Xiaomi

Új fotók a Xiaomi SU7 szedánjáról a startpisztoly eldördülése előtt

2024.02.09.

Új, jó minőségű fotók szivárogtak ki a kínai közösségi médiában a Xiaomi SU7 szedánról, amelyet a Porsche Taycanhoz és a Tesla Model S-hez hasonlít a nyugati szaksajtó.

A képek az autó hivatalos, bemutató előtti fotózásán készültek. Az autót most már minden oldalról láthatjuk. Különös ismertetői: szokatlan alakzatú keréktárcsák, visszahúzható légterelők, LiDAR rendszer, az oldaloszlopon elhelyezett arcfelismerő kamera, hátul pedig a méretes márkafelirat.

A Xiaomi SU7 mérete 4997 x 1963 x 1455 mm, tengelytávja pedig kereken három méter. Vagyis kimondottan nagy szedánról van szó, amelyet kétféle hajtáslánccal kínálnak majd: hátsókerékhajtással, 300 lóerős motorral, illetve összkerékhajtással, 673 lóerős maximális teljesítménnyel. A kedvezőbb árú változat BYD akkumulátorcsomaggal, míg a drágább változat CATL akkumulátorral lesz hajtva. A jármű önsúlya 1 980 kilogramm, a végsebessége pedig 210 kilométer per órában van korlátozva.

Hírek szerint a Xiaomi az év végéig tervezi az autót bemutató hivatalos sajtókonferencia megtartását, és azonnal meg is kezdődik az előrendelések felvétele. A pontos dátumot egyelőre nem jelentették be, de a kínai média szerint december 27-én lesz erre különleges alkalom, mert aznap lesz ezer napja annak, hogy elsősorban az okostelefonjairól ismert, alig 13 éve alapított Xiaomi beharangozta az autógyártással kapcsolatos terveit.

Érdekes tény: magukat az autókat nem a Xiaomi gyártja, hanem a Beijing Automotive Industry Holding, vagyis az állami kézben lévő pekingi BAIC csoport. A minap a helyi média arról is beszámolt, hogy a Xiaomi SU7 a BAIC pekingi gyárában a gyártósori ellenőrzés ötödik szakaszába lépett. A gyár decemberben 300 tesztautó gyártását tervezi, és 2024 elején készül a sorozatgyártás megkezdésére.

A kínai média szerint a Xiaomi azzal fenyegetőzött, hogy hárommillió jüanos (140 millió forint) bírsággal fogja sújtani azokat, akik kiszivárogtatták a képeket. Nem világos, hogy a „kémek” milyen titkok árultak el, hiszen a kínai ipari minisztérium adatbázisába már felkerültek képek az autóról.  A szaksajtó szerint a bírsággal való fenyegetőzés inkább a PR-kampány része lehet, semmint komoly szándék. Mindenesetre a fotók bejárták már a nyugati szaksajtót, napokkal a startpisztoly eldördülése előtt.

A PR-fogás gyanúját erősíti a cég vezérigazgatójának, Lei Junnak az interjúja is, amelyben arról beszélt, hogy mit gondol a cég autópiaci törekvéseiről. A vállalat vezetője elismerte, hogy a saját autó létrehozásának projektje a kezdetek kezdetén megijesztette. Leginkább amiatt aggódott, hogy eleinte nem lesz népszerű az autó, az emberek nem fogják megvenni. De a fonák helyzettől is tartott: jól indul a beruházás, sok megrendelés érkezik az autóra, de ezzel nem tudnak lépést tartani, ami hosszú várakozásokhoz vezet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.22
Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel....
2024.02.22
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) tagjainak díjbevétele meghaladta az 1560 milliárd forintot....
2024.02.22
Az ABB bejelentette, hogy felvásárolta a Sevensense svájci start-up céget, amely az autonóm mobil....
2024.02.22
Három hét alatt három baleset is történt a Magyar Közút munkaterületein, melyet figyelmetlen....
2024.02.22
Nézze meg a videót! ..
2024.02.22
Az EU innovációs keretrendszerének egyik legnagyobb projektje a TwinEU projekt, melynek célja, hogy....
2024.02.22
Eladás a termelés felpörgetése helyett: az Eberspächer eladja az új bulgáriai gyárat. A beszállító....
2024.02.22
A két erdész ismerős terepen haladt, mégis befürdött - írja a parameter.sk. ..
2024.02.22
Hétfőn délelőtt közlekedésbiztonsági akciót hajtott végre a szlovák rendőrség, amely során két....
2024.02.21
Nehéz objektíven megmagyarázni a BMW XM létezésének jogosságát, de ha már itt van, csapjunk a lovak....