Ferrari

Több mint 1000 lóerős a legerősebb Ferrari

2014.12.05.

Az olasz gyártó bemutatta a LaFerrari extrém, kizárólag versenypályán használható csúcsváltozatát.

A LaFerrari alapjaira épített Ferrari FXX K az olasz gyártó valaha épített legerősebb autója. Közúti forgalomban nem vehet majd részt, kizárólag versenypályán, de versenyeken kívül lehet majd használni a Ferrari ügyfélprogramja keretében. Ahogy az Enzo alapjaira épített FXX, az új FXX K is egy kísérleti autó, amely azt hivatott bemutatni, hogy mire képes a Ferrari kutat-fejlesztő részlege, ha a közúti használatra alkalmas autókra vonatkozó előírások nem kötik meg a kezüket.

A csúcsmodell nevében a K a KERS-re, vagyis a Forma-1-es technikából átvett kinetikus energiaátalakító rendszerre utal, ami a fékezéskor keletkező energiát elektromos árammá alakítja. Négy állása van a hibrid rendszernek: időmérő (maximális teljesítmény korlátozott időtartamig), hosszú etap (optimalizált teljesítmény hosszú időtartamra) manuálisan kapcsolható rásegítés (ideiglenes, pár másodpercig elérhető jelentős erőtöbblet), gyorstöltés (a kocsi az akkumulátor töltésére optimalizálja a működését).

Az 1050 lóerős hipersportautó 87 lóerővel erősebb az utcai LaFerrarinál, és 50 lóerővel egyetlen konkurensénél, a McLaren P1 GTR-nél. A 6,3 literes, V12-es szívómotorja 860 lóerőt ad le, ehhez jön még a villanymotor 190 lóerős teljesítménye. Szintén nem mindennapi a rendszer össznyomatéka sem, ami 900 Nm-re adódik. A benzinmotor 60 lóerővel erősebb a LaFerrariban lévőnél, amit olyan trükkökkel értek el, mint az új vezérműtengelyek, az áttervezett szívósor, vagy a kisebb ellenállású, dobok nélküli kipufogórendszer.

Nem csak a hajtásláncot, hanem a LaFerrari aerodinamikáját is jelentősen fejlesztették az FXX K számára, amihez az inspirációt a Hosszútávú Világbajnokságon szerzett tapasztalatok adták. Elöl a kettős profilú légterelő, a 30 mm-rel mélyebben lévő szplitter, hátul pedig a kétoldalt kialakított szárnyak, a hatásosabb diffúzor, a magasabb far és az új lámpák jelentik a legfőbb különbséget az utcai LaFerrarihoz képest. Az alapos átalakítás eredményeképp az FXX K alacsony leszorítóerős beállítással (a kocsi menet közben képes változtatni a szárnyak állását) 50, magas leszorítóerős beállítással pedig 30 százalékkal termel több leszorítóerőt, mint a LaFerrari. 200 km/h sebességnél 540 kg-nyi erő préseli az aszfalthoz a kocsit. Különleges, minta nélküli abroncsokat is fejlesztett a Pirelli az autó számára, a gumik a beépített szenzorok segítségével mérik a hossz- és keresztirányú gyorsulást, a hőmérsékletet és a nyomást.

A pletykák szerint a kocsi körülbelül 3 millió dollárba fog kerülni, és mindössze 30 példányt gyártanak majd belőle, de ezt a Ferrari még nem erősítette meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.01.21
Ha a járvány után normalizálódik a helyzet, véget vethet a Forma–1-es versenynaptár folyamatos....
2021.01.21
Gerald Peigneux Franciaországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2021.01.21
Baleset miatt torlódás alakult ki az M1-es autópályán Budapest felé a Fejér megyei Nagyegyházánál....
2021.01.21
Mintegy 5,7 milliárd forint értékben megkezdődik két 45 méteres komp és két, 35 méter hosszú....
2021.01.21
A World Highways szerint 2020-ban javult a közlekedésbiztonság színvonala Japánban. ..
2021.01.21
Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon - közölte az....
2021.01.21
A Hyundai Motor új képeket közölt vadonatúj városi (B-szegmens) szabadidőjárművéről, a Bayonról -....
2021.01.21
Összeütközött egy kamion és egy kisteherautó az M0-ás autóút 25-ös kilométerszelvényénél, az M1-es....
2021.01.21
Súlyos sérüléssel végződött a körforgalomnál történt baleset a 710-es számú főúton - írja a police.....
2021.01.21
Mérnöki fejlesztő központot hoz létre Veszprémben a ThyssenKrupp magyarországi központja 2,2....