IAA Frankfurt

Tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmányautó

2019.09.04.

Ahogy eltávolodunk a hagyományostól és belépünk az elektromos járművek világába, szembe találjuk magunkat a CUPRA teljesen újraértelmezett teljesítmény fogalmával. Az idei évben már bemutatkozott CUPRA Formentor tanulmány után a CUPRA még merészebben fogalmazza meg az elektromos teljesítmény fogalmát a CUPRA Tavascan koncepcióval.

Az egyedi és különleges autómárka ebben a tanulmányban egyesíti nagy teljesítményű génjeit, a legkorszerűbb hajtáslánc technológiát és kifinomult, érzelemgazdag és kifejező formai nyelvezetét.

Ennek eredményeképpen jött létre a CUPRA Tavascan elektromos tanulmány, amely a tisztán elektromos kupéterepjárók piacának igényeit hivatott kielégíteni, amelynek várható növekedése eléri az évi 15 százalékot.

Egy négyajtós crossover modell körvonalát egyesítve egy SUV modell megjelenésével és a sportos kupék áramvonalas formavilágával: ez a CUPRA Tavascan tanulmány formaterve. Ez a koncepció az első utcai CUPRA, amely tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkezik, arányait elektromos szíve határozza meg és emeli ki, teszi mindezt kipufogócsőből származó károsanyag kibocsátása nélkül.

A CUPRA Tavascan tanulmány nevét egy a Pireneusokban található faluról kapta, amely az őt körülvevő lélegzetelállító tájnak és környezetnek köszönhetően igazán különleges település.

„A 2020-ban két további, nagy teljesítményű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel együtt bemutatkozó CUPRA Formentor mellett már bebizonyítottuk, hogy rendelkezünk azokkal a műszaki ismeretekkel, amelyek a világ első, tisztán elektromos túraautójának, a CUPRA e-racer modellnek a kifejlesztéséhez szükségesek. A tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmány bemutatásával ezt a vonalat visszük tovább egy utcai modellnél, bizonyítva, hogy a teljesítmény és az elektromos meghajtás kéz a kézben jár.” – nyilatkozta a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths.

Külső megjelenés

A jármű külső formavilága elegyíti a teljesítményt és a hatékonyságot, erőt és dinamikát csempészve a szegmensbe, egyúttal sikeresen csökkentve a modell környezetre gyakorolt hatását. A tanulmány orr része a jármű elektromos karakterét hangsúlyozza, az alacsonyan elhelyezett, megvilágított CUPRA embléma pedig egy teljesen különböző középpont érzetét kelti. Minden légbeömlő a teljesítmény fokozását támogatja a levegőnek a karosszéria mentén történő finom elvezetésével vagy az akkumulátor csomag belső hűtésével.

A levegő áramlása kulcsfontosságú szempont a CUPRA koncepcióautójánál. Erőteljes kiállást kölcsönző kerékjárati ívei 22 col peremátmérőjű, turbinát formázó könnyűfém keréktárcsáknak adnak helyet. Az ő feladatuk a levegő akadálytalan áramlásának biztosítása, és a kupéterepjáró – minimális ellenállás mellett történő – gördülésének támogatása.

A tanulmány hátsó részén található diffúzor aerodinamikai szempontból tölt be fontos szerepet, egyben tovább erősíti a teljesítmény érzését. A jármű teljes szélességében húzódó, elegáns hátsó világítás még inkább kiemeli ezt a CUPRA emblémát is magába foglaló elemet.

A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány külső megjelenését egy modern, folyékony fém fényezés teszi hangsúlyossá, kiemelve a külső formavilág elemeit, amelyek az ízlésesen alkalmazott szénszálas és réz elemekkel összhangban erősítik a koncepció figyelemre méltó megjelenését.

Belső nyugalom

A tanulmány belső terének világa tükrözi az autó külső formatervének vonalvezetését. A beltér nyitottan kezeli az anyagok és technológiai megoldások vegyítését és egy olyan utaskabin kialakítására törekszik, amely tökéletes egyensúlyba hozza a vezetőre fókuszáló megjelenést és az utasok kényelmét szolgáló részleteket.

A tanulmány belső tere a kontrasztos színek és szénszálas elemek használatára épül, dinamikusan alkalmazva a technológiát és a formatervezést egy kiemelkedő minőségű, ultrakönnyű utaskabin kialakításáért.

Az ajtónyitást követően az utastérbe beszállva LED hangulatvilágítás köszönti a bent helyet foglalókat, a tanulmány belső terét pedig a kontraszt színekben alkalmazott bőr, szénszálas és alcantara elemek által közvetített érzelemgazdag környezet határozza meg.

A háromdimenziós, formatervezett bőr kagylóülések mind formailag és funkcionálisan illetve kényelmi és biztonsági szempontból is a maximumot kínálják. A lebegő hatást keltő műszerfal a beltér első részén kapott helyet, magára vonva a bent ülők figyelmét, biztosítva ugyanakkor a tágas tér érzetét. A fókusz a kormány mögött helyet foglaló vezetőre irányul, a 12,3 col átmérőjű digitális műszeregység – kiegészítve a 13 colos infotainment kijelzővel - pedig minden lényeges és szükséges információval ellátja őt.

A tanulmány belső tere azonban az igényeknek megfelelően változtatható, hiszen a nagyobb képernyőt szükség esetén az utas felé fordítva is használhatjuk, a kagylóülésekbe építve pedig szintén találunk kijelzőt. A hangszórók és az okostelefonokkal való összekapcsolhatósági megoldások pedig garantálják, hogy minden utas maximálisan kihasználhatja a tanulmány belső tere nyújtotta lehetőségeket.

Teljesítmény és kapacitás

A CUPRA Tavascan tanulmány megjeleníti a márka nagy teljesítményű, jövőbeni modelljeinek egyedi látványvilágát, amely az elektromos áram erejét használva kínál olyan kifinomult és érzelemgazdag megoldásokat, amelyeket még nem láttunk a piacon.

A négyajtós crossover kupé egyesíti a terepjárók megjelenését és a sportos kupék áramvonalas formavilágát, megjelenését pedig csak képességei múlják felül. A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány az ügyfelek igényeinek megfelelő teljesítményt, dinamikát és vezethetőséget kínál.

A jármű figyelemre méltó külső formavilága a legkorszerűbb, tisztán elektromos hajtásláncot rejti, amely mindazt az izgalmat hozza, amelyre minden vezető vágyik, a technológia kínálta zajtalan és hatékony működéssel együtt.

A két – az első illetve a hátsó tengelyen elhelyezett – motor összesen 225 kW (306 LE) teljesítményt továbbít a négy kerék felé. A CUPRA Tavascan koncepció álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre.

De az egyenes vonalú gyorsulás csak egy dolog. A tanulmányt egy 77 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor csomaggal szerelték fel, amely elég energiát képes tárolni ahhoz, hogy az autó akár 450 kilométert is megtegyen (WLTP ciklus alapján). A jármű alapjául a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformja (MEB) szolgál. Mivel az akkumulátor csomag a tanulmány padlólemezében kapott helyet, így az autó súlypontja alacsonyra került, amely a még dinamikusabb vezetést támogatja.

A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány energiáját a CUPRA biztosítja és a jövő kihívásaira készült. A nagyközönségnek pedig először a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik majd be.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....