innováció

Új utakon jár a Bosch a teherszállításban

2018.08.23.

Egyre csökkennek a költségek, a logisztikai láncok jobbá válnak és mérséklődik a gépkocsivezetők terhelése – a Bosch az automatizálás és a hálózatba kapcsolás technológiájával, valamint a haszongépjárművek hajtásrendszerének villamosításával növeli a logisztika hatékonyságát és biztonságát.

Hálózatba kapcsolt szolgáltatások tehermentesítik a gépkocsivezetőket és a logisztikusokat Hálózati platform felhőalapú szolgáltatásokhoz:
 
a Bosch egy új platform segítségével teljes élettartamukra hálózatba kapcsolja a haszongépjárműveket. Ez olyan felhőalapú szolgáltatások alapjául szolgálhat, mint például az előretekintő diagnosztika és a távoli (over-the-air) szoftverfrissítés. A platform két fő komponensből áll. A bázis-szoftvermodul a jármű, a felhő és a szolgáltatások közötti biztos kommunikációs átjáró szerepét tölti be, míg az adatmenedzsmentmodul segítségével a haszonjárműgyártók és a flottamenedzserek feldolgozhatják és kielemezhetik a járműadatokat, illetve frissíthetik a szoftvert a mindenkori legújabb verzióra.
 
 
Előretekintő járműdiagnosztika:
a gépkocsik meghibásodásai általában nem várt módon következnek be és – különösen a haszonjárművek esetében – gyakran jelentős gazdasági kárt okoznak. A Bosch előretekintő diagnosztikai rendszere folyamatosan érzékeli, elemzi és jelenti a jármű egyes komponenseinek, illetve rendszereinek állapotát a felhő felé. Ezen adatok alapján a hibák gyakran előre felderíthetők, így még idejében elháríthatók, jelentősen csökkentve a haszongépjárművek karbantartási és javítási költségeit, illetve a kevesebb váratlan leállás révén nagymértékben javul kihasználtságuk.
 
 
Elektronikus horizont:
a Bosch elektronikus horizontja a jövőben minden egyes út során újabb ismeretekkel bővíti tudását. Ennek alapjául a jármű előtti útszakasz részletes topográfiai adatait tartalmazó, nagy pontosságú térképek szolgálnak. Ezeket az adatokat a motor és a sebességváltó szabályozása is felhasználja a lehető leggazdaságosabb üzemi stratégia kialakításához, és ezzel az üzemanyagfogyasztás további mérsékléséhez. A Bosch továbbfejlesztette a már néhány éve rendelkezésre álló elektronikus horizont technológiáját, a jövőben ugyanis e funkció összeveti, hogy a térképen rendelkezésre álló információk megfelelnek-e az adott útvonal valós adottságainak. Amennyiben például a kamera az út mentén 30 kilométer/órás sebességkorlátozó táblát érzékel, míg a térkép szerint 50 kilométer/óra a megengedett tempó, akkor a teherautó navigációs rendszere „megtanulja” az új sebességértéket. Ráadásul a felhőn keresztül a többi teherautóval is megosztja azt. Az intelligens elektronikus horizont technológia sorozatgyártásba várhatóan 2019 elején kerül.
 
 
Rakományfelügyelet: hol jár éppen az áru és vajon minden rendben van-e vele?
 
Ezek a logisztikusok és az ügyfelek gyakori kérdései. A Bosch Transport Data Logger (szállítási adatrögzítő) rendszere pontosan megválaszolja ezeket, mindenkor jól átláthatóvá téve az áruk szállítási láncát. A nagyjából mindössze 10×10 centiméter méretű doboz integrált érzékelőivel felügyeli a sérülékeny áruk szállítását – méri útközben a hőmérsékletet, a nedvességtartalmat, a dőlésszöget és a rázkódást is. Az így felvett értékeket egy alkalmazás okostelefonon vagy táblagépen jeleníti meg és dokumentálja. A rendszer a beállított határértékek átlépésekor riasztást ad ki. Az áru esetleges sérülései így időben felderíthetők és okozójuk is azonosítható. Központi adatátviteli modul: a Central Gateway központi adatátviteli modul a tehergépkocsi szabályzóegységei és a környezet közötti adatcserét bonyolítja az összes buszrendszer segítségével, ezzel a hálózatba kapcsolt haszongépjárművek központi kommunikációs csomópontjaként működik. Különösen biztonságossá tehető az adatcsere a korszerű adatátviteli és kódolási technológiákkal, amelyek tűzfalakkal vagy a Bosch vállalataként működő ETAS és ESCRYPT cégek behatolásérzékelő rendszerével (Intrusion Detection System) akadályozzák meg a jogosulatlan hozzáférést a járművek hálózatához. (...)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....