Bemutató

Toyota Yaris hazai bemutató

2014.09.18.

Megérkezett a hazai kereskedésekbe is a japán márka megújuló modellpalettájának legújabb tagja, a 2014-es Yaris. Ahogy azt már megszokhattuk, ezúttal sem aprózták el a ráncfelvarrás részleteit holmi átrajzolással csupán. A fiatalságot megcélzó, sportosabb külső és belső tulajdonságokat a TMH szakemberei mellett ismert énekesek és a humorista, Kovács András Péter interpretálták.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Izgalmas időket él mostanság a Toyota Motor Europe, tudtuk meg Krajcsovits Sándortól, a Toyota Motor Hungary PR és oktatási osztály vezetőjétől, legyen szó nagyvárosi közlekedésről, motorsportról vagy a hétköznapjaink rutinszerű helyzetváltoztatásához használt eszközökről. Utóbbiak esetében szó esett a hazai piac biztató számairól, miszerint 2014. január-augusztusi periódusának teljes magyar piacra vonatkoztatott mérlege 25 százalékos növekedést mutat. Ezen belül a Toyota részesedése 5,7 százalékos, mellyel a hatodik helyre pozicionálta magát a 888 darabos magánügyfél (6,9 százalékos részesedés) és 1783 darabos (5,3 százalék) céges eladásainak köszönhetően.

Krajcsovits Sándor a Toyota Motor Hungary PR és oktatási osztály vezetője - gyári fotók a képre kattintva

Az újdonság bemutatásának apropóján a márka folyamatosan bővülő B-szegmensbéli helyzetéről is szó esett. A kisautó jelenleg az 5. legnépszerűbb modell a hazai piacon, és az eddig megjelent három generációból közel 38 ezer darab talált gazdára az itthoni kereskedésekben. Az új Yaris rövid távú küldetése nem más, mint megtartani ezt a pozíciót, a jelenlegi 8,7 százalékos piaci részesedést feltornázni 10 százalékra, és legalább 1000 darab új modell értékesítésére szert tenni.

Az 1999-ben megjelent Yaris innovatív és úttörő mivoltát számtalan médiamegjelenés taglalta, különösen az Év Autója díj bezsebelését követően. A második generáció 2005-ben jelent meg, a kategóriában elsőként alkalmazva a térdlégzsákot és a smart-entry opciót. A 2011-ben megjelent harmadik generáció pedig a Touch&Go-val és a full hibrid hajtással ápdételte a népszerű kisautót. A most megjelent Yaris megújulását az előd modellhez kapcsolódó sajtóelemzések, kereskedői visszajelzések és az ügyfelek véleménye szülte. És hogy mennyire komolyan veszi a Toyota a fenti örökséget, azt a kutatás-fejlesztésbe fektetett 576 ezer munkaóra, a faceliftre szánt 85 millió euró és a kettő eredőjéből származó több mint 1000 új vagy áttervezett alkatrész megjelenése bizonyítja a jövevényben.

A TME történetében először fordult elő, hogy a brüsszeli székhelyű kutatás-fejlesztési részleg és a Dél-franciaországi Sophia Antipolisban működő dizájnközpont kooperációja révén születik egy új termék, melyet nemcsak Európában, hanem az öreg kontinens határain túl is módosítások nélkül dobnak piacra. Ennek megfelelően az AYGO-val megkezdett trendet folytatva az új Yaris is feltűnőbb stílusjegyeket hordoz. A „Keen Look” és „Under Priority” formanyelv által meghatározott alsó és felső orr-rész kialakításhoz igazították a fényszórókat és a lökhárítót, hátul pedig a legszembetűnőbb változást a LED-es hátsó lámpatestek és a diffúzorral egybeépített lökhárító kapta.

Külső paramétereit tekintve nem változott az új évjárat: hosszúsága 3895 mm-es maradt, szélessége és magassága (1695 mm és 1510 mm) ugyanúgy változatlan, mint a tengelytáv (2510 mm) és a csomagtartó (286 liter) űrmérete. A beltérben módosult részleteknél azonban már más a helyzet, így a méreteit meghazudtoló bőséges helykínálat akár selling point is lehet. A kabin tágasabbnak érződik, lágy tapintású burkolatok és kifinomultabb anyagminőségű felületek veszik körül a bent ülőket, valamint az enteriőr színvilága is trendibb lett. Kétségtelen, hogy odabent helyet foglalva a tekintetet a 7 hüvelykes (a korábbi verzióban 6,1”-os volt) érintőképernyős kijelző vonzza leginkább, amihez a legmodernebb Toyota Touch 2 multimédia rendszerek kapcsolódnak.

