A bevétel 2,8 milliárd euróval, 43 százalékkal 3,7 milliárd euróra csökkent, a működési eredmény pedig a 2019-es 472 millió eurós rekord után 508 millió euróval negatívba fordult.
A polgári utasszállító repülőgépek karbantartásával és felújításával foglalkozó vállalat üzlete elsősorban Európában esett vissza. - A koronavírus-év a cég elmúlt tizenkét évben elért növekedését semmisítette meg, és a 2008-as szintre vetette vissza a forgalmát - mondta Johannes Bußmann vezérigazgató az éves eredmény bemutatása alkalmából.
A kilátásokat illetően pedig óvatosan optimista hangot ütött meg, mivel "a válság miatt a légitársaságok többsége gépeket selejtezett le, vagy helyezte őket tartós parkolóba, ami csökkentette a karbantartási igényeket". Véleménye szerint a Lufthansa Technik 2023 végére vagy 2024 elejére érheti el ismét munkateljesítménye 2019-es szintjét.
A Lufthansa Technik karbantartó üzemeinek kapacitás-kihasználtsága sok esetben kevesebb mint a felére csökkent tavaly, ami az alkalmazotti létszámon is éreztette a hatását. Az alkalmazottak száma tavaly több mint 3 ezerrel, 12,5 százalékkal csökkent, ezen belül 1900 kölcsönzött munkaerővel. A törzslétszám 22,7 ezer volt az év végén, 5 százalékkal csökkent az elmúlt évben.
A Lufthansa Technik a tavaly szerzett 16 új ügyféllel együtt 830 légitársaságot lát el világszerte karbantartási szolgáltatásokkal. Az idei és az elkövetkező évre 2,3 milliárd euró értékben kapott új megbízásokat.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!