Bemutatók

A Taycan 4S, a Macan Turbo és a 99X Electric premierje Kaliforniában

2019.11.19.

 A Porsche Taycan az Amerikai Egyesült Államokban is bemutatkozik 2019. november 20-án, a Los Angeles-i Autószalonon. A teljesen elektromos, négyajtós sportautó Porschéhoz méltó menetteljesítményeket és digitális kapcsolódási lehetőségeket kínál, kimagasló hétköznapi használhatósággal együtt. 

A csúcstechnikás gyártási eljárások és a Taycan képességei új mércét állítanak fel a fenntarthatóság és a digitalizáció területén. A Porsche stand központi szereplője az új Taycan 4S lesz, amely a kínálat jelenlegi új kiindulási pontját jelenti. A modellpalettát eddig a Taycan Turbo és a Taycan Turbo S alkotta. A Taycan 4S kétféle akkumulátorral elérhető: a Performance akkumulátor 530 lóerős csúcsteljesítményt tud biztosítani, míg a Performance Plus akkumulátor overboost funkcióval akár 571 lóerőre is képes.

„Egy évvel ezelőtt Los Angeles-ben mutattuk be a 911 új generációját,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetője. „Most pedig a Taycan következik – a Porsche első teljesen elektromos sportautója. Kalifornia már évtizedek óta a Porsche második otthona. Itt található a világ legnagyobb 911 rajongói tábora. Biztosak vagyunk benne, hogy a Taycan folytatja ezt a sikertörténetet.”

A Taycan mellett a Porsche a Los Angeles-i Autószalonon mutatja be az amerikai közönség számra az új Macan Turbót is. A Porsche kompakt SUV modellpalettájának új csúcsmodellje 440 lóerő leadására képes. A Porsche Formula E-ben történő november 22-23-i bemutatkozásával párhuzamosan a Porsche 99 X Electric, a márka első elektromos versenyautója is látható lesz Los Angeles-ben.



Porsche Taycan 4S: az elektromos sportautó harmadik modellváltozata



A Taycan Turbo S és a Taycan Turbo után a Taycan 4S az elektromos kínálat új beszálló modelljeként mutatkozik be. A széria egyrétegű Performance akkumulátor 79,2 kWh-s kapacitást kínál, míg Taycan Turbo és Taycan Turbo S modellek kétrétegű Performance Plus akkumulátora (93,4 kWh) opcionálisan elérhető.

A maximális teljesítmény és a hatótáv az akkumulátorok függvényében változik. A Taycan 4S a Performance akkumulátorral legfeljebb 530 lóerő leadására képes, miközben a Performance Plus akkumulátor esetében akár 571 lóerő is rendelkezésre áll. A Taycan 4S mindkét változata 4 másodperc alatt gyorsíthat fel álló helyzetből 100 km/h-ra. A végsebesség mindkét esetben 250 km/h, a hatótáv pedig akár 407 kilométer is lehet a Performance és 463 kilométer a Performance Plus akkumulátor esetében (a WLTP normák szerint). A maximális töltési (csúcs)teljesítmény 225 kW (Performance akkumulátor) és 270 kW (Performance Plus akkumulátor).

Lenyűgöző gyorsulás, sportautós tapadás és kivételes, folyamatosan rendelkezésre álló erő – a Taycan erősségei a 4S-re is vonatkoznak. A hátsó tengely állandó mágneses szinkronmotorja mindössze 130 milliméter hosszú, amely pontosan 80 mm-rel rövidebb, mint a Taycan Turbo és a Taycan Turbo S hasonló megoldása. Különálló elektromotorjaival az első és a hátsó tengelyen a 4S összkerékhajtást hoz létre, amelyhez a hátsó tengelyen kétsebességes váltó csatlakozik – a hajtáslánc ilyen tekintetben megegyezik az erősebb testvérekével. Ugyanez vonatkozik a jármű intelligens töltési rendszerére és lenyűgöző aerodinamikájára: a Taycan akár 0,22-es légellenállási tényezője jelentősen hozzájárul a modell alacsony áramfogyasztásához és fokozott hatótávjához.

Végletekig letisztult formatervével a Taycan egy új kor kezdetét jelképezi. Ugyanakkor félreismerhetetlen Porsche génekkel rendelkezik. Szemből különösen széles és különösen lapos, erőteljes vállakkal. A sziluettet a sportosan alacsonyan hátrafelé ívelő tetővonal határozza meg, amelyet magasan húzódó övvonal tesz még dinamikusabbá. A hátsó a márkára jellemző módon különösen izmos kiállást teremt. Innovatív elemekben sincs hiány. Ilyen például az üveghatású Porsche logó, amely a hátsó fényívben kapott helyet.



