Honda

Túl a benzinen, de még az elektromoson innen

2022.02.24.

A robbanómotor és az villanyhajtás okos kompromisszuma az új HR-V, amiben a legjobb arcát mutatja a hibrid technológia.

Nagy tempót diktál magának a Honda: célkitűzései szerint 2030-ra modellkínálatának 40 százaléka áll elektromosan is közlekedni képes kocsikból, 2035-ben már 80 százalékos lesz ez az arány, 2040-ben pedig minden modelljét áram hajtja majd. Ahhoz, hogy a gyártó tarthassa ezt az ütemtervet – meg persze a tempót a konkurensekkel – az átállást már most erőltetett tempóban kell előkészíteni. Ennek megfelelően a modellkínálatból sorra kopnak ki az elektromos hajtást nélkülöző kocsik, és érkeznek az új korszak képviselő: a Honda e persze külön kategóriát jelent, de a CR-V és a Jazz után már a HR-V is úgy érkezett meg, hogy azt kizárólag hibridként árulják.

Noha a Honda már rutinosan villamosítja modelljeit, azért a HR-V-nél nagy volt a tét, hiszen a típus – amelynek története 1988 óta íródik –, fontos és kelendő modellje a gyártónak. Nemcsak világszerte, itthon is népszerű. A Honda tavaly Magyarországon 1133 autót adott el, ehhez képest a HR-V utolsó még nem kifutó évében majd 400 kelt el a típusból.

Az új modell sikere a külsőn biztosan nem fog múlni: miközben az ős HR-V bátran volt durván szögletes, a harmadik generáció nem lóg ki a sorból, a mai trendeket követő részletmegoldások adnak ki egy modern, tetszetős összképet. Talán egyedül az orrészbe olvadó hűtőrács látványa okoz kisebb izgalmakat. És egyértelműen jót tett a kocsi megjelenésének, hogy arányain némileg változtattak: miközben maradt a 4340 milliméteres hossz, némiképp alacsonyabb lett és leheletnyit nőtt a hasmagassága. A Honda kompakt, globális platformjának továbbfejlesztett változatára épülő HR-V utasterében látványra és tapintásra is minőségiek az anyagok. Hátul is kellően tágas, és mivel a tetővonal nem lejt meredeken a fejtér is megfelelő. Érdekes megoldás, hogy az óracsoportot megosztották: jobboldalon hagyományos mutatós megoldást választottak, baloldalon pedig LCD-kijelző kapott helyett, ahol többek között a hibrid rendszer működését láthatjuk.

Az HR-V-be kerülő e:HEV hajtáslánc a Jazz-ből már ismert, ugyanakkor itt megnövelték a teljesítményét. A HR-V -ben 131 lóerős a teljesítmény, a nyomaték pedig 253 Nm. A Jazz-hez képest az akku továbbfejlesztett: 48 cella helyett itt már 60 található benne. Az HR-V-ben az üzemanyagtank az elő ülések alá került, az akku meg hátra, ami a súlyelosztás mellett a raktér kihasználhatóságára is jótékony hatással volt: a hátsó ülőlapok is előre dönthetők, így teljesen sík terület alakítható ki.

Azt, hogy milyen hajtási módban gurul a HR-V, a sofőr nem tudja választani. Alapvetően elektromos hajtással indul az autó és városi tempó mellett ez egy így is marad, amíg az akkuban van tartalék. Amikor már nincs, akkor belép az 1,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor, ám egyelőre csak áramtermelőként, a közvetlen hajtásban ekkor nem vesz részt. Nagyobb sebességnél viszont már a hajtásba is bekapcsolódik a benzinmotor. Rövid tesztutunkon annyi bizonyossá vált: a rendszer rendkívül finoman, észrevétlenül működik és figyelni kell, ha tudni akarjuk, mikor vált üzemmódot a hajtáslánc. A gyártó szerint a kocsi a három különböző üzemmódot váltva öt liter körüli fogyasztásra képes.

Bár nem sportos, normál felhasználáshoz megfelelő a gyorsulási képesség, a százas tempót úgy tíz másodperc alatt éri el a HR-V, amelyből nem hiányzik a Honda SENSING menetbiztonsági csomagja. Ez utóbbi egyik újdonsága a kis sebességű automatikus fék, amely szonárokat használva időben felismeri, ha akadály kerül elénk, és közbe is lép szükség esetén. Parkolóházban például, ha véletlenül hátramenetben hagytuk a váltót, miközben előre mennénk, akkor a rendszer megóv minket a koccanástól. A HR-V alapmodellje is gazdagon felszerelt, így az alapmodell ára, ha kicsivel is, de átlépi a tízmillió forintot. Itthon évi 300 darab eladását tervezik.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....