Toyota Gazoo Racing

A texasi futam után a Toyota vezet a hosszútávú-világbajnokságon

2024.09.03.

A 7-es rajtszámú Toyota a kilencedik helyről rajtolva kis híján megnyerte a 6 órás Lone Star Le Mans-t, csak egy – sokak szerint túl szigorú – áthajtásos büntetés miatt kellett a remek teljesítményt nyújtó pilótatriónak megelégednie a második hellyel. A csapatnak azonban ez is elég volt ahhoz, hogy átvegye a vezetést a bajnokságban.

A 2024-es FIA Hosszútávú-világbajnokság (WEC) hatodik fordulóját a texasi Austinban, a Circuit of the Americas pályán rendezték 65 ezer néző előtt. A TGR csapat a rosszul sikerült kvalifikáció után a GR010 Hybridek remek versenytempójának és egy okos gumistratégia alkalmazásának köszönhetően versenyben volt a győzelemért, de ez végül egy sportfelügyelői döntés miatt nem jött össze. Mike Conway, Kobajasi Kamui és Nyck de Vries tökéletes vezetéssel küzdötte át magát a mezőnyön, és az utolsó óra kezdetén még úgy tűnt, hogy győzni fognak. Azonban egy sárga zászlós incidens miatt későn kiszabott büntetés végül megváltoztatta a verseny eredményét, és a 7-es Toyota GR010 Hybrid legénysége a második helyre szorult, minimális különbséggel.

Közben a tavalyi világbajnok-alakulat (Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa) a 8-as rajtszámú GR010 Hybriddel hasonlóan erős teljesítményt nyújtva az 12. rajthelyről a hatodik helyre zárkózott fel, de egy ötödik órában történt incidens miatt végül csak a 15. helyen végzett. A csalódások ellenére a texasi verseny után a Toyota átvette a vezetést a gyártók világbajnokságában a Porsche előtt, és a szeptember 15-i hazai futamára, a Fuji 6 órásra már 11 pontos előnnyel fog érkezni.

Conway a kilencedik helyről indult a 7-es Toyotával, az első körben túlélt egy koccanást és előzött egyet, aztán a nyolcadik körben egy még látványosabb előzéssel két autót is maga mögé utasított, és a hatodik helyre lépett előre. Eközben Hartley a 12. helyről indult a 8-as Toyotával, és az első etapban végig ezt a pozíciót foglalta el a mezőnyben. Conway olyan jó tempót diktált, hogy nemsokára bekerült a dobogós helyekért folytatott küzdelembe: ugyan az egy óra után következő első boxkiállások előtt még mindig a hatodik helyen állt, de már csak néhány másodperc választotta el a harmadik helytől.

A kiállások után De Vries és Buemi vették át a volánt a két Toyotában, és ott folytatták, ahol csapattársaik abbahagyták: továbbra is keményen hajtottak, hogy javítsanak pozíciójukon. Közben a forróság megviselte a Hypercar-mezőny egy részét (megbízhatósági problémákat okozott), így amikor Conway a harmadik óra elején visszaült a 7-es autó volánja mögé, már a második helyen állt, Hirakawa pedig a nyolcadik helyen találta magát a 8-as Toyotában. A táv feléhez közeledve Conway tovább fokozta a tempót, új leggyorsabb kört is futott, miközben felzárkózott az élen haladó, sárga festésű, 83-as rajtszámú félgyári Ferrarira.

Féltávnál újabb pilótacserék következtek a Toyotánál, De Vries a második, Hartley pedig a hetedik helyen kezdte meg a második etapját. A negyedik óra közepére a Forma-1-et is megjárt holland sztár teljesen felzárkózott a vezető Ferrari mögé, miközben Hartley a 6-os Porschét üldözte szorosan, aztán egy bátor manőverrel el is csente tőle a hatodik helyet. Agresszív stratégiai döntésre szánta el magát a Toyota a negyedik óra végén: a 7-es autót korán hívta be a boxba, így Kobajasi tiszta pályára térhetett vissza, és senkitől sem zavartatva a saját tempóját diktálhatta. Ezzel esélyt kapott a csapatfőnök-pilóta arra, hogy átvegye a vezetést. Kifizetődött a rizikós döntés, mivel a 83-as Ferrari egy körrel később állt csak ki a boxba, és végül két másodperccel a japán mögé tért vissza a pályára, aki ezzel átvette a vezetést.

