e-mobilitás
A vállalat által 2026-ban indított modellinvázióval ugyanakkor drasztikusan nő a hálózatról töltető Toyota és Lexus modellek száma, a már most plug-in hibrid elektromos vagy akkumulátoros elektromos meghajtással (is) kínált modellek mellé ugyanis érkezik 5 új akkumulátoros elektromos Toyota (az Urban Cruiser, a C-HR+, a bZ4X Touring, a Hilux és egy további egyelőre nem nevesített modell) és 1 új akkumulátoros elektromos Lexus (az ES). Így a vállalat kínálatában továbbra is 5 plug-in hibrid elektromos autó szerepel majd, az akkumulátoros elektromos modellek száma azonban 12-re nő. Ennek okán a Toyota Európa kapcsolatokat épít ki vezető európai energiaszolgáltatókkal, hogy intelligens energetikai megoldásokat kínáljon az akkumulátoros elektromos és a plug-in hibrid járművek töltéséhez. Az intelligens töltés előnyei a Toyota és Lexus ügyfelek számára többek között a megújuló energiaforrásokhoz való hozzáférést, alacsonyabb számlákat és nagyobb kényelmet jelent majd. A Toyota tervei között a jövőbeli európai terjeszkedés mellett a Vehicle-to-Grid integráció is (azaz annak lehetősége, hogy az autók ideiglenes energiatárolóként működhessenek), hogy támogassa a szélesebb körű hálózati fenntarthatóságot és a karbonsemlegességi célokat.

Fotó: Toyota
A Toyota Európa több európai piacon is bevezeti átfogó EV töltési ökoszisztémáját, ezzel felgyorsítva az elektromos járművekre való átállását. A kezdeményezés célja, hogy a Toyota és Lexus plug-in hibrid (PHEV) és akkumulátoros elektromos járművek (BEV) használóinak zökkenőmentes, intelligens és ügyfélközpontú töltési élményt nyújtson otthon, a munkahelyen és útközben egyaránt. Ennek megvalósítása érdekében a Toyota stratégiai partnerségeket kötött Európa vezető energiaszolgáltatóival. Ezek az együttműködések egyedülálló értéket kívánnak létrehozni a Toyota mobilitási szakértelmének és az energiaszektor hálózati rugalmasság, megújuló energia integráció és digitális energiaszolgáltatások terén meglévő képességeinek ötvözésével.
Ezeknek a partnerségeknek az első kézzelfogható eredményei 2026-ban lesznek láthatók, a keresleti oldali válasz (DSR) megoldások bevezetésével az alábbi országokban:
Ezek a DSR-szolgáltatások számos közvetlen előnyt hoznak az ügyfeleknek, többek között:
Az egyéni előnyökön túl ezek a megoldások a hálózat fenntarthatóságát is támogatják azáltal, hogy segítenek kiegyensúlyozni az áramigényt, csökkentik a fosszilis tüzelőanyaggal működő csúcsteljesítményű erőművekre való támaszkodást, lehetővé teszik a szél- és napenergiahoz hasonló időszakos megújuló források nagyobb mértékű integrációját, valamint csökkentik a hálózat bővítésének költségeit.
A jövőre nézve a Toyota Európa tervezi, hogy energiaügyi együttműködéseit további országokra terjeszti ki, és fejlettebb megoldásokat vezet be, többek között a Vehicle-to-Grid (V2G) integrációt. Ez lehetővé teszi az elektromos járművek számára, hogy ne csak energiát vegyenek fel a hálózatból, hanem szükség esetén vissza is tápláljanak belőle – így a járművek mobil energiaeszközökké válnak, és új értékláncokat nyitnak meg az ügyfelek számára.
„Ez a kezdeményezés fontos mérföldkő a Toyota átfogó elektromos stratégiájában, és támogatja a vállalat törekvését, hogy hozzájáruljon egy fenntarthatóbb társadalom megteremtéséhez. Az intelligens, rugalmas és környezetbarát töltés lehetővé tételével a Toyota segít kialakítani egy olyan jövőt, ahol a mobilitás és az energia kéz a kézben járnak az ügyfelek, a közösségek és a bolygó javára.” – avat be Leon Van Der Merwe, a Toyota Európa körforgásos gazdaságért és energiaüzletágért felelős alelnöke.
*A Toyota Európa (TME) felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 26.000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 12 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 14,7 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek tulajdonosait 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok) mintegy 2.800 kiskereskedelmi egység támogatja. 2024-ben a TME 1.217.132 járművet értékesített Európában, 7,1 százalékos piaci részesedést elérve. További információkért látogasson el a www.toyota-europe.com oldalra.
A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében.

