Mazda
Ahogy az összes gyártó, a Mazda is komoly kihívásokkal néz szembe: az elektromos autók terjedése, az egymással kommunikáló járművek, önvezető gépkocsik. Ugyanakkor a Mazda helyzete nem könnyű, hiszen azon kevés gyártó közé tartozik, amely nem egy hatalmas konszern része.
Akira Marumoto Mazda
Ennek persze megvannak az előnyei, ugyanakkor tény, a Mazda jelentősen kevesebb erőforrással rendelkezik, ami a fejlesztésekre költhető összegeket illeti, így nem egyszerű a felszínen maradni. Az utóbbi öt évben ezt különböző partneri megállapodásokkal próbálták orvosolni, azonban a siker kérdéses.
A gyártó továbbra sem kínál elektromos modelleket, a tervek szerint ez jövőre, 2019-ben pótolják. Az e-modellek hiányát ugyanakkor valamilyen szinten orvosolta a SkyActive technológia, ami alacsony fogyasztásával igen népszerű lett.
Mindenesetre a tervek impozánsak: 2024-re évi 2 millió autót terveznek gyártani a mostani 1,6 millió helyett. A márka legfontosabb piaca az USA és Kína, ami nem meglepő, tekintve, hogy a Mazda a leginkább exportfüggő japán gyártó, forgalmának kevesebb, mint ötödét szerzi a hazai piacról.