telekocsi szolgáltatás

Telekocsival segítenék a munkába járást a vállalatok

2023.05.29.

Csökkenő utazási költségek, felszabadult parkolóhelyek, elégedettebb munkavállalók, javuló munkahelyi kommunikáció és kapcsolatok – többek között ezekkel az előnyökkel jár, ha egy vállalkozás úgy dönt, hogy céges telekocsi szolgáltatást biztosít alkalmazottjainak, derül ki az Oszkar.com telekocsi beszámolójából.

Folyamatosan bővül azoknak a hazai vállalkozásoknak és szervezeteknek a köre, amelyek céges telekocsi rendszert biztosítanának munkavállalóiknak. Tavaly októberben például a Waberer’s International Nyrt. döntött így, a társaság az Oszkár telekocsival együttműködve vezette be a szolgáltatást dolgozói számára. A megoldás céges alkalmazása esetén a lényeg, hogy a munkatársak olyan eszközt kapnak a kezükbe, melynek segítségével gyorsan, egyszerűen megszervezhetik a munkába- és hazajárásukat, illetve a helyek megosztásával csökkenthető a vállalati autók párhuzamos használatából adódó kihasználatlanság.

A vállalati telekocsi rendszer magában hordozza a klasszikus telekocsi rendszer minden előnyét, azaz lehetővé teszi a gyors és hatékony keresést a meghirdetett utak között – beleértve a környékbeli keresést is, autósként a rendszeres és egyedi hirdetésfeladást, valamint utasként a helyfoglalást és annak lemondását. Mindezek eredményeként a céges telekocsi rendszer használatával vállalati szinten csökkenthetőek az utazási költségek, miközben javulhat a munkavállalói elégedettség a kényelmesebb és gyorsabb utazásnak köszönhetően. Mivel a megoldás révén magasabb lesz a céges autók kihasználtsága, a telephelyeken parkolóhelyek szabadíthatók fel. A telekocsi rendszerrel járó közös utazás pedig javítja a cégen belüli kommunikációt és a kapcsolatokat is, amely hosszú távon jó hatással van a közös munkavégzés hatékonyságára is. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a vállalati telekocsi rendszer használatával az adott társaság környezeti terhelése is csökkenthető.

Az Oszkár telekocsi által kínált vállalati telekocsi megoldás keretében egy zárt csoportot hoznak létre a társaság dolgozóinak. „A céges e-mail címmel regisztrált felhasználók automatikusan az adott nagyvállalati csoportba kerülnek, de természetesen arra is van megoldás, hogy olyanokat is regisztráljanak a rendszerbe, akik nem rendelkeznek céges e-mail címmel. A vállalati csoport tagjai által feladott autós hirdetésekre csak az ugyanabba a csoportba tartozó felhasználók jelentkezhetnek. A céges, zárt csoportban jellemzően nincs pénzmozgás az autós és utas közt, így az Oszkáron érvényes foglalási díjakat sem számolják fel a zárt csoport hirdetései esetén. A nagyvállalati telekocsi rendszer arculati szinten is testreszabható, az Oszkár logó lecserélhető a cég logójára, a háttérkép is tetszőlegesen választható, egyedi háttérképre, illetve a weboldal nyelvezete nem csak magyar, de angol, német vagy szlovák is lehet” – nyilatkozta Prácser Attila, az Oszkar.com telekocsi társalapítója.

A közel 1 millió felhasználóval rendelkező telekocsi szolgáltatás szakértője kifejtette továbbá, hogy a hatékony működéshez a vállalatok részéről fontos a megfelelő belső szabályzatok és motivációs rendszer kialakítása, a HR és a mobilitási erőforrások diszponálásáért felelős osztály részvételével. Míg egy nyilvános rendszerben működő telekocsi rendszernél a motivációt a szemmel látható mértékű üzemanyagköltség-megtakarítás biztosítja, addig egy vállalati megoldásnál értelemszerűen más ösztönzőket kell keresni. Ilyen lehet a gamifikáció, a legaktívabbak időnkénti jutalmazása, toplisták létrehozása, elsőbbségi parkolóhely vagy céges autó biztosítása olyannak, aki egyébként nem lenne jogosult rá, ha részt vesz a telekocsi rendszerben, esetleg a megoldás aktív használatának figyelembevétele a prémiumok meghatározásánál.

A cégek számára talán az egyik legvonzóbb előnye a telekocsi rendszernek az, hogy hatékony eszköz lehet a munkavállalói elégedettség növelésére, ami egy olyan munkaerőpiaci helyzetben, amikor kiélezett küzdelem megy a szakemberek megtartásáért és megszerzéséért, egyáltalán nem elhanyagolható tényező. Ezt egyébként egyre több hazai nagyvállalatnál is felismerik, hiszen a már említett Waberer’s mellett többek között a Magyar Telekom, az Erste Bank csoport és a Budapest Airport is kipróbálta a lehetőséget” – mondta el Prácser Attila.

A céges telekocsi rendszert megrendelő 9 nagyvállalatnál eddig több mint 3000 munkavállaló számára biztosította az Oszkár a munkahelyi telekocsizás lehetőségét. Az aktívan használók 27%-a kizárólag autósként, 51%-a kizárólag utasként, míg a maradék 22% vegyesen, autósként és utasként is részt vesz a telekocsis utazásokban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....