koronavírus elleni küzdelem

A turizmus újraindulására vírusmentes tisztasági protokollal állnak készen a különjárati buszok

2020.05.12.

A tavalyi évben a GDP több mint 10 százalékát kitermelő turisztikai szektor minden szereplője a turizmus biztonságos újraindításán dolgozik. A következő időszakban a legfőbb szempont az egészség védelme lesz.  A magyar különjárati autóbuszos cégek felkészülten állhatnak az indulás elé, a NiT Hungary ugyanis vírusmentesítő tisztasági és egészségügyi protokollt dolgozott ki számukra. 

A turisztikai célú buszos személyszállítás is rendkívüli időket él meg. Át kell vészelnie egy olyan időszakot, amikor teljes mértékben elmaradnak a szezonban megszokott bevételek, és a forgalomból kivonva állnak a nagy értékű járművek. Ebben a szokatlan, nehéz helyzetben a vállalkozások arra törekszenek, hogy az újrainduláskor alkalmazkodjanak a megváltozott körülményekhez és a fokozottabb higiéniai követelményekhez. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) a turisztikai személyszállításban érintett tagjai részére egy kétkomponensű, mechanikai tisztítási és fertőtlenítő szakaszból álló vírusmentesítő protokollt ajánl, melyet szakértők segítségével dolgoztak ki.

A vírusmentesítő protokoll letöltése

„Nehéz időket élünk. Az egészség, az emberi élet mindennél fontosabb. Remélhetőleg előbb-utóbb vége lesz a koronavírus-járványnak, és fokozatosan újraindulhat a turizmus is. Rendkívüli módon figyelnünk kell arra, hogy egészségesen utazhassunk, ügyelve arra, hogy a járvány ne térhessen vissza egy második hullámmal. Éppen ezért példaértékű a NiT Hungary kezdeményezése, hiszen a vírusmentes járatok az autóbuszos közlekedésben biztosítják, hogy nyugodtak lehetünk majd, amikor felszállunk egy buszra” – emelte ki Kiss Róbert Richárd, Prima Primissima díjas turisztikai újságíró, kommunikációs szakember, a kezdeményezés egyik szakmai támogatója.

A szakmai szervezet által ajánlott eljárás tartalmaz egy teljes belső takarítást, ideértve minden felület, burkolat tisztítását, vegyszeres fertőtlenítését, a légkondicionáló rendszer szakszerű tisztítását, illetve egy olyan technológiai eljárást, amely biztosítja az autóbuszok belső terének vírusmentesítését. „A busz mechanikai tisztítása után egy szórófejes eljárással, porlasztott formában viszünk fel a felületre egy speciális nanotechnológiás szert, amely egyszerre bír fertőtlenítő és tisztító hatással. Száradás után a felvitt anyag filmszerű réteget képez mindenfajta felületen, amely akár 10 napig megakadályozza a vírusok, baktériumok és gombák megtapadását” – ismertette a folyamat lényegét az ajánlott technológiát kidolgozó cég szolgáltatásvezetője. A szer, amelyet repülőtereken, légitársaságoknál és mentőszolgálatoknál is alkalmaznak, nem kerül többe az átlagos tisztítószereknél.  A technológiai betanulás után bárki képes alkalmazni, így könnyen beilleszthető a személyszállító cégek takarítási rutinjába.

Az ajánlott fertőtlenítés és vírusmentesítési eljárás előírás szerinti folyamatos alkalmazása mellett a protokoll része a már jól ismert védőfelszerelések – arcmaszk, védőkesztyű és  kézfertőtlenítő – rendszeresítése a járművön. „Már teszteljük az ajánlott eljárást, és azt tapasztaljuk, hogy könnyen beilleszthető a napi takarítási programba, hiszen a szer spray változatban is elérhető, amit az autóbusz-vezetők is magukkal tudnak vinni. Az árképzésben azonban változások lehetnek, hiszen a védőfelszerelések, a kézfertőtlenítő szerek, törlőkendő biztosítása mellett speciális utaztatási szabályok is várhatóak. A fertőtlenítés pluszköltsége és az 1,5 méteres szociális távolság miatti korlátozott utasszám előreláthatóan árnövekedést fog eredményezni” – hívja fel a figyelmet Jakus József, a Travel Trans Union Bt. ügyvezető igazgatója. 

A turisztikai szektor mihamarabbi újraindulása minden szereplő elemi érdeke. A jövőben az állandó vírusvédelem egy turistabusz utasterében is igényként jelenhet meg. Ennek feltételeit biztosítja a szakmai érdekképviselet ajánlása, amely biztonságos, tiszta, higiénikus környezetet garantál minden buszra szálló turista számára.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....