Párizsi Autószalon
Az egyelőre még név nélküli, tisztán elektromos hajtású modell ötajtós ferdehátú karosszériát kapott, hátul csúsztatható ajtókkal. Mivel a kocsinak nincs belső égésű motorja, a hűtőmaszk nélküli orr rövid és tömpe, a tetővonalnak pedig az az érdekessége, hogy túlnyúlik a csomagtérajtón.
A tanulmányból előreláthatólag 2019-re lesz szériaautó, amely a Matthias Müller Volkswagen vezérigazgató ígérete, és az európai mérési szabvány, a NEDC szerint 4-500 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel, és a töltése csak negyed órát vesz majd igénybe.
A BMW i3-assal ellentétben a karosszéria nem egzotikus anyagokból, hanem acélból fog készülni, így az ár mérsékelt lehet. Mivel nincs hagyományos motorja, a Volkswagen mérnökei a Golf-méretű karosszériában állítólag Passat-méretű utasteret tudtak kialakítani. Az autó a beépített SIM kártyával folyamatos internetkapcsolatban lesz, és többféle alkalmazást is le lehet tölteni hozzá a Volkswagen app store-ból.
Megjelenésekor ez már a második, dedikáltan elektromos Volkswagen lesz, a Budd-e kisbusz szériaváltozata ugyanis már 2018-ban megékezik a kereskedésekbe. Ezen a két típuson kívül a gyár tervez még egy elektromos szabadidő-autót, egy luxusszedánt, és egy sportautót is. Ezekkel a modellekkel az a gyár célja, hogy 2025-re évi egymillió tisztán elektromos autót tudjon értékesíteni.