Toyota

Tisztelgés az ősök előtt: stilizált GT86-osok a szigetországból

2017.04.09.

A Toyota nagy-britanniai részlege hat különböző variánst épített a GT86 sportkupéból, amelyek mindegyikét a Toyota egy-egy legendás versenyautójáról mintázták. A kollekció 2015-ben, a Goodwood-i Sebesség-fesztiválon mutatkozott be, majd némi szünet után rendszeres résztvevője volt különböző autókiállításoknak és GT86-találkozóknak. A közelmúltban pedig a Toyota kirándulást szervezett a festői szépségű Norfolkba, hogy a fél tucat autó közelebbről is megmutathassa magát.

A rali és pályaversenyautókról mintázott GT86-csokor több a Toyota motorsport-történelme előtti tisztelgésnél: rámutat arra a közvetlen kapcsolatra, amely a márka modern sportautóit összeköti az olyan nagy öregekkel, mint a Corolla AE86, a Celica, a Supra vagy a 2000GT. A „múltbaráttá” tett GT86-osok fóliaborítást, stílusos Rota alufelniket, 40 mm-rel rövidebb rugókat, valamint Miltek Sport rozsdamentes acél kipufogórendszert kaptak.

A Toyota GT86 „The Endurance” a Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT-hez kapcsolódik. 1966-ban a Toyota alá tartozó tuningcég, a Tosco (jelenleg Toyota Racing Development) elkészítette a nagy teljesítményű 2000GT kupé könnyített változatát. A sárga-zöld színű autó a harmadik helyen ért célba a Japán Nagydíjon, valamint első és második helyezést ért el a Suzukai hosszú távú versenyen.

A GT86 „American Muscle” a Shelby Toyota 2000GT előtt tiszteleg. A 2000GT volt az az autó, amely a Toyota előtt megnyitotta a motorsport világának a kapuját. Mindez a legendás pilóta és konstruktőr Carol Shelby érdeme, aki két Toyotát készített fel az indulásra a SCCA (Sport Car Association of America) szériaautók osztályában. Ezekkel a Toyota több futamot is megnyert 1968-ban, és kisebb teljesítménye ellenére eredményesen vette fel a versenyt a Porsche 911-gyel.

A Toyota GT86 „The Track Machine” az IMSA GTU Toyota Celica-ból merített ihletet. A Toyota Racing Development frissen alakult amerikai részlege 1981-ben két Celica GTU-t épített. Az autók az International Motor Sports Association (IMSA) bajnokságában indultak. Az 1983-as szezonban a TRD USA együttműködött a Dan Gurney-féle All American Racers csapattal. Kettejük közös munkájának eredményeként az IMSA GTU Celica hét pole pozíciót vívott ki, háromszor futott leggyorsabb köridőt, és két futamgyőzelmet aratott. Az 1984-es szezonban négyszer álltak a dobogó felső fokán, 1985-ben pedig a bajnokság második helyén végeztek.

A GT86 „Rally Reborn” Owe Andersson Toyota Celica 1600GT-jét célozta meg. Ez a szerény, piros-fekete autó volt az első, amit a Toyota 1972-ben a rali világbajnokságra benevezett. A versenyautó Nagy-Britanniában, a Daily Mirror RAC ralin esett át a tűzkeresztségen, és egyből nyert a saját osztályában, míg összesítésben a 9. helyet érte el. Ez a siker alapozta meg a szorosabb együttműködést Owe Andersson versenyzővel, és készítette elő a Toyota Team Europe (a jelenlegi Toyota Motorsport GmbH) megalakulását.

A Toyota GT86 „Easy Tiger” a Toyota Supra Esso Ultron Tiger iránti tisztelet jegyében született. A Toyota legnagyobb sportautója 11 éven át indult sikeresen az All-Japan Grand Car Championship (JGTC) versenyein. A Supra először 1996-ban mutatkozott be a JGTC keretében, és egy évre rá meg is nyerte a bajnokságot. Ezt a sikert megismételték 2001-ben, 2002-ben és 2005-ben is. A következő évben – négy évvel azután, hogy az utcai modell gyártását befejezték – a Supra lezárta versenykarrierjét, hírneve azonban fennmaradt: a Supra  a Gran Turismo és Forza Motorsport videojátékok egyik legkedveltebb autója volt.

A legbizarrabb nevű GT86, a „Nobody Mention the Turbo …” pont úgy néz ki, mint a Castrol Toyota Celica Four. Ez a gép műszaki szempontból megelőzte a korát: először alkalmazott számítógépes motorvezérlést (ECU), amely a turbólyukat kompenzálandó optimalizálta és javította a töltési teljesítményt. Az autó 1994-ben, Ausztráliában versenyzett először, volánjánál egy fiatal versenyzővel, bizonyos Juha Kankkunennel. A későbbi négyszeres rali világbajnok mindössze 9 másodperccel maradt le az első helyezettől, és az összesített második helyen zárta a versenyt. A Celica GT-Four 1995-ben hét futamon vett részt, a csapat hétszer állhatott dobogóra, Didier Auriol pedig megnyerte vele a Tour de Corse-t.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..