autósport
Dobogón végzett a Hargita Rallye-n Botka Dávid az új autójával és a pilóta újra elkapta a fonalat, új ambíciókkal folytatja az EB-n való részvételét. „Teszteltünk a futam előtt, majdnem 150 kilométert mentem a Skodával.” – kezdi a beszámolóját Dudu. „Az autó megkapta a legújabb fejlesztésű gátlókat és jött egy cseh mérnök, akinek a segítségével sikerült beállítani a kocsit a lengyel pályákra.”
Tavaly már szerepelt ezen a versenyen a pilóta, ismerős a környezet a csapat számára is, hiszen mind a szervizpark, mind a szállás ugyanott van, ahol előző évben. „Igazából ennyi csak, ami emlékeztet a tavalyi versenyre… Teljesen mások a pályák, csak a kvalifikáció és az esti városi szakasz az ismerős, különben minden szakasz új lesz!”
Túl van a pályabejáráson az új felállású csapat. Ezen a versenyen Mesterházi Márk segíti a pilóta munkáját. „Csendes srác, de nagyon profin végzi a dolgát. Mindenhol képben van, tudja, merre kell menni. A teszten sokat ült a kocsiban, neki is tetszik az autó, élvezte. Remélem így lesz ez végig a versenyen!” – bizakodik Dávid.
„A pályák szenzációsak, és ami a legfontosabb, hogy sikerült jól feldolgozni, teljesen képben vagyunk a szakaszokkal, ügyeltünk rá, hogy minden részlet alaposan fel legyen írva.” – mondta Márk, aki korábban már különböző szakágakban, különböző pilóták mellett bizonyította rátermettségét.
A teszten nem csak az autó beállításaival, hanem a gumikkal is foglalkoztak. Dávid mindent meg tesz azért, hogy gyorsulni tudjon: „Próbálgattuk az abroncsokat, megnéztünk más márkát is, de maradunk a PIRELLI-nél, jobb időket tudtam vele menni, mint más típusokat. Változtatnom kell kicsit a vezetési stílusomon, nem kell olyan erőszakosan használni, ahogy korábban használtam és akkor még tudunk gyorsulni. Kíváncsi leszek, hogy mennyire tudok majd figyelni erre.”
A 26. Rzeszow Rally a lengyelek aszfaltos EB futama. A program szerint csütörtökön shakedown, majd pénteken és szombaton kell összesen 11 gyorsasági szakaszt, 214 versenykilométert teljesíteni, hogy a céldobogón örülhessenek a legjobbak a sikernek. „Komoly a mezőny, de igazából egész évben minden ERC futamon 20-25 R5-ös autó állt rajthoz. Ahogy mondtam: tényleg képben vagyunk, kellőképpen éhes vagyok a sikerre. A kocsi az előző futamon is tette a dolgát, ha most is így lesz, akkor csak rajtunk fog múlni, hogy hol végzünk!”