-15 százalékkal olcsóbban kínálja villanyautóját. Mert kínai anyacége, az évente 5,4 millió autót gyártó SAIC csoportnak van bőven tőketartaléka és elektromos tapasztalata, amit most egy klasszikus jelvénnyel exportál Európába.
A díjátadás helyén és a pavilonokban is szinte megállás nélkül tartott a verseny: szakmai előadás keretében az autóversenyzés világáról szerezhettek izgalmas mérnöki ismereteket a fiatalok, akik közül többen azt is kipróbálták, hogy mennyi idő alatt lehet kereket cserélni egy pályagépen.
Standjukra ellátogattak a katonák is, akik néhány fotó erejéig fegyveresen őrizték az Magyarok a Világ Járműgyártásában című kiállítást és a M1RA csapat alkalmi bokszutcáját.
Közben dákok népes csapata küzdött az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyén, melyen a legjobbak komoly pénzjutalmat is kaptak.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!