Lotus
A Geely Holding Group megvásárolta a DRB-Hicomtól a veszteséges Proton 49,9, és a Lotus 51 százalékát. Az eladó cég megtartja a Protonban a többségi részesedését, de a Lotus maradékától állítólag meg akar szabadulni. A tranzakció véglegesítése júliusra várható.
A most bejelentett üzlet révén a Protonnak elérése lesz a Geely hajtásláncaihoz és platformjaihoz, a kínai cég pedig kap egy nagy lökést a maláj piacon az ott otthonosan mozgó és nagy hálózattal rendelkező Proton segítségével. A Geely közleménye szerint az üzlet lehetővé teszi azt is, hogy a kutatás-fejlesztés, a gyártás és a piaci jelenlét területén szinergiák jöjjenek létre a vállalatok között. Állítólag a nemrég az Opelt megvásároló PSA-csoport is versenyben volt a Protonért vívott harcban.
„Azzal, hogy a Proton és a Lotus márkák csatlakoztak a portfoliónkhoz, a Geely-csoport megerősítette a globális lábnyomát, és kiépített egy hídfőállást egy fontos délkelet-ázsiai piacon. A Geely biztos benne, hogy szép jövő vár a Protonra. Értékeljük a márka történelmét és kultúráját, és azon leszünk, hogy visszaállítsuk a márka régi fényét a Geely innovatív technológiája és menedzsment forrásai segítségével” – nyilatkozta Donghui Li, a Geely Holding Group elnök-vezérigazgatója.
„A Volvo Cars revitalizálásával szerzett tapasztalatainkat felhasználva azt a célt is kitűztük, hogy kihasználjuk a Lotusban rejlő potenciált. A fejlődés új szakaszába akarjuk léptetni a céget, felgyorsítjuk és kibővítjük az új modellek és technológiák fejlesztését” – tette hozzá.
A hír hátteréül annyit, hogy a Proton 1996 óta volt a Lotus többségi tulajdonosa. A norwichi sportautó-gyártó hosszú idő után először tavaly tudott nyereséget termelni. A Geely-t 1986-ban alapították, eredetileg hűtőszekrényeket gyártó vállalatnak, autókat csak 2002 óta készítenek. 2010-ben vették meg a Volvót, és két évvel később a londoni taxikat gyártó The London Taxi Company-t is.