autóeladások

Tízmillió felett a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség

2018.01.31.

A Renault, a Nissan és a Mitsubishi Motors összesített értékesítése 6,5 százalékkal 10.608.366 darabra növekedett 2017-ben – ez a világszerte összesen eladott személygépjárművek és kishaszongépjárművek egy kilencedét teszi ki. A csoportnak sikerült megtartania a piacvezető pozíciót a zéró emissziós járművek piacán: 2010 óta összesen 540.623 darab elektromos jármű értékesítésével.

A Renault-Nissan-Mitsubishi alkotta vezető autóipari szövetség bejelentette, hogy a partnerséghez tartozó autógyárak összesen 10.608.366 járművet értékesítettek a 2017. december 31-ét megelőző 12 hónapban. A crossoverek, kishaszongépjárművek iránti megnövekedett kereslet, valamint a zéró emissziós, tisztán elektromos járművek növekvő száma is hozzájárult a 6,5 százalékos értékesített darabszám-növekedéshez 2017-ben, amely a Mitsubishi szövetségbeli tagságának első éve. Carlos Ghosn, a Renault-Nissan-Mitsubishi elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott:

„A 2017-ben eladott több mint 10,6 millió személygépjárművel és kishaszongépjárművel a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség a világ elsőszámú autóipari csoportjává vált. Ez a fejlődés jól tükrözi mind modellkínálatunk kiterjedését, globális piaci jelenlétünket és járműtechnológiáink vonzerejét.”

2017-ben a szövetség tagjai tíz márkanéven (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia és Datsun) közel 200 országban értékesítettek gépjárműveket.

  • A Renault Csoport értékesítése 2017-ben 8,5 százalékkal, 3.761.634 darabra emelkedett. Ebben az évben a Renault, a világ vezető és Európa második legnagyobb francia autóipari márkája illetve a Dacia is rekordot döntött. A Renault további növekedéssel számol 2018-ban is, amelyet egyrészt nemzetközi tevékenységei fejlesztésével, másrészt a „Vezesd a jövőt” tervvel összhangban álló, megújult termékkínálatával kíván elérni.
  • A Nissan Motor Co. Ltd. világszerte 5.816.278 járművet adott el, amely 4,6 százalékos növekedést jelent. Az Egyesült Államokban és Kínában a vállalat 1,9 százalékos és 12,2 százalékos értékesítési növekedést ért el.
  • Az Infiniti 2017-ben 246.492 járművet adott el, amely az előző évi eredményhez képest 7 százalékos növekedésnek felel meg.
  • A Mitsubishi Motors Corporation 1.030.454 járművet értékesített 2017-ben, ez pedig 2016-hoz képest 10 százalékkal jobb eredmény. Az eladott járművek számának növekedését a Mitsubishi Motors „Vezesd a növekedést” tervének elsődleges piaca, Kína segítette elő leginkább. Az éves értékesítés 56 százaékkal emelkedett, 129.160 darabra. Kína vált a Mitsubishi Motors legnagyobb piacává a helyben gyártott Outlander iránti stabil keresletnek köszönhetően.

2010 vagyis a Nissan LEAF bemutatása óta a Renault-Nissan-Mitsubishi partnerség 540.623 elektromos járművet adott el világszerte különböző márkaneveken. A szövetség összességében továbbra is globális piacvezető a 100 százalékban elektromos hajtású személygépjárművek és elektromos kishaszongépjárművek piacán. A Nissan LEAF – az első széles közönség számára elérhető, tömeggyártású elektromos jármű – maradt a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autója: 2010. decemberi megjelenése óta több mint 300 ezer darabot adtak el belőle. A vadonatúj Nissan LEAF-re globális szinten már több mint 40.000 rendelés érkezett.

2017-ben, a harmadik egymást követő évben a Renault 23,8 százalékos részesedésével megőrizte piacvezető szerepét Európa elektromosautó-szegmensében, és értékesítési darabszámát 38 százalékkal növelte. Európában a Renault ZOE volt a legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó, értékesítése 44 százalékkal emelkedett 2016-hoz képest. 2011 óta a Renault világszerte több mint 150.000 elektromos járművet adott el.

2017-ben a Renault-Nissan-Mitsubishi 91 000 elektromos járművet értékesített, ami 2016-hoz képest 11 százalékos növekedést jelent.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....