járműgyártás

A továbbfejlesztett, új Hyundai i30 N

2020.09.25.

A Hyundai Motor bemutatta az új i30 N modellt, amely továbbfejlesztett formavilággal, új, nyolcfokozatú olajfürdős duplakuplungos sebességváltóval (N DCT), valamint új, fejlett vezetőtámogató és biztonsági funkciókkal lép színre, hogy közúton és a versenypályán egyaránt még intenzívebb élményt nyújtson vezetőjének. Az új i30 N számos új funkcióval emeli új szintre a mindennapi és a sportos vezetés élményét: hamisítatlan hétköznapi sportautó, valódi versenyzői adottságokkal.

Az i30 N a Hyundai első sorozatgyártású, nagyteljesítményű modelljeként lépett színre 2017-ben. A mai napig több mint 25 ezer i30 N talált gazdára Európában; a modell első kiadása számos szakmai elismerésben részesült, többek között az Auto Bild szerkesztői megválasztották a 2018. év sportautójának. A Hyundai N modellek körül egész rajongói közösségek alakultak ki.

Az új i30 N folytatja elődjének sikertörténetét. Formai megoldásai és vezethetősége egyaránt javult, míg a kistömegű anyagok nagyobb arányú alkalmazásának köszönhetően még dinamikusabb, még pontosabban vezethető lett.

Akárcsak az előző modell, az új i30 N is elérhető ferdehátú, illetve Fastback karosszériával.

„A Hyundai N márka eredeti sportautója 2017-es bevezetése óta számtalan elismerésben és díjban részesült. Az új Hyundai i30 N menetdinamikai és esztétikai fejlesztések minden eddiginél szélesebb kínálatával biztosítja a létező legélvezetesebb közúti vezethetőséget és versenypálya-alkalmasságot.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termékrészlegért felelős alelnök-igazgatója. „A Hyundai N élményét különösen az új dizájn, az új keréktárcsák, az új N Light ülések, valamint az új olajfürdős, nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó teszi minden eddiginél sportosabbá és praktikusabbá.”

A menetdinamikai teljesítményt szem előtt tartó, továbbfejlesztett formavilág

Az új i30 N formaterve három szóval jellemezhető: teljesítmény, érzelem, kiállás. Az új i30 N dizájnja több stílusgyakorlatnál: az exkluzív módosítások mind a teljesítmény fokozását szolgálják. Minden egyes formai elem megtervezésekor a dinamikus teljesítmény lebegett a dizájnerek szeme előtt; az új i30 N megjelenése egyértelműen arról árulkodik, hogy a modell a versenypályára született.

Elöl N típusjelzés díszíti a széles központi hűtőmaszkot. Egyedi, határozott rácsmintázata a repülőgépek szárnyát idézi, kialakítása optimálisan segíti a hatékony motorhűtést. Az N logó a keréktárcsákon is visszaköszön.

A további egyedi formai részletek között említést érdemelnek a V-alakú nappali világítással szerelt, új LED-es fényszórók. A lökhárító sarkain a szokásos aerodinamikai szárnyacskák mellett helyet kaptak a légáramlást számottevően javító, a kerékdobon belüli légörvények keletkezését hatékonyan csillapító légfüggöny bevezető nyílásai is.

Az új i30 N ferdehátú változata módosított első és hátsó kialakítással lép színre, míg az új i30 N Fastback változatlan farral folytatja pályafutását. A ferdehátú modellváltozaton az N márkára jellemző, háromszögletű féklámpával szerelt, nagyméretű légterelő valós leszorítóerőt és kiegyensúlyozott aerodinamikát eredményez; a hátsó lámpák módosított kialakítással és új LED-es fényrajzolattal csábítanak. Az i30 N határozott, sportos karakterét a hátsó lökhárítót tagoló diffúzorba integrált két, nagy átmérőjű kipufogó teszi teljessé.

Az új i30 N dizájnjában a forma a funkciót követi, így az autó álló helyzetben is a sebesség érzetét kelti. Határozott és energikus megjelenésével készen áll, hogy meghódítsa az utat és a versenypályát.

Az új i30 N hétféle karosszériaszínben – köztük a kizárólag a Hyundai N típusokhoz kínált Performance Blue árnyalatban – rendelhető.