Fotó: TMH

A regionális fejlesztés eredményeként jegyzett új Yarisnál a terméktervezési osztály munkatársai a modell közkedvelt részeire fókuszálva igyekeztek jobb minőséget és erőteljesebb karaktert adni az újdonságnak. A komfortérzet javítása érdekében 20 százalékkal nőtt a karosszéria merevség, nagyobb felületű és vastagságú zajszigetelőket alkalmaztak, a nemkívánatos rezgések és zajok csillapítása érdekben új, csatolt hosszlengőkaros futóművet fejlesztettek és a padlólemez egyes részeit is módosították. Ennek köszönhető, hogy a zenehallgatás központi szerepet kapott a sajtókommunikációban, és az autót a „dalra fakaszt” szlogennel ismerheti meg a magyar közönség.

Puskás Peti szerint tényleg...

Motorok tekintetében két benzines és egy dízel aggregáttal, valamint egy hibrid hajtáslánccal rendelhető a faceliftes Yaris. Utóbbi esetében a rendszer működési elve a Prius II-vel megegyező (1.5 Full Hybrid, 100 LE), csupán az egy literrel jobb (3,3 l/100 km) gyár által megadott fogyasztási adatban érződhet a felhasználók számára a változás. A legnagyobb mértékű változáson az egyliteres, Mild Atkinson ciklusú motor esett át. A háromhengeres motornál a teljesítmény 69 lóerős lett, javult a károsanyag-kibocsátás (95 g/km) és a zaj- és rezgéscsillapítás is jobb lett. Ennek következtében a motor termikus hatásfoka kiemelkedő, meghaladja a 37 százalékot, ami a tömeggyártású benzinmotorok esetében eddig 30-35 százalékos volt. Az 1,33 literes benzinmotor (99 LE) és az 1,4 literes dízelmotor (90 LE) másodlagos módosításokon esett át, amelyek a zajok és rezgések csillapítását szolgálták. Ezek közé tartozik a motorkitámasztó rúd alkalmazása, illetve a kipufogórendszer jobb szigetelése.

A tájékoztatóban elhangzott, hogy Európában minden harmadik Yaris hibrid rendszerű, míg hazánkban az ügyfelek 18 százaléka választja a kombinált hajtásláncot. A dízelmotorral szerelt verzió továbbra is az országúti és autópályás, nagy futásteljesítményű felhasználás esetén javasolt. A rendezvény házigazdája Kovács András Péter stand-up humorista volt, a sztárvendégek pedig Knoll Gabi és Puskás Peti. Az általuk tesztelt modellek benyomásairól természetesen KAP beszélt bővebben, utóbbiak az autó élvezeti értékét és dalra fakasztó mivoltát ecsetelték csak a feltett kérdésekre válaszolva.

Kovács András Péter (balról), Knoll Gabi (középen) és Puskás Peti éppen arról beszélgetnek, hogy Gabit nemigen hagyta énekes kollégája vezetni a forgatások alatt

A humorista azzal indított, hogy soha nem vezetett még automataváltós autót és ezért mindig is azt hitte, hogy a Knight Rider c. filmben minden trükkfelvétel. Ez a tévhite annak köszönhetően oszlott el, hogy egyszer (véletlenül) 50 km/h-nál hátramenetbe tolta a fokozatválasztó kart, és máris úgy ment tovább, mint K.I.T.T a valóban trükkfelvételek során. A teljesítményről is szót ejtve említette a stand-upos, hogy murván könnyen kifarol az autó, és hogy tetszett neki az új egykaros ablaktörlő mechanika is. Egy másik motorral teljesen jól működött almaszeletelőként – tette hozzá a TMH PR szakembereit ugrató humorista. Aztán a térkínálatról is beszélt, mivel három gyerekkel és ráadásul iker-babakocsival kelnek legtöbbször útra Kovácsék, de elmondása szerint a költözést is jól bírta a tesztautó. Igaz, hogy íves a tetőfelület, de a két ajtós szekrényt tetőcsomagtartó nélkül is rögzíteni tudta a leleményes mókamester.

Az általunk szerzett benyomásokról egy hosszabb tesztben beszámolunk, viszont a 2 790 000 forintos alapáron megvásárolható kisautót bárki kipróbálhatja a márkakereskedésekben, és ha időben regisztrál a tesztvezetésre még akár Kylie Minogue koncertbelépőket is nyerhet október 18-ra a Papp László Sportarénába.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....