- csepp- és ütésálló indítókulcs

Új támogatási rendszerrel megy a kínai gyártóknak Macron

2024.01.09.

A francia kormány 2024 januárjától változtat az eddigi elektromos autóvásárlást támogató rendszeren, célzottan erősítve a francia és európai autógyártó ipart a kínai versenytársakkal szemben. A 'zöld bónusz' - korábban minden elektromos autóra vonatkozó, egységesen 5000 eurós támogatás - mostantól szigorúbban veszi figyelembe az autó életciklusát és összetevőit, beleértve az elektromos akkumulátort.

A kormányzati bejelentés szerint a korábbi szabályozás csak a CO2-kibocsátást vette figyelembe vezetés közben, de mostantól az egész gyártási folyamatot is figyelembe veszik. Az új szabályok szerint minden elektromos autó 'zöld pontszámot' kap, amely a francia és az EU-beli gyártási vonalak visszahozását célozza.

Az energiaátmeneti miniszter, Agnès Pannier-Runacher szerint a reformált 'zöld bónusz' a legzöldebb elektromos autókat, különösen a Franciaországban és az EU-ban gyártottakat jutalmazza, ezáltal ösztönözve a helyi munkahelyteremtést és az árak csökkentését.

Az új rendszer hat új CO2-kibocsátó tényezőt vesz figyelembe, beleértve az acél- és alumíniumgyártás kibocsátásait, a kritikus nyersanyagok használatát az autó és az akkumulátor testében, valamint az autó összeszerelését és szállítását.

A bónusz összege elérheti az 5000 eurót autónként, és akár 7000 euróra is nőhet a szegényebb háztartások számára. A finanszírozásra 1 milliárd eurót különítettek el.

Carlos Tavares, a Stellantis elnöke régóta sürgeti a kormányzatot, hogy lépjen fel a kínai gyártók ellen. Franciaország, a Reanult és a Stellantis otthona, szorosan figyeli Kínát, amely az EU piacát elárasztja saját elektromos autóival. Az Európai Bizottság adatai szerint a kínai márkák 2022-ben az EU elektromos autó piacának 8%-át érték el, és ez 2025-re akár 15%-ra is nőhet.

A Ptolemus Consulting Group szerint a kínai elektromos autók árak 2015 és 2022 között körülbelül 50%-kal, 67 000 euróról 32 000 euróra csökkentek, míg az európai elektromos autók árak ugyanebben az időszakban 17%-kal, körülbelül 49 000 euróról több mint 55 000 euróra nőttek.

Emmanuel Macron francia elnök is többször kifejezte aggodalmát a kínai autógyártók gyors terjeszkedése miatt, és szükségessé tette a helyi ipar védelmét. Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen bejelentette, hogy az EU új vizsgálatot indít a kínai elektromos autók állami támogatásai ellen.

A 'zöld bónusz' illeszkedik az EU-nak a kínai piaci árvíz korlátozására irányuló szélesebb erőfeszítéseibe. Bruno Le Maire, a francia gazdasági miniszter szerint ez "ésszerű politikai döntéshozatal, beágyazva zöld ipari stratégiánkba, és első a maga nemében Európában".

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.29
Két kerékpáros ütközött össze Debrecenben, egyikőjük súlyos sérüléseket szenvedett. ..
2024.05.29
Befejeződött a Hungaroringen zajló munkálatok első üteme, amely során látványos változáson esett át....
2024.05.29
Megint jön egy újabb szezon, kétkerékre pattan a magyar! De jó is lenne, viszont nem eszik ilyen....
2024.05.29
A retró járművek rajongói 2024. június 1-jén és 2-án az ötvenéves V63-as Gigant villanymozdony....
2024.05.29
Visszatérnek az étkezőkocsik a Balaton InterCitykbe. Idén május 25-től – egészen a szezon végéig –....
2024.05.29
Nem megnyugtatóak a keddi közlekedési baleseti statisztikák, amelyeket az Országos Rendőr-....
2024.05.29
A magyarázat már-már banális, mégis kevesen tudják a választ.   ..
2024.05.28
Áprilisban a DataHouse adatai szerint mintegy 80 900 személygépkocsi cserélt gazdát, 21 százalékkal....
2024.05.28
Múzeumi darabokat idéző klasszikus műveket mutatnak be a Mester tanítványai. ..
2024.05.28
Ketten meghaltak, amikor frontálisan ütközött két autó a 48-as főúton, Haláp és Vámospércs között....