Karosszériaszínek:

  • Performance Blue
  • Polar White
  • Engine Red
  • Sunset Red
  • Shadow Gray
  • Dark Knight
  • Phantom Black

Az új i30 N alapfelszereltségként 18 colos könnyűfém keréktárcsákat kap. A típushoz rendelhető Performance csomag (ld. alább) számos extra stíluselemet, többek között frissen tervezett, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat tartalmaz. A könnyű, optimális kialakítású, öt duplaküllős keréktárcsa minimális rugózatlan tömeget és fokozott szerkezeti szilárdságot kínál. A 19 colos kovácsolt keréktárcsák együtt 14,4 kilogrammal nyomnak kevesebbet, mint az alapkivitelű 19 colos keréktárcsák. A matt sötétszürke keréktárcsák – és a velük éles kontrasztot mutató, N logóval díszített, piros N féknyergek – még erőteljesebben kihangsúlyozzák az autó motorsport-karakterét. Az új i30 N-hez kínált Performance csomag kifejezetten az i30 N-hez kifejlesztett Pirelli P-Zero sportabroncsokat is tartalmaz; az alapkivitelű modellt Michelin Pilot Super Sport abroncsokkal szerelik.

A belső kialakítás kapcsolatot teremt az autó és a vezető között

Az új i30 belső tere minden érintési ponton bensőséges kapcsolatot teremt a vezető és az autó között. Az analóg műszeregység olyan különleges funkciókat kínál, mint a LED-es aktív, szabályozható piros tartomány, amely a motorolaj hőfokától függően változik, vagy a váltási esedékesség kijelző, amely tájékoztatja a vezetőt a váltás optimális pillanatáról. Az új i30 N fűthető kormánykerékkel és fűthető első ülésekkel is rendelhető.

Az új i30 N mindkét karosszéria-változatban sportos fémpedálokat és Performance Blue öltéseket kapott. A típus újdonsága a Performance Blue díszítésű biztonsági öv. A belső tér egyszínű fekete kivitelű, szövetkárpitozással vagy bőr / mesterséges nyersbőr kombinációval.

N Light ülések

Az új i30 N-hez most először rendelhetők kis tömegű, sportos N Light első ülések. Ezek a speciális kialakítású monoform sportülések 2,2 kilogrammal könnyebbek, mint az alapkivitelű ülések. Határozott oldalsó párnázatuk kiválóan támasztja meg a testet. Az N Light ülések prémium bőr / Alcantara kárpitozást kapnak, Performance Blue öltésekkel; az integrált fejtámaszt megvilágított N logó díszíti. Mindez kiváló minőségérzetet teremt.

A továbbfejlesztett motor még intenzívebb versenyhangulatot ébreszt

Az új i30 N 2,0 literes turbómotorjához hatfokozatú manuális sebességváltó (6MT) vagy – most első ízben – nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos sebességváltó (N DCT) társul.

A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt, alapkivitelű új i30 N legnagyobb teljesítménye 250 LE, maximális forgatónyomatéka 353 Nm. Az új i30 N opcióként Performance csomaggal is megvásárolható. A Performance csomagban a motor 280 lóerőt ad le. Ez 5 lóerővel több, mint az előző generációs i30 N esetében; a variáns 6MT és N DCT sebességváltóval egyaránt elérhető. A Performance csomag 39 Nm-rel nagyobb (392 Nm) maximális forgatónyomatékot biztosít.

A 280 lóerős motor egyenletes teljesítmény-kifejtése robbanékony gázreakciót és még intenzívebb gyorsítóképességet eredményez, ami közúton és versenypályán egyaránt még intenzívebb vezetési élményt ígér. Az egyenletes teljesítménykifejtés révén alacsony fordulatszámon nagyobb forgatónyomaték és motorteljesítmény áll a vezető rendelkezésére, így a mindennapi forgalmi helyzetekben jobban kiaknázható a motor potenciálja. Az új i30 N az 1950-4600/perc fordulatszám-tartományban végig biztosítja maximális forgatónyomatékát, a csúcsteljesítmény 5200/percnél ébred. Ezzel a közepes és felső fordulatszám-tartományban javult a gyorsítóképesség; a motor a legváltozatosabb körülmények között képes kiszámíthatóan nagy teljesítményt biztosítani.

Mindkét kivitel végsebessége 250 km/óra; az új i30 N Performance csomaggal szerelt változata elődjénél 0,2 másodperccel (azaz 3%-kal) gyorsabban, 5,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Ahogy az előző modell, az új i30 N is bővelkedik olyan sportos menetdinamikai segédfunkciókban, mint a fordulatszám-igazítás, a rajtautomatika, a hátsó merevítés és így tovább.

