FIAT
Tipo: ez lesz a hivatalos modellneve az új kompakt szedánnak a teljes EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben, Törökország kivételével, ahol a projekt név olyan sikeresnek bizonyult, hogy megőrzi eredeti elnevezését. A szimbolikus nevet a Fiat korábban már használta 1988 és 1995 között, és az új globális modell visszatérése válasz a jövő kihívásainak kezelésére. A Fiat Tipo minden ízében vadonatúj, kezdetektől fogva lépcsőshátúnak tervezték, de később kombi is lesz belőle.
Az eredmény egy hasznos megoldásokban bővelkedő, versenyképes áron kínált, funkcionális autó lett. Négyféle erőforrás – két Multijet II turbódízel, és két benzinmotor – közül lehet majd választani; a 95-120 LE teljesítményű motorok kézi vagy automatikus sebességváltóval társíthatók.
A Fiat Tipót Olaszországban, az FCA csoport formatervezési központjában tervezték; Törökorszában, a Tofaş kutatás-fejlesztési részlegén fejlesztették; a bursai (Törökország) Tofaş üzemben gyártják, és a világ több mint 40 országában árusítják, szerte az EMEA térségben.