Daimler
Mercedes-Benz márkájú autót 180 ezret értékesített világszerte, 6,7 százalékkal kevesebbet, mint 2018 januárjában. A Mercedes-Benz azonban az előző évinél kisebb eladásaival is története második legjobb januárját tudhatja maga mögött. A Mercedes-Benz márkával a prémium személygépkocsi kategóriában versenyző Daimler eladásai Észak-Amerikában, Európában, ezen belül is hazai piacán, Németországban csökkentek a legnagyobb mértékben.
A Daimler eladásai Ázsiában is csökkentek, legnagyobb nemzeti piacán, Kínában viszont 4,8 százalékkal emelkedtek. A konszern kisautó márkája, a Smart eladásai tíz százalékkal 8300-ra estek januárban. A Daimler összes márkájából 6,8 százalékkal értékesített kevesebbet az idén januárban, mint 2018 első hónapjában. "Az elmúlt hónapot az erős egy évvel korábbi adat szorította le, de ez a nagyjelentőségű modellváltások miatt meg is felel a várakozásainknak" - kommentálta a januári értékesítési adatokat Britta Seeger, a Daimler értékesítési igazgatója.
Az első negyedévben futnak ki a Mercedes B-osztályú és CLA modelljei, valamint a SUV kategóriában a GLE modell. "Kihívásokkal terhelt év lesz 2019 az egész járműipari ágazat számára. Új modelljeivel azonban a Mercedes-Benz az év második felében magasabb fokozatba kapcsol és eladásai mérsékelt növekedésével zárja majd az évet" - jelezte az értékesítési igazgató.