toplista
A személyautó márkák versenyében magabiztosan, jókora előnnyel vezet a Suzuki (14 ezer 311 személyautó, 38,03 százalékos növekedés 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 13,04 százalék, mögötte a Toyota a második (12 ezer 957 személyautó, 3,05 százalékos visszaesés), harmadik a Skoda (10 ezer 98 autó, 0,25 százalékos mínusz), negyedik a Volkswagen (8083 személyautó, 1,94 százalékos gyengülés). Ötödik a Ford (6243 autó, 9,93 százalékos növekedés), hatodik a Kia (6039 autó, 2,42 százalékos mínusz).
Jól áll a magyar személyautó-piacon a Hyundai (4479 autó, 40,98 százalékos elrugaszkodás), jól megy a tavasszal kifutó modelljeit akciókkal kiárusító Nissannak (4369 személyautó, 89,71 százalékos kiugrás), a Renault-nak (3068 személyautó, 74,12 százalék plusz), a Teslának (1754 autó, 42,95 százalékos gyarapodás) és a Cuprának (792 autó, 96,53 százalék többlet). Berobbant a statisztikába a kínai BYD (1273 autó), tartja a növekedést a Mitsubishi (417 autó, 85,33 százalékos emelkedés). Szaporodnak a Ferrarik (38 autó, 35,71 százalék plusz), az Aston Martinok (27 autó, 125 százalék plusz), a Lamborghinik (21 autó, 600 százalékos megugrás), az Ineosok (16 autó, 60 százalék növekedés) és a kínai Forthing modellek (14 autó, 55,56 százalék plusz).
Gyengén áll a Fiat (810 személyautó, -55,35 százalék), halványan teljesít a Mini (440 autó, -31,78 százalék), az Abarth 73 autó, 61,78 százalék mínusz) és a DS (59 autó, -46,85 százalék) sem remekelt.
A magyar személyautó-piacon az év első tíz hónapjában a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (24,94 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara (6289 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (21,33 százalék részesedéssel), bestseller a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Nissan Qashqai 2810 autóval. Ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (18,89 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia (5520 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (342 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Magyar Év Autója 2025 díjra nevezett Volkswagen Passat (1160 autó), a kisautók között a szintén jelölt Suzuki Swift vezet (1711 autó), a minik között a Toyota Aygo (756 autó) az első, a nagyautók között vezet a BMW 5/Touring/M (427 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Év Magyar Autója megmérettetésben nevezett Ford Mustang (67 autó), a luxusautók között élen a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybach (174 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (352 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között az Év Magyar Autója 2025 versenyben nevezett a Skoda Kodiaq (1137 autó). Első az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (768 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (218 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (1787 jármű) és a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Ford Transit Custom (2396 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (695 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Toyota Hilux (2140 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1338 jármű), a személyautó alapú kisteherautók között a Suzuki Jimny Van viszi a prímet (258 jármű).
Idén is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Rolls-Royce Cullinan, egy Maserati Granturismo, egy Rolls-Royce Spectre, egy BMW Alpina XB7, egy McLaren GT, egy McLaren 750S, egy Lexus RC F, egy Aston Martin DBS, egy Ferrari 812 Competizione, egy Ferrari Portofino, egy Audi R8 Coupé, egy Toyota Mirai, egy Mercedes-Benz EQS AMG, két Lotus Emira, két Audi R8 Spyder, két Bentley Flying Spur, három Lamborghini Revuelto, három Ferrari 296 GTS, négy Aston Martin DB12 Volante, négy Jaguar F-Type, öt Audi e-tron GT, öt Audi RS7 Sportback, öt Bentley Bentayga, öt Ferrari 296 GTB, öt Aston Martin Vantage, hét Lamborghini Huracan, hét Bentley Continental, nyolc Ferrari SF90, nyolc Audi S8, nyolc Aston Martin DB12, nyolc Lexus LC 500, kilenc Alpine A110, kilenc Aston Martin DBX, 9 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, kilenc Ferrari Purosangue, tizenegy Porsche Taycan, tizenegy Lamborghini Urus, 11 Ferrari Roma, 14 Mercedes-Benz SL AMG, 16 Mercedes-Benz GLS Maybach, 18 Tesla Model X, 21 Porsche Panamera, 26 Lexus LM, 31 Porsche 911, 40 BMW 7 M, 41 Mercedes-AMG GT, 50 Audi RS6 Avant, 65 BMW XM, 104 Mercedes-Benz G AMG, 159 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 4883-at, 14,7 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 387 ilyen járművet - amiből 95 nagy, 12 tonnánál nehezebb - vettek az első 11 hónapban Magyarországon (53,43 százalékos gyengülés). Ezek közül csak tíz magyar gyártású.
Top 151 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-XI. hónap)
(forrás: Datahouse)