Egy újabb pilótacsere után Buemi továbbra is a hatodik helyen állt a 8-as Toyotával, azonban a kivezető körében védekezésre kényszerült, és koccant is a 6-os Porschéval. Nem elég, hogy az érintkezéstől defektet kapott, még egy 30 másodperces stop-and-go büntetést is kiosztottak neki a sportfelügyelők. Később tovább rontotta a 8-as Toyota esélyeit egy újabb büntetés a kék zászlók be nem tartása miatt, aminek köszönhetően Buemi csak a 15. helyen folytathatta a versenyt.

Az utolsó boxkiállást követően Kobajasi már kényelmes előnyt épített ki magának az élen, de aztán 40 perccel a vége előtt jött a hideg zuhany a számára egy, a verseny végeredményét érdemben befolyásoló áthajtásos büntetés képében. A sportfelügyelők azért büntették meg a japánt, mert úgy ítélték meg, hogy nem megfelelően reagált a sárga zászlóra. A büntetés a második helyre taszította őt, kilenc másodperccel a 83-as Ferrari mögé. Kobajasi keményen nyomta a gázt a hátralévő időben, hogy ledolgozza a hátrányt, de egy teljes pályát érintő sárga zászlós periódus miatt ez végül nem sikerült, így a második helyen haladt át a célvonalon, mindössze 1,78 másodperccel lemaradva a 83-as Ferrari mögött. Hirakawát a 15. helyen intették le a 8-as Toyotában, jócskán lemaradva a csapattársról.

„A csapat tökéletes munkát végzett, és nagy dolgot vitt véghez. Mindent megtettünk, amit csak tudtunk a vezetés, a stratégia és a boxkiállások terén, hogy harcolhassunk a győzelemért. A büntetés azonban szerencsétlenül jött ki számunkra, és őszintén szólva nagy meglepetés is volt a számomra. Ezt leszámítva a verseny nagyon szórakoztató volt, élveztem, hogy újra Austinban versenyezhetek, mert ez egy nagyszerű pálya. Már alig várom, hogy folytassuk ezt a nagyon szoros csatát a bajnoki címért a hazai versenyünkön.”

Végeredmény, Lone Star Le Mans:

1. #83 AF Corse (Kubica/Shwartzman/Ye) 183 kör

2. #7 TOYOTA GAZOO Racing +1.780mp

3. #50 Ferrari AF Corse (Fuoco/Molina/Nielsen) +26.282mp

4. #2 Cadillac Racing (Bamber/Lynn) +46.924mp

5. #35 Alpine Endurance Team (Chatin/Habsburg/Milesi) +1:10.513mp

6. #6 Porsche Penske (Estre/Lotterer/Vanthoor) +1:36.873mp

15. #8 TOYOTA GAZOO Racing +2 kör

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.15
Az idei első félévben 0,4 százalékkal több motorbenzin és 0,5 százalékkal több gázolaj fogyott a....
2025.07.15
Továbbra sem fiatalodik hazánk járműállománya, és tény, hogy fejünkben az új, modern autónak....
2025.07.15
Kigyulladt egy szeméttelep, a tűzoltás idejére zárták le az utat. ..
2025.07.15
Úgy tűnik, hogy nem csak a Jaguar, de a Bentley is drasztikus formákkal képzeli el elektromos....
2025.07.15
Ahogy a kutya és a gondozott kert, úgy a gyerek és a tiszta autó sem kompatibilis egymással. A....
2025.07.15
Stratégiai terjeszkedés Kelet-Európában a globális növekedési stratégia részeként – írja honlapján....
2025.07.15
A rendőrség, a tűzoltóság, a mentők és különféle speciális szolgálatok munkájából kapnak ízelítőt....
2025.07.15
A BMW Art Cars kollekció és a BMW 3-as sorozat fennállásának 50. évfordulóját a Le Mans Classic....
2025.07.15
Az AutoWallis Csoport 3,4 százalékkal növelte gépjármű-értékesítését az első fél évben, elsősorban....
2025.07.15
Leszállt az Axiom-4 küldetés tagjait, köztük Kapu Tibor magyar kutatóűrhajóst szállító SpaceX....