Bemutató

Toyota Yaris hazai bemutató

2014.09.18.

Megérkezett a hazai kereskedésekbe is a japán márka megújuló modellpalettájának legújabb tagja, a 2014-es Yaris. Ahogy azt már megszokhattuk, ezúttal sem aprózták el a ráncfelvarrás részleteit holmi átrajzolással csupán. A fiatalságot megcélzó, sportosabb külső és belső tulajdonságokat a TMH szakemberei mellett ismert énekesek és a humorista, Kovács András Péter interpretálták.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Izgalmas időket él mostanság a Toyota Motor Europe, tudtuk meg Krajcsovits Sándortól, a Toyota Motor Hungary PR és oktatási osztály vezetőjétől, legyen szó nagyvárosi közlekedésről, motorsportról vagy a hétköznapjaink rutinszerű helyzetváltoztatásához használt eszközökről. Utóbbiak esetében szó esett a hazai piac biztató számairól, miszerint 2014. január-augusztusi periódusának teljes magyar piacra vonatkoztatott mérlege 25 százalékos növekedést mutat. Ezen belül a Toyota részesedése 5,7 százalékos, mellyel a hatodik helyre pozicionálta magát a 888 darabos magánügyfél (6,9 százalékos részesedés) és 1783 darabos (5,3 százalék) céges eladásainak köszönhetően.

Krajcsovits Sándor a Toyota Motor Hungary PR és oktatási osztály vezetője - gyári fotók a képre kattintva

Az újdonság bemutatásának apropóján a márka folyamatosan bővülő B-szegmensbéli helyzetéről is szó esett. A kisautó jelenleg az 5. legnépszerűbb modell a hazai piacon, és az eddig megjelent három generációból közel 38 ezer darab talált gazdára az itthoni kereskedésekben. Az új Yaris rövid távú küldetése nem más, mint megtartani ezt a pozíciót, a jelenlegi 8,7 százalékos piaci részesedést feltornázni 10 százalékra, és legalább 1000 darab új modell értékesítésére szert tenni.

Az 1999-ben megjelent Yaris innovatív és úttörő mivoltát számtalan médiamegjelenés taglalta, különösen az Év Autója díj bezsebelését követően. A második generáció 2005-ben jelent meg, a kategóriában elsőként alkalmazva a térdlégzsákot és a smart-entry opciót. A 2011-ben megjelent harmadik generáció pedig a Touch&Go-val és a full hibrid hajtással ápdételte a népszerű kisautót. A most megjelent Yaris megújulását az előd modellhez kapcsolódó sajtóelemzések, kereskedői visszajelzések és az ügyfelek véleménye szülte. És hogy mennyire komolyan veszi a Toyota a fenti örökséget, azt a kutatás-fejlesztésbe fektetett 576 ezer munkaóra, a faceliftre szánt 85 millió euró és a kettő eredőjéből származó több mint 1000 új vagy áttervezett alkatrész megjelenése bizonyítja a jövevényben.

A TME történetében először fordult elő, hogy a brüsszeli székhelyű kutatás-fejlesztési részleg és a Dél-franciaországi Sophia Antipolisban működő dizájnközpont kooperációja révén születik egy új termék, melyet nemcsak Európában, hanem az öreg kontinens határain túl is módosítások nélkül dobnak piacra. Ennek megfelelően az AYGO-val megkezdett trendet folytatva az új Yaris is feltűnőbb stílusjegyeket hordoz. A „Keen Look” és „Under Priority” formanyelv által meghatározott alsó és felső orr-rész kialakításhoz igazították a fényszórókat és a lökhárítót, hátul pedig a legszembetűnőbb változást a LED-es hátsó lámpatestek és a diffúzorral egybeépített lökhárító kapta.

Külső paramétereit tekintve nem változott az új évjárat: hosszúsága 3895 mm-es maradt, szélessége és magassága (1695 mm és 1510 mm) ugyanúgy változatlan, mint a tengelytáv (2510 mm) és a csomagtartó (286 liter) űrmérete. A beltérben módosult részleteknél azonban már más a helyzet, így a méreteit meghazudtoló bőséges helykínálat akár selling point is lehet. A kabin tágasabbnak érződik, lágy tapintású burkolatok és kifinomultabb anyagminőségű felületek veszik körül a bent ülőket, valamint az enteriőr színvilága is trendibb lett. Kétségtelen, hogy odabent helyet foglalva a tekintetet a 7 hüvelykes (a korábbi verzióban 6,1”-os volt) érintőképernyős kijelző vonzza leginkább, amihez a legmodernebb Toyota Touch 2 multimédia rendszerek kapcsolódnak.

Fotó: TMH

A regionális fejlesztés eredményeként jegyzett új Yarisnál a terméktervezési osztály munkatársai a modell közkedvelt részeire fókuszálva igyekeztek jobb minőséget és erőteljesebb karaktert adni az újdonságnak. A komfortérzet javítása érdekében 20 százalékkal nőtt a karosszéria merevség, nagyobb felületű és vastagságú zajszigetelőket alkalmaztak, a nemkívánatos rezgések és zajok csillapítása érdekben új, csatolt hosszlengőkaros futóművet fejlesztettek és a padlólemez egyes részeit is módosították. Ennek köszönhető, hogy a zenehallgatás központi szerepet kapott a sajtókommunikációban, és az autót a „dalra fakaszt” szlogennel ismerheti meg a magyar közönség.

