Kia

Teszt: józan és élhető villanyautó a Kiától

2022.08.06.

A legjózanabb és legélhetőbb villanyautók egyikét kínálja a Kia tartalmas felszereltséggel, alacsony fogyasztással, feltűnő arculattal, hosszú hatótávval és hétéves garanciával. Kipróbáltuk a Soul harmadik generációját, villanymotorral.

Hogy néz ki?

A dizájnerek valami korszakalkotót alkottak ezzel a dobozformával. Amikor megjelent, túlzásnak tartottam, de így, hogy pár év alatt beérett, egyszerre nagyon tetszik. Látványosak a menetfényei, főként az első LED-ek izgalmasak. Az utastér nem az extravaganciát hirdeti, de otthonos, jól berendezett, átlátható: kedvemre való. A vezető előtti műszer digitális, a középkonzolon található érintőképernyős egység kijelzőjének képátlója 10,25 hüvelyk.

soul12

Besorolását tekintve az e-Soul egy elektromos, középkategóriás crossover, hossza 419,5 centi, szélessége 180 centi, magassága 160,5 centiméter, tengelytávja 260 centi, fordulókörének átmérője 106 centi. Hátul is jut fejtér bőven, a majdnem derékszögig nyíló ajtókon át könnyű a beszállás, a csomagokat a plafonig tornyozhatjuk. Légellenállási együtthatója 0,33, de ezen nincs mit csodálkozni, elég ránézni…

soul8

A dupla padlós csomagtartója elméletileg 315 literes, de a töltőkkel is számoljunk, amelyeket a padló alatti rekeszben elrejthetünk. A nagy hokis táskám ledöntött hátsó ülésekkel simán befért az ilyenkor 1339 literre növelt puttonyba, a sík padlót azonban felejtsük el. A hátsó utasoknak elégséges a helykínálat, az ülések fűthetők és az első hűthetők is, a kormány is felforrósítható, a klíma csak egyzónás, de hőcserélős, azaz nem zabálja annyira (kb. 12 százalékot lop el) a hatótávot.

soul6

Hogy megy?

Az e-Niróval műszakilag megegyező 64 kWh-s (névleges kapacitás 180Ah) akkumulátorral szerelt e-Soul igazi országjáró, a maga 450-480 kilométeres hatótávjával (klímával és az M0-ást használva is összejön a 450 kilométer). Az akkupakk 294 cellából áll (gyártója a dél-koreai Mobis), a 453 kilós terhet (energiasűrűsége 141,3 Wh/kg) a padlón és az ülések alatt cipeli az így közel 18 mázsás kocsi.

Az akkumulátort folyadék hűti és fűti, névleges feszültsége 356 volt, így egyenáramú, 50 kilowattos gyorstöltőről 75-80 perc alatt 80 százalékra tudjuk feltölteni a teljesen lemerített akkumulátort. Érdemes nagyobb kapacitású oszlophoz is beállni vele, állítólag 70 kW-al is képes magába szívni az energiát. A váltóáramú fedélzeti töltője 7,2 kilowattos (felárért háromfázisú 10,5 kW-os töltőt is kérhetünk), fali töltőről 9-10 óra egy teljes töltés, háztartási konnektorból kb. 33 óra.

soul14

A tesztelt e-Soul teljesítménye 204 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 395 Nm, ami azonnal a rendelkezésünkre áll. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,9 másodperc alatt gyorsul fel, autópályán 130-140-nel könnyedén hasít. Végsebessége 167 kilométer/óra. Fogyasztása nagyon függ a vezető stílusától, a komfortigényétől és a külső hőmérséklettől. Végig klímázva, normális vezetési stílusban, eco üzemmódban, sok visszatöltéssel 12,2 kWh/100 kilométeres fogyasztást mértem a több mint 300 kilométeres tesztelés során. Az alapszerelésű koreai Nexen N Fera nyári abroncsokkal nem voltam elégedett, kanyarban kissé nyúlósan viselkedtek, miközben velőtrázóan csikorogtak.

soul15

Milyen vezetni?

A kormány mögötti váltófülekkel jól kezelhető egypedálos autóként az e-Soul, a motorféket öt fokozatban állíthatjuk. Bár magasan ülünk benne, a padlóba szerelt akksiknak köszönhetően egyáltalán nem billeg az autó, jól fekszik az úton, a kormányzás steril. A kerékfelfüggesztés elöl és hátul is független, elöl McPherson, hátul többlengőkaros. Sebességváltó nincs benne, a lassító áttétel egyfokozatú.

soul13

Mennyibe kerül?

Alapáron 13,699 millió forintba kerül az izmosabb e-Soul, a kipróbált csúcsmodellért 15,7 millió forintot is elkérnek. Alapáras a LED-fényszóró, a távtartós tempomat, a sávkövető, a ráfutásos ütközéselkerülő, hét légzsák. A Kia 7 éves, 150 ezer kilométeres garanciája az e-Soulra (valamint annak villanymotorjára és akkumulátorára) is korlátozás nélkül érvényes.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....