haszongépjárművek

Új generációs városi busz a Scaniától

2019.10.28.

Az új Scania Citywide kisebb üzemanyag-, illetve energiafogyasztást, nagyobb utaskapacitást, jobb vezethetőséget, valamint az utasoknak és a járművezetőknek nagyobb kényelmet kínál.

A Scania október 17-én bemutatta az új generációs autóbuszait városi és elővárosi alkalmazásokhoz. A Scania Citywide akkumulátoros elektromos busszal az élen a család mindenféle hajtásmóddal kínál majd buszokat az alternatív üzemanyagok legszélesebb választékára a piacon.

Az új Scania Citywide buszcsaládot kisebb üzemanyag-fogyasztás, nagyobb utaskapacitás, jobb vezethetőség, valamint az utasok és a járművezetők számára is jelentősen nagyobb kényelem jellemzi – mondta Anna Carmo e Silva, a Scania városi és távolsági buszokkal foglalkozó részlegének vezetője. „Az vezérelt bennünket, hogy egy tágasabb, világosabb és letisztultabb buszt tervezzünk. A globális felmelegedés visszafordításához kulcsfontosságú, hogy a buszok minden kényelmi igényt kielégítsenek, hiszen így lehet több embert meggyőzni, hogy közösségi közlekedésre váltson.”

A hét- és a kilencliteres motort, valamint a villanymotort oldalt helyezik el, ami a 12 méteres, alacsonypadlós városi buszokon három további ülés beépítését teszi lehetővé a hátsó tengely mögött. Továbbá az elülső tengely megnövelt teherbírása még két ülés beszerelését engedi meg. Összességében a teljes utaskapacitás körülbelül száz főre nőtt a hajtástól és az elrendezéstől függően.

A városi alkalmazások esetében leggyakoribb, hétliteres motorral felszerelve az üzemanyag-fogyasztás három–öt százalékkal csökkent. A váltó továbbfejlesztett működésével együtt további egy–három százalék érhető el. A stop-start funkció bevezetésével nyolc százalékkal mérséklődött a gázolaj- és a biodízel-fogyasztás, míg a gázüzemű modellek esetében ez az érték akár 15 százalék is lehet.

Az elővárosi alacsonybelépésű buszoknál további üzemanyag-megtakarítás érhető el a Scania Opticruise alkalmazásával. Ezenkívül a csökkentett légellenállás, a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás (CCAP), az elektromos hűtőventilátor, a csak SCR-es kipufogógáz-utánkezelés és a kisebb saját tömeg is kedvezően befolyásolja az üzemanyag-hatékonyságot.

Az új Scania Citywide teljesen új stílusú belsőterét a tető és az oldalfalak világos színei jellemzik. Az oldalablakok nagyobbak és magasabb a tetővonal, ami több természetes fényt eredményez a busz belsőterében. Megnövelték a tető magasságát, az oldalsó tetőpanelek pedig sík kialakításúak, ami az utastér világosságát és térérzetét egyaránt javítja. A szélesebb folyosó és a rejtett mennyezeti világítás a busz teljes hosszában tovább fokozza a tágasság érzetét és a kényelmet. Az utasok és a járművezető is a jobb légáramlású szellőzés előnyét élvezheti. A jobb belső térkialakítás gyorsítja az utasáramlást, ezáltal rövidíti a megállókban töltött időt.

Az alacsonypadlós változat hátsó részén egy további ablak is található a jelenlegi Citywide típushoz képest, ami a motor eltérő elhelyezésének köszönhető. Ráadásul az ügyfelek választhatnak kiegészítő alsó ablakokat is az elülső és a hátsó tengely közé, amelyek még több fényt engednek be az utastérbe.

Az üzemeltetők számára nagyon fontos a tisztaság fenntartása, így ennek megkönnyítésére a buszt minimálisra csökkentett résekkel és élekkel alakították ki, hogy egyszerűsítsék a mindennapos takarítást. Az új vezetőállás ergonómiáját jelentősen javítja a pedálok jobb elhelyezése, a nagyobb lábtér, a magasságállítási funkciók, a minden irányban fokozatmentes ülésállítás, a jobb kilátás és a kezelőelemek könnyebb elérhetősége. A műszerfalon majdnem mindegyik gomb CAN-alapú, ezért könnyedén személyre szabható különféle helyi alkalmazásokhoz.

Az új városi és elővárosi buszcsaláddal a virtuális kerítést használó Scania Zone rendszer is elérhető mindegyik hajtáslánchoz, amely segít a járművezetőnek betartani a városokban az egyre szigorúbb forgalmi korlátozásokat a levegőszennyezés visszaszorítása és a biztonság fokozása érdekében.

Teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, hogy az ügyfeleknek az egész rendszert figyelembe kell venniük a legjobb teljes körű üzemeltetési gazdaságosság eléréséhez – mondta Carmo e Silva. „Ez persze olyan tényezőket is magában foglal, mint az üzemanyag-takarékosság, az üzemidő, a teljesítőképesség, az utasok tetszésének elnyerése és a kapacitás. Mindezeket a szempontokat kíméletlenül figyelembe vettük az új Scania Citywide tervezésekor, így meggyőződésünk, hogy egy rendkívül versenyképes városi és elővárosi buszt kínálunk mostantól a ma és a holnap alkalmazásaihoz.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....