Hungaroring

Titkos és nyílt napok a szépülő Hungaroringen

2017.02.26.

Azt mindenki tudja, hogy mire való egy versenypálya, de hiába böngésszük alaposan a naptárát, abban nem minden esemény szerepel, mert hogy vannak titkos programok is.

ETCC, WTCC, TCR

 Amit tudni lehet, hogy folyamatosan megújul és idén is programokban gazdag a Hungaroring, melyre a megszokott futamok mellett újabbak jönnek. A május 14-i hétvégén rendezik az ETCC és WTCC futamokat, melyeken méltán kedvenc Michelisz Norbertnek lehet drukkolni. Egy hónapos szünet után, június 16-18-án láthat a Német Túraautó-bajnokság (DTM) melynek betétfutamában a győri gyártású és alaposan felspécizett TT-k is versenyeznek az Audi kupáért. Július másodikán igazi premier lesz, mert magyar pályán először áll rajthoz a TCR mezőnye, de nem kevésbé lesz látványos a GT Open bajnokság Hungaroringen megrendezésre kerülő futama. A hónap végén, egészen pontosan július 30-án tartják a Forma 1-es Magyar Nagydíjat, aztán augusztus 26-án és 27-én a Truck Grand Prix-t, melynek mezőnyében Kiss Norbinak drukkolhatunk. A két Norbi tényleg komoly vonzerőt jelent, ezt a 50-70 ezres nézőszám is igazolja és külföldi versenyzők is, akik szerint a Hungaroring hangulata tényleg fantasztikus mind a WTCC, mind a Kamion Nagydíj idején.

F1-es és GP3-as tesztnapok Mogyoródon

A korábbi évekkel ellentétben idén nem Silverstone-ban, hanem a Hungaroringen tesztelnek a Forma 1-es csapatok, melyek a futam után a szokásokkal ellentétben vasárnap este nem csomagolnak, hanem továbbra is Mogyoródon maradnak. A FIA előírása szerint a négy napból kettőn a fiatal - három nagydíjnál kevesebbet teljesített - versenyzőket kell szerepeltetni, tehát lehetőséget kapnak a tesztpilótaként tartalékéban tartott tehetségek is.

Június 6-án és 7-én Mogyoródon rendezik meg a Forma 1-es betétfutamként szereplő GP3-as szezon egyetlen évközi tesztjét.

Zárt kapus események

Hogy mire jó még egy ring a hivatalos futamokon kívül? Sok mindenre, mert igaz, hogy elsődlegesen versenyek rendezésére használják a magyarországi pályákat, melyek közül a legnépszerűbb és legismertebb a mogyoródi, mely 1986-os avatása óta szerepel a Forma 1-es naptárban, de egyre több tömeggyártó is ringbe száll. A márkáknak jó reklám a hétvégi közönségtalálkozó, mely százezer nézőt csábít a Hungaroringre, ahol évek óta törzstag az Opel és olykor a Renault.

A francia márka itt tartotta 1990-es modelljének világpremierjét, melyre több száz külföldi szakembert utaztatott különrepülőgépekkel Magyarországra. Akkor a legújabb 21-es Chamade modell bemutatóját és tesztelését rendezték a Hungaroringen, ahol a meghívottak Trabantokat is vezethettek, az esti fogadást a budai Várpalota előtt tartották, hogy a vendégek Budapest panorámájában gyönyörködhessenek.

Magyar ringen az RS és OPC

Mogyoródon nyúzhatták a külföldi szakemberek az Octavia RS-t. Az Opel South East Europe az Örkény melletti 2,3 kilométeres Euro-Ringen rendezte az OPC Corsa nemzetközi tesztvezetését, de volt ott Mazda MX5-ös tesztvezetés is.

