siker

Tíz év távlatában a Lexus-márkaszervizek nyújtják a legjobb szolgáltatást

2025.04.15.

A J. D. Power idén is kiadta a hivatalos és szerződött márkaszervizek teljesítményét mérő Customer Service Index (CSI) tanulmányát. A Lexus dobogós helyezése jóformán magától értetődő, a hosszú távú tendencia szembeötlő: egyetlen márka sem nyújt olyan kiszámíthatóan magas színvonalú szolgáltatásokat ügyfeleinek, mint a Lexus.

Tavalyi első helyezése után idén a második lett a prémiummárkák között (és egyben a teljes autóiparban) a Lexus a J. D. Power éves vevőszolgálati elégedettségi (CSI) felmérésén. Az idén negyvenötödik évében járó CSI-tanulmány azt vizsgálja, hogy az 1-3 éves (azaz zömében garanciális) járművek tulajdonosai milyen kiszolgálásban részesülnek választott márkáik hivatalos (saját tulajdonban lévő) vagy szerződött szervizeiben. A folyamat öt fő elemét vizsgálják, ezek a fontosság sorrendjében az elvégzett javítási munka minősége, a szervizmunkatársak, a szervizelt jármű átvétele, a létesítmény minősége, valamint az időpontfoglalás. A 2025. évi felmérés több mint 55 ezer válaszadó tapasztalatait tükrözi a 2024 júliusa és decembere közötti időszakra vonatkoztatva.

A Lexus a személyautók és a szabadidőjárművek között egyaránt a második helyen végzett – ezt a két nagy termékcsoportot csak 2023-ban kezdte el külön is elemezni a J. D. Power; akkor mindkét szegmensben a Lexus végzett az első helyen, míg a 2024-es listán a személyautók mezőnyében a harmadik, a SUV-ok között a legjobb volt a márka hivatalosan szervizeinek a teljesítménye.

 

 

Ha egy évtized távlatában nézzük az elért eredményeket, a Lexus mindössze egyszer maradt le a dobogóról, négy alkalommal a második helyen zárt, és ötször aranyéremmel végzett a felmérésen. A helyezések átlagát (1,8) tekintve a japán prémiummárka magasan vezeti a mezőnyt, azaz kiszámíthatóan és következetesen a Lexus kereskedései és szervizei biztosítják a legjobb ügyfélelégedettséget. Ezzel a Lexus messze megelőzi a második helyen álló Porschét (2,8) és a harmadik helyezett Cadillacet. Az amerikai márka egyébként az elmúlt tíz évben átlagosan a 3,2. helyen zárta a felmérést, azaz valójában fel sem léphet a statisztikai dobogóra. 

A felmérés egyik legfontosabb általános tanulsága, hogy a hálózatról tölthető (tisztán elektromos és plug-in hibrid) gépkocsikkal továbbra is érdemben rosszabbak a szerviztapasztalatok; különösen a prémiumkategóriában, ahol átlagosan 57 ponttal rosszabb ezeknek az elektromos járműveknek a vevőszolgálati indexe, mint a belső égésű motorral szerelt vagy full hibrid járműveké. A hagyományosan erős ügyfélközpontúság mellett ez is magyarázza a Lexus következetesen erős teljesítményét, hiszen a márka észak-amerikai eladásainak mindössze 6%-át teszik ki a hálózatról tölthető modellek (a full hibridek egyébként itt 29,6 százalékkal részesednek a forgalomból – ez az arány világszerte 52, Európában pedig 91 százalék!).

Fotó: Lexus

Infografika: J. D. Power



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....