Az európai piac legaranyosabb négyüléses villanyautója köszön el, hogy átadja helyét kínai utódjának.
Korábban írtunk már arról, hogy kik azok a személyek, akik egyes autógyártók mögött állnak jelentős tulajdonrészükkel. Itt az ideje, hogy közelebbről mutassunk be egy ilyen személyt, a Magyarországon kevéssé ismert, de a globális autóiparban nagyon fontos szerepet betöltő Li Shufu-t.
Várható volt, hogy komoly változásokon megy majd át a smart (eddig így, kisbetűvel írtuk), miután nagyrészt felvásárolta a kínai autóipari óriás, a Geely.
Minden bizonnyal a Lotus utolsó olyan sportautóját láthatjuk, amit csak egy bitang erős benzinmotor hajt.
A kínai multimilliárdos cégfelvásárlásokkal folyamatosan gazdagítja kollekcióját, miközben újabb márkákat is kreál.
A sanghaji elektronikus tőzsdére készül a Geely kínai autógyártó, ahol csaknem 3 milliárd dollárt kíván begyűjteni, hogy új járműmodellek és technológiák fejlesztésébe fektethessen.
Egyre több kínai járműipari telephelyen indul meg a termelés.
A Volvo és tulajdonosa, a kínai Geely motorszállításra adják a fejüket. Az Automobilwoche beszámolója szerint a svéd márka autóin kívül Mercedes modellekben találkozhatunk majd a gyártó erőforrásaival.
A Volvo Cars és a Geely azt tervezi, hogy meglévő belső égésű erőforrás tevékenységeiket egy önálló üzleti egységben vonják össze, és ezzel egy olyan új, globális beszállítói hátteret hozzanak létre, amely új generációs belső égésű és hibrid hajtásláncok fejlesztésével fog foglalkozni.
Az egyik legnagyobb német és kínai autógyártó megállapodott arról, hogy közösen gyártják a Smart kisautók új, teljesen elektromos változatát Kínában - jelentett be a két cég csütörtökön.