Toyota Highlander

Új motort, új technológiákat kap a Highlander

2022.05.23.

A következő modellévre egy sor fejlett kényelmi technológiával egészíti ki a Highlander felszereltségét a Toyota. Ezeknél is fontosabb azonban egy vadonatúj hajtásláncopció megjelenése.

Három évvel az új generációs modell bevezetése után a Toyota elérkezettnek látta az időt, hogy új technológiákkal erősítse meg a Highlander szabadidőjármű piaci pozícióit.

A legújabb autóipari trendekkel összhangban a Toyota két 12,3 colos képernyővel szereli fel felső-középkategóriás szabadidőjárművét: a korábbi 7 colos digitális műszeregység helyébe lépő monitor négyféle formátumban képes megjeleníteni a vezetéshez szükséges információkat, míg a középkonzolon az eddigi 8 colos kijelzőt váltja a nagy képátlójú, tükröződésmentes érintőképernyő. Szintén a digitális ökoszisztémához kapcsolódó fejlesztés, hogy ergonomikusabb helyre került az okostelefonok vezeték nélküli töltésére szolgáló felület.

Míg a 2,5 literes, soros négyhengeres benzinmotor köré épülő, különösen takarékos hibrid hajtáslánc változatlanul lép át a következő modellévbe, ennek alternatívája, a 3.5 V6-os erőforrás kikerül a kínálatból, helyébe pedig egy 2,4 literes, soros négyhengeres turbómotor lép. A 269 lóerős, T24A-FTS kódjelű erőforrás elődjénél 17 százalékkal nagyobb, 419 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkezik, üzemanyag-fogyasztása megegyezik az elődmotoréval, NOx-kibocsátása viszont több mint 50 százalékkal kedvezőbb annál. A turbómotor akár 2250 kilogrammos fékezett utánfutót képes vontatni, elektronikus vezetőtámogató rendszerei pedig megakadályozzák a vontatmány becsóválását.

A motor elsőkerékhajtással, valamint kétféle összkerékhajtással társítható: az egyszerűbb rendszer a hajtóerő legfeljebb 50%-át képes a hátsó tengelyre juttatni, a kifinomultabb konfiguráció nyomatékvektor-szabályozó rendszere pedig a két hátsó kerék között is meg tudja osztani az erőt, megelőzve a tapadásvesztést.

Az új erőforrás, és az ahhoz kapcsolódó hajtástechnológiák várhatóan az összes olyan piacon megjelennek, ahol az eddigi V6-os benzinmotor elérhető volt. Az Európai Unióban várhatóan továbbra is kizárólag a hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a Toyota nagyméretű crossovere.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.05
A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV közelmúltbeli bemutatását követően a Mazda bejelentette, hogy....
2022.07.05
Összeütközött négy személygépkocsi Budapest XXII. kerületében, a 6-os főút belterületi szakaszán, a....
2022.07.05
Az átalakulásra való jobb felkészülés érdekében a járműipari beszállító Eberspächer átszervezi....
2022.07.05
A Schaeffler család növelte részesedését a Vitesco autóipari beszállítóban – írja az automobilwoche....
2022.07.05
Várhatóan 14 óráig szünetel a vonatközlekedés a Budapest-Cegléd vonalon, mert Üllő és Vecsés között....
2022.07.05
Függetlenül attól, hogy hónapok óta 400 forint körül mozog a forint-euró árfolyam, folyamatosan....
2022.07.05
Az Audi Hungaria Általános Művelődési Központban érettségiző diákok és a szakképzési tagozat....
2022.07.05
Közel három évtizede működtet Szegeden Suzuki márkakereskedést Veszprémi Károly, ugyanott, ahol....
2022.07.05
A 450 millió dolláros közös tőkebefektetéssel Észak-Amerika legnagyobb nyilvános e-töltő....
2022.07.05
A Bosch és a Volkswagen a tervek szerint együttműködhet az autonóm vezetés témakörében. A....