Az N DCT váltóval még élvezetesebben vezethető az új i30 N

Az új N DCT nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó egy sor sportos vezetési funkciót tesz elérhetővé, és ezzel még élvezetesebbé teszi az új i30 N vezetését. Az N DCT olajfürdős rendszerű sebességváltó, azaz a tengelykapcsoló elemeit olaj hűti. Így csökken a súrlódás, a sebességváltó pedig nagyobb forgatónyomatékot képes átvinni. Az új erőátviteli egység a kézi sebességváltók magával ragadó élményét az automata sebességváltók kényelmével társítja. A vezető kedve szerint manuális üzemmódba válthat, ahol a kormánykeréken elhelyezett fülekkel vagy a váltókarral kapcsolhat a fokozatok között. A váltófülek használatával a vezetőnek le sem kell vennie a kezét a kormányról a váltáshoz, ami még sportosabb vezetési élményt eredményez. Amennyiben a vezető inkább a váltókart használná, azt a motorsportban megszokott logikát követve teheti meg: visszaváltáshoz előre, felkapcsoláshoz hátrafelé kell mozdítania a kart.

Az N DCT sebességváltó három új N sportfunkcióval fokozza a vezetés örömét: ezek az N Grin Shift, az N Power Shift és az N Track Sense Shift.

Az N Grin Shift (NGS), avagy „vigyorváltó” 20 másodpercre felszabadítja a motor maximális teljesítményét: az ilyenkor átélt vezetési élmény biztosan széles mosolyt varázsol a vezető arcára. A funkció a kormánykeréken elhelyezett gomb megnyomásával aktiválható. Ilyenkor a műszerfalon megjelenik egy visszaszámlálás, ami jelzi, hogy hány másodpercig áll még rendelkezésre a program.

Az N Power Shift (NPS) funkció olyankor lép működésbe, amikor az autó több mint 90%-ig nyitott pillangószeleppel gyorsít. A váltó ilyenkor felkapcsolással előzi meg, hogy visszaessen a forgatónyomaték, így folyamatosan maximális teljesítményt juttatva a hajtott kerekekhez. A rendszer felkapcsoláskor „előre rántja” az autót, még élvezetesebbé téve a vezetést.

Végezetül az N Track Sense Shift (NTS) funkció felismeri, ha az útviszonyok támogatják a sportos vezetést – például ha versenypályán autózunk –, és ilyenkor automatikusan működésbe lép. A megfelelő fokozatot és a váltás megfelelő időpontját meghatározva a profi autóversenyzők képességeihez mérhető, optimális teljesítményt nyújt.

N Grin Control rendszer

Ahogy az előző generációs i30 N esetén, az N Grin Control rendszer ezúttal is ötféle, markánsan eltérő üzemmódot (öko, normál, sport, N és N egyedi) tesz elérhetővé. Az egyes üzemmódokban módosulnak a motor, a felfüggesztés, a menetstabilizáló elektronika (ESC), az N Corner Carving differenciálmű (elektronikusan szabályozott részlegesen önzáró differenciálmű), a kipufogó hangzás, a kormányzás és a sebességváltó beállításai, igazodva az aktuális menetkörülményekhez. 'N egyedi' üzemmódban a vezető ezeket az alkotóelemeket külön-külön, négy fokozatban (öko, normál, sport és sport+) beállítva tökéletesen saját ízléséhez és az útviszonyokhoz hangolhatja a járművet.

Rugózás és vezethetőség

Ahogy elődjét, az új i30 N modellt is elektronikusan szabályozott felfüggesztéssel szerelték fel. A felfüggesztést és a kormányművet egyaránt áthangolták, így az autó mindkét erőátviteli rendszerrel komfortosabb rugózást és pontosabb vezethetőséget nyújt.

A Performance csomaghoz elektronikusan szabályozott, részlegesen önzáró differenciálmű: az N Corner Carving differenciálmű is tartozik. Szintén a Performance csomag hozadéka a jobb fékteljesítményt biztosító, 345 helyett 360 mm átmérőjű első féktárcsa.

Az N Light sportülés és a 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa alkalmazásával elért tömegcsökkentés jobb menetdinamikát és pontosabb irányíthatóságot eredményez, és ezáltal dinamikusabb vezetési élményt szavatol.

