Mazda MX-30

Többé nem kapható a Mazda első elektromos autója

2025.06.09.

Viszont a forgódugattyús modell továbbra is elérhető a vásárlók számára. 

A néhány évvel ezelőtt történt Egyesült Államokból való távozását követően, a tisztán elektomos MX-30-as Európából is távozott. A belső égésű motor nélküli kis crossover csöndesen vonult vissza, mivel hivatalos bejelentés nem történt a Mazdától - a modell távozását illetően. Monique Clark, a japán cég brit PR-irodájának dolgozója a következőket nyilatkozta az autóval kapcsolatosan:

"Az MX-30 BEV-t teljesen kivonták az európai forgalmazásból, az Egyesült Királyságban pedig minden példányt eladtak. A modell gyártását is leállították, azonban a díjnyertes MX-30 R-EV továbbra is elérhető azoknak az ügyfeleknek, akik az elektromos vezetési élményt a forgódugattyús generátor által nyújtott hatótáv-biztonsággal szeretnék kiélvezni."

Az európai vásárlók számára továbbra is elérhető az MX-30 e-Skyactiv R-EV is, ami egy meglehetősen ismert névnek számít a hatótáv-növelővel ellátott modellek körében. Ez az egyetlen olyan jármű, amely forgódugattyús motorral van ellátva, de az nem képes a kerekek hajtására. A kis, 830 köbcentis, egyrotoros egység generátorként működik és egy 17,8 kWh-s akkumulátorcsomagot tölt. A Mazda egyébként ezt a verziót nem forgalmazza az észak-amerikai piacon, ahol jelenleg egy kétrotoros rendszer fejlesztésén dolgoznak - egy meg nem határozott modellhez. 

A forgódugattyús MX-30-as viszont nem az egyetlen belső égésű motorral felszerelt változata a modellnek. Japánban szívó, 2 literes benzinmotorral is kapható, amelyet mild hibrid technológiával láttak el. 

A Mazda egy nagyobb - nem forgódugattyús - hatótávolságnövelővel ellátott EZ-60 névre keresztelt modellt dob piacra a kínai piacon, ami várhatóan majd a többi piacra is eljut hamarosan. Mivel az EZ-6 szedánt Európában már átnevezték 6e-re, így az EZ-60-at is átnevezhetik CX-6e-re Európában és más régiókban is. Az említett modelleket egyébként egytől egyig Kínában gyártják, így az újonnan bevezetett vámok miatt valószínűleg egyiket sem fogják majd értékesíteni az Egyesült Államokban. 

Bár a Mazda MX-30-ra minden bizonnyal a japán cég első elektromos autójaként fognak emlékezni, ez nem teljesen igaz, hiszen létezett már egy 2012-ben is. 13 évvel ezelőtt a Mazda piacra dobta a Demio/Mazda2 EV ferdehátú modelljét Japánban, egy körülbelül 100 darabot számláló limitát széria keretein belül. Ezeket azonban helyi önkormányzatoknak és vállalati ügyfeleknek adták bérbe a Mazda Chugoku régióbeli központja közelében, így magánszemélyeknek nem volt lehetőségük hozzájutni az autóhoz. 

Képek forrása: Motor 1

Forrás: 
Motor 1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.23
Januárban és februárban 19 ezer 700 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 4,8....
2025.06.23
Nézze meg a videót! ..
2025.06.23
A több száz család megélhetését biztosító gyár bezárása súlyos csapás a helyi közösségnek, és egy....
2025.06.23
A Continental ismét megerősítette vezető pozícióját a független nyári abroncsteszteken: a prémium....
2025.06.23
Két stájer férfi is megsérült szombaton légi balesetben. Egy 46 éves siklóernyős magyar pilóta....
2025.06.22
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 06. 23.....
2025.06.22
Egy szín története a valóság és a legenda között – írja honlapján a német tulajdonban levő olasz....
2025.06.22
A jövő héten Forma–1-es autóval tesztel a Red Bull 17 éves védence, Arvid Lindblad. A....
2025.06.22
A BMW olyan, természetes összetevőket tartalmazó anyagot fejlesztett ki, amely sok tekintetben....
2025.06.22
Várnai Antal törzszászlós szolgálati kocsival jár munkába is. No, nem akármilyennel, hanem egy....