Puskás Peti szerint tényleg...

Motorok tekintetében két benzines és egy dízel aggregáttal, valamint egy hibrid hajtáslánccal rendelhető a faceliftes Yaris. Utóbbi esetében a rendszer működési elve a Prius II-vel megegyező (1.5 Full Hybrid, 100 LE), csupán az egy literrel jobb (3,3 l/100 km) gyár által megadott fogyasztási adatban érződhet a felhasználók számára a változás. A legnagyobb mértékű változáson az egyliteres, Mild Atkinson ciklusú motor esett át. A háromhengeres motornál a teljesítmény 69 lóerős lett, javult a károsanyag-kibocsátás (95 g/km) és a zaj- és rezgéscsillapítás is jobb lett. Ennek következtében a motor termikus hatásfoka kiemelkedő, meghaladja a 37 százalékot, ami a tömeggyártású benzinmotorok esetében eddig 30-35 százalékos volt. Az 1,33 literes benzinmotor (99 LE) és az 1,4 literes dízelmotor (90 LE) másodlagos módosításokon esett át, amelyek a zajok és rezgések csillapítását szolgálták. Ezek közé tartozik a motorkitámasztó rúd alkalmazása, illetve a kipufogórendszer jobb szigetelése.

A tájékoztatóban elhangzott, hogy Európában minden harmadik Yaris hibrid rendszerű, míg hazánkban az ügyfelek 18 százaléka választja a kombinált hajtásláncot. A dízelmotorral szerelt verzió továbbra is az országúti és autópályás, nagy futásteljesítményű felhasználás esetén javasolt. A rendezvény házigazdája Kovács András Péter stand-up humorista volt, a sztárvendégek pedig Knoll Gabi és Puskás Peti. Az általuk tesztelt modellek benyomásairól természetesen KAP beszélt bővebben, utóbbiak az autó élvezeti értékét és dalra fakasztó mivoltát ecsetelték csak a feltett kérdésekre válaszolva.

Kovács András Péter (balról), Knoll Gabi (középen) és Puskás Peti éppen arról beszélgetnek, hogy Gabit nemigen hagyta énekes kollégája vezetni a forgatások alatt

A humorista azzal indított, hogy soha nem vezetett még automataváltós autót és ezért mindig is azt hitte, hogy a Knight Rider c. filmben minden trükkfelvétel. Ez a tévhite annak köszönhetően oszlott el, hogy egyszer (véletlenül) 50 km/h-nál hátramenetbe tolta a fokozatválasztó kart, és máris úgy ment tovább, mint K.I.T.T a valóban trükkfelvételek során. A teljesítményről is szót ejtve említette a stand-upos, hogy murván könnyen kifarol az autó, és hogy tetszett neki az új egykaros ablaktörlő mechanika is. Egy másik motorral teljesen jól működött almaszeletelőként – tette hozzá a TMH PR szakembereit ugrató humorista. Aztán a térkínálatról is beszélt, mivel három gyerekkel és ráadásul iker-babakocsival kelnek legtöbbször útra Kovácsék, de elmondása szerint a költözést is jól bírta a tesztautó. Igaz, hogy íves a tetőfelület, de a két ajtós szekrényt tetőcsomagtartó nélkül is rögzíteni tudta a leleményes mókamester.

Az általunk szerzett benyomásokról egy hosszabb tesztben beszámolunk, viszont a 2 790 000 forintos alapáron megvásárolható kisautót bárki kipróbálhatja a márkakereskedésekben, és ha időben regisztrál a tesztvezetésre még akár Kylie Minogue koncertbelépőket is nyerhet október 18-ra a Papp László Sportarénába.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.30
A prémium B-SUV kategória elektormos úttörőjének hatótávja az új modellévtől 7 százalékkal magasabb....
2021.11.30
Új lendületet kapott a Ford népszerű egyterűje ..
2021.11.30
Hat nap alatt 126 ittas és hat bódult járművezetőt szűrtek ki a forgalomból a rendőrök Budapesten....
2021.11.30
A 2021-es miami Art Basel művészeti kiállításon a BMW M GmbH a részleg eddigi legerősebb....
2021.11.30
Szerdán zárul az év végi kötelezőkampány. Tavalyhoz képest átlagosan egyhavi díjjal járnak jobban a....
2021.11.30
Lassan tényleg ott tartunk, hogy a leglogikusabb, legmegfizethetőbb autókat az indiai piac kapja,....
2021.11.30
A repülőtér B és D portája közötti szakaszon kapott lángra a kocsi, egy sávon halad a forgalom –....
2021.11.29
A Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatójával, Tóth Péterrel készült interjúnk második....
2021.11.29
A magyar akkumulátoripari képzés fejlesztéséről írt alá megállapodást Palkovics László innovációs....
2021.11.29
Továbbra is Berlin a legnépszerűbb terület az autótolvajok körében – nagy különbséggel Brandenburg....