A Taycan belső tere is egy új kor hajnalát jelképezi. Egyértelmű struktúrája és teljesen új vezérlési koncepciója a látványos megjelenésről és a könnyű kezelhetőségről is gondoskodik. A szabadon álló, ívelt műszercsoport adja a műszerfal legmagasabb pontját. Egyértelműen a vezetőre koncentrál és garantálja, hogy minden a látómezőben helyezkedik el, amire szükség van a vezetéshez. A 10,9 colos központi infotainment kijelző és az opcionális utas oldali kijelző is egy összefüggő fekete üvegpanel mögé bújik a műszerfalon.



A Porsche a Taycan futóműve esetén központilag összehangolt vezérlőrendszert használ. Az integrált Porsche 4D Chassis Control valós időben elemzi és szinkronizálja az összes futóművezérlő rendszert. A Taycan 4S az alapfelszereltség részeként adaptív, háromkamrás légrugózást kap PASM (Porsche Active Suspension Management) elektronikus lengéscsillapítással.

A Taycan 4S-ben elöl hatdugattyús, fix féknyergeket találunk belső hűtésű acél féktárcsákkal, melyek átmérője 360 milliméter. Hátul négydugattyús fékrendszert találunk 358 milliméteres tárcsákkal. A féknyergek vörös fényezést kapnak.

Porsche Macan Turbo 440 lóerővel: erősebb, gyorsabb, dinamikusabb



Az új Macan Turbo a Porsche kompakt SUV modellkínálatának új csúcsmodellje. Az új 2,9 literes, hathengeres biturbó motor az alaposan átdolgozott zászlóshajóban 440 lóerőt kínál, tíz százalékkal többet elődjénél 20 százalékkal kisebb hengerűrtartalomból.

Az opcionális Sport Chrono csomaggal a Macan Turbo álló helyzetből 100 km/h-ra 4,3 másodperc alatt gyorsul – három tizeddel gyorsabban, mint korábban. A végsebesség 4 km/h-val 270-re növekedett. Az áthangolt menetdinamikai rendszerek mellett a modell egyik különlegessége a nagyteljesítményű Porsche Surface Coated Brake (PSCB) fékrendszer, amely az alapfelszereltség részét képezi. A vékony volfrámkarbid bevonatnak köszönhetően ez a fék 90 százalékkal kevesebb fékport hoz létre, mint hagyományos társai.

Kívül a Macan Turbo a frissített modellgeneráció formajegyeit viseli magán. A csúcsmodell többek között Turbo-specifikus orrkialakítást és kétszárnyú, fix hátsó légterelőt visel magán.



A vezető és az utasok a Macan továbbfejlesztett belső terének kényelmét és képességeit élvezhetik, így például 18-irányban elektromosan állítható adaptív sportülésekben hallgathatják a BOSE® surround audiorendszer dallamait.

Porsche 99X Electric: az első Formula E verseny az LA-i Autószalonnal párhuzamosan

Több mint 30 év után a Porsche visszatér a formaautós versenyzéshez. A Porsche 99X Electric versenyautóval a márka gyártóként vesz részt a 2019/2020-as ABB FIA Formula E bajnokságban. A motorsport részvétel átalakulása a Porsche Strategy 2025 tervének eredménye, amelyben végletekig letisztult GT utcai autók és teljesen elektromos sportautók is szerepelnek. A részvétel és a siker az elektromos versenyautók motorsport küzdelmében szerves részét képezi a vállalat ’Mission E’ stratégiájának.

A Porsche 99X Electric az összes teljesen elektromos utcai sportautó fejlesztési platformjaként is szolgál. A teljesen elektromos versenyautó központi eleme a Porsche E-Performance hajtáslánc, amely már a kezdetektől központi szerepet kapott. A Formula E szabályozások egységes karosszéria és akkumulátor használatát követelik meg, de a hajtáslánci technológiát a gyártó fejleszti.

Október közepén a TAG Heuer Porsche Formula E csapat háromnapos intenzív tesztelést végzett Valencia közelében, a Ricardo Tormo versenypályán. Ez volt az első alkalom, amikor a Porsche a hatodik évadban szereplő összes konkurens csapattal egyszerre léphetett pályára a 2019/2020-as ABB FIA Formula E bajnokság megkezdése előtt, és értékes tapasztalatot jelentett a gyári csapat, valamint a két állandó pilóta, Neel Jani és André Lotterer számára.

A TAG Heuer Porsche Formula E csapat első két versenye a Diriyah E-Prix pályán lesz Szaúd-Arábia fővárosa, Rijád külvárosában 2019. november 22-23-án.



A Porsche az USA-ban

Az USA a Porsche második legnagyobb piaca. 2018-ban a vállalat több mint 57.000 járművet adott át itt, és ez a szám már kilenc éve folyamatosan növekedik. A jelenlegi pénzügyi év trendje is pozitív, az első kilenc hónap alapján hat százalékos növekedéssel összesen 45.062 járművet adott át a Porsche 2019-ben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....