FIAT
A Fiat úgy próbálja visszanyerni versenyképességét az európai piacon, hogy két részre osztja majd a kínálatát: az egyik oldalon az 500-as széria áll majd prémiumközeli kis és kompakt autókkal, a másik oldalon a Panda által fémjelzett olcsó és nagy használati értékkel bíró kocsik lesznek.
Luca Napolitano, a Fiat európai vezetője azt is elárulta, hogy az első divíziónak az Emotional (érzelmes), a másodiknak a Rational (racionális) nevet fogják adni. Előbbibe az 500-as modellcsalád mellett az új, Mazda MX-5 alapokon nyugvó roadster tartozik majd bele, de érkezik egy nagyobb ferdehátú modell is, amely az 500X technikájára épül majd. Ezzel a 2016-ban érkező kocsival az egyre nagyobbra növő, és már 5 ajtóval is kapható Minitől szeretnének vevőket elcsábítani.
A 2016-ban induló racionális vonal a Pandával elkezdett irányvonal mentén épül majd fel, készül egy egy kategóriával nagyobb kisautó (talán Uno néven), és egy kompakt ferdehátú és kombi, amelyek a nemrég bemutatott Aegeán alapulnak majd. Ezek a modellek ugyan árban nem tudnak majd bemenni a rendkívül olcsó Daciák alá, de a tömegmodelleknél (Skoda, Hyundai-Kia) azért valamivel kedvezőbb árúak lesznek. Ezt többek között úgy érik majd el, hogy csak egyféle felszereltség, kétféle motor, és négyféle külső szín közül lehet majd választani. A luxus felszereltséget (jobb audió, navigáció) várhatóan a kereskedő fogja beépíteni a kocsikba.
A Fiatnak szüksége van a belső átszervezésre, mert az utóbbi két évtizedben jelentősen estek az eladásai Európában. 1997-ben, amikor az első generációs Punto tarolt, még 1,27 millió autót adtak el Európában, ami közel 9,4 százalékos piaci részesedést jelentett. Tavaly a Fiat már csak 583 ezer autót adott el, és 4,5 százalékos piaci részesedést ért el.