A Hungaroring legnézettebb programja továbbra is a Forma 1-es futam, melyre olykor negyedmillióan látogattak ki, a Hondával versenyző Michelisz Norbertnek pedig hetvenezren szurkoltak a Túraautó Világbajnokságon. Előfordult, hogy többször üresek voltak a lelátók: Forma 1-es újra indulása előtt a legnagyobb titokban a Hungaroringen tesztelt a BMW csapat, aztán 2013-ban a WTCC-ben C-Elysée versenyautóval a következő szezonra készülő Citroën Racing, melynek autóit a háromszoros túraautó-világbajnok Yvan Müller és a kilencszeres rali király Sébastien Loeb vezette.

Titokban tesztelt a Hungaroringen is első Forma 1-es idénye előtt a kanadai Lance Stroll, akinek papája dollármilliókat fizette a pályabérletért, a bírókért és a mentőstábért, melynek helikopter is része volt. A fiatal tehetség megnyerte az Olasz F4-es bajnokságot, 2014-ben a Toyota versenysorozatot, majd 2015-ben első lett Formula 3-ban, Stroll jelenleg a Williams Martini Racing csapat tagja, a versenyzési lehetőségért tízmillió eurót fizet. Van miből, mert édesapja, Lawrence Stroll vagyona a Forbes magazin 2016-os listája szerint 2,4 milliárd dollár és értékes Ferrari gyűjteménye is van, így már volt alkalma vezetni a legendás márka autóit.

Látványos átalakulás

A pálya folyamatosan megújul és szépül, mert ez is feltétele a 2026-ig meghosszabbított szerződésnek, mely szerint megfelelő otthont ad Forma 1-es világbajnoki futamnak a Hungaroring. Erről a 31. Magyar Nagydíjon állapodott meg Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone-nal. A pálya aszfaltját már tavaly kicserélték, újak a rázókövek és vízelvezető szegélyek, ősszel felújítják a lelátókat, jövőre pedig megújulnak a főépületek és a garázsok, de tervezik látogatóközpont és múzeum építését is. Mindezt úgy, hogy közben ne maradjon ki egyetlen futam.

Audi safety car és medical car

Az új aszfaltréteggel egy időben tavaly áprilisban adott át két Audit a Porsche Hungária ügyvezető igazgatója, Eppel János a Hungaroring elnök-vezérigazgatójának, Gyulai Zsoltnak. A biztonság mellett az is cél, hogy a színvonalas munkához és bővülő rendezvényhez illő autópark szolgáljon a jövőben is a pályán: a két Audi A6-os és 3.0 TDI - győri motoros -Safety Car és Medical Car szerepet kap a Hungaroring rendezvényein.

Nyereséges működés

Az elmúlt hat évből ötöt nyereséggel záró vállalat önerőből oldotta meg az aszfaltozást, amely a szerződéshosszabbítás szempontjából is fontos tényező volt. Az állami forrásoknak köszönhetően 2017 őszén folytatódhatnak a munkálatok, amelyeket három szakaszra oszthatók. Első lépésben az alapvető cél a nézők kiszolgálása, vagyis a lelátórendszer, a főtribün mögötti terület korszerűsítése, új televíziós kommentátorfülkék építése. A második ütemben (tehát 2018 őszétől kezdődően) következnek a főépületek és garázsok, a harmadikban pedig felépülhet a látogatóközpont, a múzeum, és a kiszolgáló létesítmények, amelyek lehetővé tennék, hogy a Hungaroring egész évben látogatható motorizációs centrum legyen – a hazai autó- és motorsport fellegvára.

A Hungaroring célja, hogy az építkezés ne befolyásolja a nagy nemzetközi versenyeket. A pálya vezetősége úgy tervezi, hogy a Formula–1 mellett – amelynek a megrendezése a vállalat elsődleges feladata – jövőre is megrendezi a túraautó-világbajnokság, a német túraautó bajnokság és a kamionos Európa-bajnokság egy-egy versenyét.

Versenyek a Hungaroring, 2017-ben

ETCC és WTCC: Május 14.

DTM és Audi TT Kupa: június 16-18.,

TCR és GT Open: július 2

Forma 1 és GP3: július 30.

Kamion GP: augusztus 26 – 27

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....