járműsport

Továbbfejlesztette radikális hidrogén-versenyautóját a Toyota

2025.06.12.

Az idei Le Mans-i 24 órás verseny egyik nagy szenzációja a GR LH2 Racing Concept: a futamon induló GR010 Hybrid közvetlen rokona, amelynek hibrid hajtásláncában nem benzin, hanem hidrogén táplálja a belső égésű motort.

Azt mondják, egy váratlan lépés önmagában még nem jelent semmit, ám ha másodszor is megteszik, arra már érdemes odafigyelni. Amikor a Toyota Gazoo Racing 2023-ban bemutatta GR H2 Racing Concept elnevezésű versenyautó-tanulmányát, arra annak ellenére egzotikus érdekességként tekintett a világ, hogy az autógyártó megmondta: egy 2026 táján debütáló, hidrogénüzemű Le Mans-i Hypercar előfutáráról van szó. Most viszont itt a GR LH2 Racing Concept, a 2023-as eredeti evolúciója, és immár senki nem vonhatja kétségbe, hogy a Toyota egyrészt komolyan gondolta, hogy cseppfolyós hidrogénnel üzemelő Le Mans-i Hypercar versenyautót épít, másrészt közel jár annak tényleges megvalósításához.

A történet persze sokkal régebben kezdődött. A Le Mans-i 24 órás futamot szervező Automobile Club de l’Ouest (ACO) részéről nyolc éve merült fel az ötlet, hogy alternatív üzemanyagként teret adjanak a hidrogénnek a világ egyik legismertebb hosszútávú autóversenyén. A Toyota pedig a hidrogéntüzelőanyag-cellás technológia tökéletesítésére fordított, több évtizedes kutató- és fejlesztőmunka tanulságait felhasználva 2021-ben kezdett foglalkozni a hidrogén belső égésű motorokban történő felhasználásának a gondolatával.

Az idei Le Mans-i 24 órás futam apropóján leleplezett GR LH2 Racing Concept apróságokban tér el a két évvel ezelőtti előfutártól: módosultak az első lámpatestek és új az aerodinamikai csomag. A fehér-kék fényezés sokkal egyértelműbben láttatja a részleteket – a színváltást akár úgy is értelmezhetjük, hogy a Toyota Gazoo Racingnek immár nincs takargatnivalója, azaz a tanulmányautó egészen közel jár a végleges változathoz.

A legfontosabbal sajnos ezúttal is adós maradt a Toyota: a koncepciónak csak a hosszát és a szélességét (5,10x2,05 méter) adták meg, a hajtáslánc paraméterei továbbra sem ismertek. Másfelől viszont a Hypercar géposztály szabálykönyve egyértelműen meghatározza a hajtáslánc paramétereit – például akár tisztán belső égésű, akár hibrid hajtásláncról van szó, annak teljesítménye semmilyen körülmények között nem lépheti túl a 680 lóerőt. A Toyota GR010 Hybrid versenyautó ezt egy 3,5 literes, 90 fokos hengerszögű V6-os turbómotor és az első tengelyre illesztett, 200 kW-os (272 LE) villanymotor kombinációjával éri el.

 

Fotó: Toyota Gazoo Racing



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.16
A legendás gépek birtoklásánál is jobban vágyott arra, hogy létrehozzon egyet. ..
2025.07.16
Sem személyautóból, sem haszonjárműből nem értékesített annyit még az év első hat hónapjában a....
2025.07.16
Kínai megállapodás új lendületet ad a Steyr Automotive-nak – írja az orf.at.   ..
2025.07.16
Megszakította útját egy Bulgáriából Lengyelországba tartó repülőgép Budapesten szerda reggel -....
2025.07.16
Az új CLA iránti jelentős érdeklődés késedelmeket és hosszabb várakozási időt okoz a gyártásban. ..
2025.07.16
Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a diákmunkások számára, de ma már közel....
2025.07.16
Jelentősen csökken a nem működő járművek kijelentésének díja, de csak egy időre - írja a parameter.....
2025.07.16
A Hungarian Business Champions 2025 díjátadó ünnepség keretében Topolcsik Melinda, a Bridgestone....
2025.07.16
A Century szabadidő-autó hátsó utasainak mostantól nem kell aggódnia az illetéktelen tekintetek....
2025.07.16
Jelentősen felfutott a kínai autók értékesítése, 2024-ben 3559 kínai autó talált gazdára. A márkák....