Toyota Highlander

Új motort, új technológiákat kap a Highlander

2022.05.23.

A következő modellévre egy sor fejlett kényelmi technológiával egészíti ki a Highlander felszereltségét a Toyota. Ezeknél is fontosabb azonban egy vadonatúj hajtásláncopció megjelenése.

Három évvel az új generációs modell bevezetése után a Toyota elérkezettnek látta az időt, hogy új technológiákkal erősítse meg a Highlander szabadidőjármű piaci pozícióit.

A legújabb autóipari trendekkel összhangban a Toyota két 12,3 colos képernyővel szereli fel felső-középkategóriás szabadidőjárművét: a korábbi 7 colos digitális műszeregység helyébe lépő monitor négyféle formátumban képes megjeleníteni a vezetéshez szükséges információkat, míg a középkonzolon az eddigi 8 colos kijelzőt váltja a nagy képátlójú, tükröződésmentes érintőképernyő. Szintén a digitális ökoszisztémához kapcsolódó fejlesztés, hogy ergonomikusabb helyre került az okostelefonok vezeték nélküli töltésére szolgáló felület.

Míg a 2,5 literes, soros négyhengeres benzinmotor köré épülő, különösen takarékos hibrid hajtáslánc változatlanul lép át a következő modellévbe, ennek alternatívája, a 3.5 V6-os erőforrás kikerül a kínálatból, helyébe pedig egy 2,4 literes, soros négyhengeres turbómotor lép. A 269 lóerős, T24A-FTS kódjelű erőforrás elődjénél 17 százalékkal nagyobb, 419 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkezik, üzemanyag-fogyasztása megegyezik az elődmotoréval, NOx-kibocsátása viszont több mint 50 százalékkal kedvezőbb annál. A turbómotor akár 2250 kilogrammos fékezett utánfutót képes vontatni, elektronikus vezetőtámogató rendszerei pedig megakadályozzák a vontatmány becsóválását.

A motor elsőkerékhajtással, valamint kétféle összkerékhajtással társítható: az egyszerűbb rendszer a hajtóerő legfeljebb 50%-át képes a hátsó tengelyre juttatni, a kifinomultabb konfiguráció nyomatékvektor-szabályozó rendszere pedig a két hátsó kerék között is meg tudja osztani az erőt, megelőzve a tapadásvesztést.

Az új erőforrás, és az ahhoz kapcsolódó hajtástechnológiák várhatóan az összes olyan piacon megjelennek, ahol az eddigi V6-os benzinmotor elérhető volt. Az Európai Unióban várhatóan továbbra is kizárólag a hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a Toyota nagyméretű crossovere.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.28
Az autókban számos olyan apró funkció rejlik, amelyek a kényelmet és a biztonságot szolgálják,....
2025.12.28
A CUPRA újra a határokat feszegeti a nagy teljesítményű design világában: visszatér a legendás,....
2025.12.28
Elkezdődött a visszaszámlálás, hamarosan az utakon a Volkswagen ID. Polo! - írja Facebook-oldalán a....
2025.12.28
Szombat este Leondingban (Linz-járás) a B1-es autóúton egy gyorshajtót kaptak el, aki majdnem 100....
2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....