Tesla

Tesla - Nem az autó a nagy szám, az üzleti modell!

2021.11.04.

A Tesla hosszú évtizedek után az első olyan szereplő az autóiparban, amely tényleg ráborította az asztalt a hagyományos gyártókra. Sokan azt gondolják, hogy ezt különlegesen jó autókkal érték el, de valójában az autóik nem feltétlenül emelkednek ki az elektromos modellek közül. Viszont az üzleti modell teljesen más, mint amit valaha láttunk és ez az, amit sokan próbálnak lemásolni.

Nincsenek kereskedések – közvetlen értékesítés

A hagyományos autógyártók szinte kivétel nélkül rengeteg kereskedővel dolgoznak együtt. Legyártják, beárazzák, hirdetik az új modelleket, amiket végül az ügyfelek a kereskedőkön keresztül tudnak megvásárolni. A kereskedőknek ez azért éri meg, mert az autó árának bizonyos százaléka az ő nyereségük. A Tesla ezzel szemben csak bemutatótermeket használ, ha az ember bemegy oda érdeklődni, a Tesla hivatalos honlapjaira fogják irányítani, ahonnan meg tudja rendelni az autóját. Így tehát a Tesla jelentős összeget spórol meg azzal, hogy kihagyja a kereskedőket az üzletből, ugyanis az ő profitjuk szintén Muskéknál landol.

Nincs kedvezmény

A hírek szerint a Tesla abban is jelentősen eltér a hagyományos autógyártóktól, hogy nem ad kedvezményt autóiból. A honlapjaikon feltüntett ár nem alkuképes. Ezzel szemben bármelyik hagyományos gyártó esetében teljesen általános, hogy legalább 10 százalék kedvezményt biztosítanak az árból, de adott esetben az sem ritka, hogy a hirdetett ár negyedével csökken, ha az ügyfél nagyon akarja és megfelelő modellt választott.

Nincsenek hirdetések

Elég körbenézni itt az Autószektoron, láthatjuk, hogy a különböző márkák állandóan reklámozzák modelljeiket . Az online hirdetések mellett ott vannak a tévéreklámok, szponzorációk és az óriásplakátot, amik óriási költségeket jelentenek. A Tesla mindezt szintén kihagyja. Bár idővel ez változhat, de jelenleg akkora a felhajtás a Tesla körül, hogy egyszerűen nincs szükségük rá. Ezt segítik a Cybertruck féle modellek évekkel a forgalmazás előtti bemutatásával, vagy éppen amikor egy Tesla Roadstert rakétára szerelnek és kilőnek az űrbe.

Házhoz megy a szerviz – akár online

Bizonyos régiókban a Tesla úgynevezett Tesla Rangereket alkalmaz - mobil technikusokat, akik házhoz mennek, hogy megjavítsák az autókat. Bizonyos esetekben a szolgáltatást távolról nyújtják, amikor is a Tesla modelljei vezeték nélkül töltenek fel adatokat a gyártó rendszerébe, így a technikusok megvizsgálhatnak és kijavíthatnak bizonyos problémákat anélkül, hogy fizikailag megérintenék az autót.

A töltőhálózatok önálló fejlesztése

A Tesla létrehozta saját "supercharger" hálózatát, ahol a járművezetők körülbelül 30 perc alatt, bizonyos esetekben ingyen tölthetik fel Tesláikat. A cél természetesen az, hogy felgyorsítsák az elektromos autók terjedésének ütemét azáltal, hogy olcsóbbá és könnyebbé teszik a használatukat.

Nem létező, vagy online, utólag megvásárolható opciók

Bár az utóbbi években a legtöbb gyártó elkezdte lecsökkenteni az elérhető extrák mennyiségét, a Tesla modellek eleve egységesen készülnek. Az ember kiválasztja az akkumulátort, a színt és vagy kiválasztja az 1-2 elérhető opciót, vagy nem. Ha nem, akkor is megvásárolhatja azokat utólag az autóban ülve, az infotainment rendszeren keresztül. Ezt több gyártó is próbálja adaptálni, de az óriási hajók lassan fordulnak, így a nagyok egyelőre nem tartanak ott az utólagos extrákat tekintve, ahol a Tesla.

Indokolatlan gyorsulásra képes modellek

A Tesla gyakran kerül azzal a hírekbe, hogy egy-egy modellje milyen elképesztő gyorsulásra képes. Elég csak a Model S Plaid verziójára gondolni, ami hiperautókat megszégyenítve, 2,1 másodperc alatt van százon. Ez a Model S esetében még valahol elképzelhető, más gyártók is forgalmaznak szedán modelleket sportautós tulajdonságokkal. De a Model X, ami reálisan nézve egy extravagáns családi autó, szintén elérhető Plaid verzióban, 2,6 másodperces százas sprinttel. Már a modellverzió létezése is kész reklám. ráadásul még népszerű is lehet amellett, hogy viszi a Tesla hírét.

A személyi kultusz

A Tesla talán legnagyobb értéke az alapító és vezérigazgató, Elon Musk. A Teslánál sokkal nagyobb autógyártók, akár egész konszernek vezetőinek neveit is csak kevesen ismerik, de Elon Musk gyakorlatilag bármit tesz, a címlapokra kerül. A Tesla részvényei is részben azért szárnyalhatnak ennyire, mert az emberek hisznek Muskban és így az általa vezetett vállalat termékeiben is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....