Országos Rallye Bajnokság

„Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth

2015.07.12.

A második szakasz végén történt, a céltól nem messze, egy balkanyarban. Az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettős lecsúszott az útról, és bár előzőleg a hétszeres bajnok azt mondta, ezek a nyitott, veszprémi pályák jobban „tolerálják” az apróbb hibákat, ezúttal sajnos nem így történt.

A Peugeot 208 T16 R5-ös nem csupán „fénysérüléseket” szenvedett a kicsúszáskor, így a hétszeres bajnok kénytelen volt úgy dönteni, hogy feladja az országos bajnokság idei ötödik futamát. „Három kilométerrel a cél előtt, már az aszfaltos részen volt az a balkanyar, amelyben lecsúsztunk az útról, be az árokba. Mély volt, úgyhogy felült a Peugeot alja az árok szélére, és bár a nézők kiszedtek minket, nem tudtuk folytatni, mert megsérült a hűtő, és valószínűleg a motor is.

S hogy addig mi történt? Az első szakaszon nagyon sokat hibáztam, volt néhány túlcsúszásunk, a második azonban már eléggé dinamikus volt, gyorsabbnak éreztem, mint az elsőt, de hát nem tudtuk befejezni, úgyhogy teljesen mindegy is...” – nyilatkozta csalódottan a Peugeot-Total Hungária Rallye Team pilótája. „Az első gyorsaságin sok mindenen meglepődtünk, volt minden gondunk-bajunk, de azután úgy álltunk oda a második rajtjához, mintha akkor kezdődött volna a verseny. És jól ment az autó, szépen ugrattunk, nem csúsztunk túl, egészen addig a nagyon nehéz féktávig, addig a trükkös balosig... Sajnos számunkra ott véget ért a verseny, most egy kicsit nyalogatjuk a sebeinket, beletelik majd néhány napba, mire feldolgozzuk a történteket, de utána húzunk egy vonalat és megyünk tovább. Irány Kassa!” – tette hozzá a navigátor, Szőke Tamás. 

S hogy mi történt pontosan az autóval? Miért nem választották ifjabb Tóthék, hogy élnek a szuperrali szabály adta lehetőséggel, és büntetéssel ugyan, de folytatják? „Az autó eleje összetört, megsérült a hűtő, és bár Janiék átjöttek a célon, addigra már annyira magas volt a vízhőmérséklet, hogy nem jöttek tovább a szervizbe, mert nem akartak még nagyobb kárt okozni. Motort nem tudunk cserélni, úgyhogy nincs más választásunk, kivesszük és kiküldjük a Peugeot-hoz szervizelésre” – nyilatkozta a TRT csapat főnöke, Tagai Tamás.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....