Biztonság

Az új i30 N a Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók szélesebb körét kínálja. Az elülső ütközés-elkerülő támogatás mostantól gyalogosfelismerés funkcióval is szolgál (FCA-P). A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet, megelőzve, hogy a gépkocsi valamelyik oldalra kisodródjon. Az új i30 N ferdehátú, N DCT sebességváltóval szerelt kiviteléhez holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCA-R) rendelhető. A funkció autópályán végzett sávváltás vagy párhuzamos parkolóhelyről való kiállás során a fékek működtetésével képes megelőzni az ütközést. Ugyancsak az N DCT váltóval szerelt, ferdehátú i30 N modellhez rendelhető az a hátrameneti keresztirányú ütközéselkerülő támogatás (RRCA) funkció, amely tolatás (például parkolóból történő kiállás) során a fékek automatikus működtetésével előzi meg az ütközést, amennyiben a rendszer akadályt észlel közvetlenül a jármű mögött.

Hyundai SmartSense biztonsági szolgáltatások:

  • [ÚJ] Elülső ütközés-elkerülő támogatás jármű- és (újdonságként) gyalogos-felismeréssel (FCA).
  • [ÚJ] Sávkövető segédlet (LFA)
  • [ÚJ] Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW) (csak ferdehátú modellhez)
  • [ÚJ] Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCA-R) (csak duplakuplungos sebességváltóval, csak ferdehátú modellhez)
  • [ÚJ] Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCW) (csak ferdehátú modellhez)
  • [ÚJ] Hátrameneti ütközés-elkerülő támogatás (RCCA) (csak duplakuplungos sebességváltóval, csak ferdehátú modellhez)

 

Egy másik biztonsági funkció, az e-Call szolgáltatás gombnyomásra felveszi a kapcsolatot a mentőszolgálattal, illetve automatikusan riasztja a mentőket, ha a gépkocsi légzsákjai kinyíltak.

Technológia és kapcsolódás

Az új i30 N sportos vezetés adatrögzítő rendszere felügyeli és fejleszti a vezető versenyzői adottságait; használatát továbbfejlesztett grafikus megjelenítés teszi még könnyebbé. A funkció rögzíti és megjeleníti a különböző menetadatokat, beleértve a teljesítményt, a forgatónyomatékot, a töltőnyomást. A rendszer méri a köridőt és a gyorsulás idejét, ami praktikus funkció a versenypályán.

Az új i30 N opciós 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszere Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis. A rendszer a Hyundai ultramodern csatlakoztatott jármű szolgáltatásának, a Bluelink funkciónak a legújabb verzióját is tartalmazza. A rendszer számos új előnyt és szolgáltatást kínál a Hyundai ügyfeleinek, az online útvonaltervezéstől kezdve az utolsó útszakaszra vonatkozó navigációs útbaigazításon és a valós idejű parkolóhely-információkon át az új Felhasználói profil funkcióig.

Műszaki adatok

 

Új i30 N

Új i30 N Performance csomaggal

Erőforrás

2.0 T-GDI

2.0 T-GDI

Erőátvitel

6 MT

6MT vagy N DCT

teljesítmény

250 LE

280 LE

Max. forgatónyomaték

353 Nm

392 Nm

Legnagyobb sebesség (km/óra)

250

250

 

Az új i30 N 2021 elejétől rendelhető Európában. A bevezetés pontos időpontja, valamint a vételár piaconként eltérő.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.26
Megint autók az Aeroparkban: a Zsiguli dombvidéken felépült Volgai Autógyár termékeiből félszáz....
2020.10.26
Lehet valami egyszerre elegáns és vulgáris? Megfér egy testben az arisztokratikus kifinomultság és....
2020.10.26
Alexander Galaganov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.10.26
Az autóbusz töltőberendezés-gyártóknak és -forgalmazóknak hétfőtől megnyílt a lehetőségük arra,....
2020.10.26
A Kecskeméti Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai az állampolgárok....
2020.10.26
Bevezető áron használhatják a villanyautósok az E.ON november 24-től fizetőssé váló elektromos....
2020.10.26
1910-1920. A tömeggyártás kezdete, avagy út a luxustól a szükségesig. A nagy sorozatú termelés....
2020.10.26
Baleset miatt több kilométeres torlódás alakult ki az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető....
2020.10.26
A világ vezető környezetbarát prémium autógyártója, az Európában immáron 80%-ban (Nyugat-Európában....
2020.10.26
Magyarország területén a 2020. október 22-én 0 órától 2020. október 25-én 24 óráig a rendőrök 148....